Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 07:55

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 30 Nov 2007, 10:05 
Offline
Cigarillo
Cigarillo
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007, 11:19
BerichtenCOLON 4
WoonplaatsCOLON Houten
Hallo, zelf heb ik de NACIONALES en de CONSERVAS van JOSE L. PIEDRA geprobeert.
Zeer de moeite waard voor een standaard cubaan.
Gemiddeld z'n 45 minuten voor een sigaar.
Heerlijke smaak, voor een sigaaar die ik dan ook dagelijks rook.
Iemand anders die ook deze sigaren rookt.

Groeten Camorrista.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 30 Nov 2007, 10:50 
Ik heb mijn vader een stuk of 75 van deze sigaren gegeven als dagelijkse sigaar voor als hij de hond uitlaat. Zelf vind ik het niet te roken maar hem bevalt het prima.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 30 Nov 2007, 13:28 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007, 20:06
BerichtenCOLON 3012
WoonplaatsCOLON Beringen
Cammorrista;

Je zou als alternatief eens de Quintero Brevas moeten proberen. Deze schat ik als doordeweekse sigaar vele male hoger in dan de J.L.P.
Kosten een peulschil en zal je zeker bevallen. Op sommige sites wordt zelf beweerd dat deze Cubaan hand gerold is wat uitzonderlijk zou zijn voor een sigaar van een dikke 2€!

Amateurke!

_________________
"I believe that forgiving them is God's function. OUR job is to arrange the meeting."

Norman Schwartzkopf


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 30 Nov 2007, 13:35 
amateurke schreefColon
Op sommige sites wordt zelf beweerd dat deze Cubaan hand gerold is wat uitzonderlijk zou zijn voor een sigaar van een dikke 2€!


Valt wel mee, er zijn meerdere handgerolde sigaren in die prijsklasse en die zijn mijns inziens beter, alleen niet Cubaans


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 30 Nov 2007, 13:38 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007, 20:06
BerichtenCOLON 3012
WoonplaatsCOLON Beringen
Heb ook maar een alternatief willen geven. En nog maals sorry, maar ik vindt zo een beetje alles beter dan de J.L.P. :|

_________________
"I believe that forgiving them is God's function. OUR job is to arrange the meeting."

Norman Schwartzkopf


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 30 Nov 2007, 13:44 
amateurke schreefColon
Heb ook maar een alternatief willen geven. En nog maals sorry, maar ik vindt zo een beetje alles beter dan de J.L.P. :|


Dat ben ik gelijk met je eens :D als je al rookt kun je beter iets pakken waar je echt van geniet toch?


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 01 Dec 2007, 02:17 
de J LP was lang mijn huissigaar.En erg van genoten.
mn de nacionales rookte ik vaak.

sinds een half jaar dat ik meer(echt) ben gaan roken ben ik overgestapt op de ALONSO MENENDEZ no 10 of de robusto als huissigaar.

vele malen beter
de JLP hadden vaak een slechte trek.
rook er nog wel maar dan als kroegsigaar of als ik moet wedstrijdploegen.
ook tijdens het sleutelen aan mijn oude traktoren rook ik wel eens een JLP.

en bij een slechte trek gooi ik hem dan ook meteen weg :D

mvrg jan


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Jun 2008, 18:13 
Offline
Sigarenplatform's journalistieke team
Sigarenplatform's journalistieke team
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2008, 21:40
BerichtenCOLON 3367
WoonplaatsCOLON Aan de goede kant van de Maas
Ik heb vandaag een pakje bij Rokado meegenomen, en die gaan vanavond nog in de fik dus morgen ga ik er voor wat het waard is mijn mening er over geven (Conservas 5 stuks).

Groet Rene

_________________
Ook een Cubaan verdwijnt uiteindelijk in de asbak!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Jun 2008, 18:05 
Offline
Sigarenplatform's journalistieke team
Sigarenplatform's journalistieke team
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2008, 21:40
BerichtenCOLON 3367
WoonplaatsCOLON Aan de goede kant van de Maas
De conservas tijdens de repetitie van de band opgerookt, voor dat doel een prima sigaar, niet echt bijzonder maar voor zijn prijs 5 zoveel voor 5 sigaren niet slecht.

Groet Rene

_________________
Ook een Cubaan verdwijnt uiteindelijk in de asbak!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Nov 2008, 22:37 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Okt 2008, 11:39
BerichtenCOLON 330
WoonplaatsCOLON meppel
Ik heb laatst een bundeltje nacionales gekocht van 25 stuks voor 30euro. Het geheel zat ook nog in een leuk blikje met als opdruk een foto van de stad Havana. Het blikje heeft de grootte van een beschitbus omdat de sigaren pln. 14 cm groot zijn.
De sigaren zijn ongesorteerd wat betreft kleur. De smaak vind ik prima. Als ik de sigaren zie van
JLP denk ik altijd bij de aanblik van het sigarenbandje dat het een Montecristo is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 09 Nov 2008, 23:00 
Offline
Double-Corona
Double-Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Mei 2008, 16:22
BerichtenCOLON 189
WoonplaatsCOLON Groningen
Deze lagen nog bij mij onder in de humidor en heb er net even 1 gerookt. Helaas niet echt mijn ding. :(
Het is dan ook geen sigaar waar je te veel van mag verwachten voor die prijs, maar ik geniet meer van een huismerk sigaartje van 50 cent per stuk.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Nov 2008, 02:13 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Okt 2008, 11:39
BerichtenCOLON 330
WoonplaatsCOLON meppel
Ik heb vandaag 5 stuks conservas gekocht bij Hajenius en gelijk eentje vandaag gerookt. Ik vind de conservas beter dan de nacionales omdat hij voor mij voller van smaak is. De JLP is een shortfiller, maar dan wel met een stevig omblad en dekblad. Qua smaak vind ik hem beter dan de bundle selection, die ik erg vlak vind. Hij rookt alsof je te maken hebt met een longfiller. Om deze reden kan de JLP voor mijn doen zeer makkelijk de concurrentie aan met de Nederlandse shortfillers, waaronder Hajenius en De Olifant.
Een probleem bij de JLP is dat de sigaar makkelijk tunnelbrand krijgt. Dit komt vanwege het stevige omblad en dekblad dat iets trager kan meebranden dan het binnengoed. Ik ben echter een stevige doorroker en heb hier dus geen probleem mee.
De sigaar ruikt lekker en aansteken is ook geen probleem na goed te hebben voorgegloeid.
Conclusie Je hebt veel sigaar voor weinig geld.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 06 Dec 2008, 18:49 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 23:49
BerichtenCOLON 1183
Mijn bevindingen


Ik heb net een JLP Conservas gerookt en ik moet zeggen het viel niet tegen maar op over een boom te springen zijn ze ook niet.

Hij rookte zacht met een leer smaak niet echt scherp had hem sterker verwacht he hele sigaar blijf een beetje het zelfde geen uitschieters van smaak of na een peper of zo een zeer vlake sigaar
zal zeker niet vaak meer in mijn humidor voor komen jammer had er meer van voorgesteld


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 06 Dec 2008, 18:59 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008, 20:43
BerichtenCOLON 2851
WoonplaatsCOLON Brugge
De nacionales was de eerste cubaanse tabak die ik mocht proeven. Ik weet nog dat ik bij enkele goeie romige momenten dacht 'als dit een cubaan is van 1 euro, wat moeten die andere dan niet smaken' :D
Wat later vond ik de conservas ook wel okee. Maar zoals gedacht, zijn die andere cubanen toch wel iets beter tot eigenlijk wel veel beter. :D
Maar een echt zware dagelijkse roker doet er goed aan enkele in zijn humi te hebben, ik vind het een betere lijn dan de quinteros in dezelfde prijsklasse (al weet ik niet uit het hoofd of dat short of longfillers zijn).

_________________
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 06 Dec 2008, 19:18 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Mei 2008, 18:12
BerichtenCOLON 761
WoonplaatsCOLON Rotterdam
corona schreefColon
... De JLP is een shortfiller, maar dan wel met een stevig omblad en dekblad. Qua smaak vind ik hem beter dan de bundle selection, die ik erg vlak vind. Hij rookt alsof je te maken hebt met een longfiller...


De JLP is volgens mij een Medium Filler, ook wel Sandwich genoemd. Hele bladeren met daar tussen gesneden binnengoed. Er wordt hierbij is de sigaar veel vlakker en kent vaak weinig smaakontwikkeling. Echter hij kan nog steeds lekker zijn.

Bij een short filler is de tabak veel fijner versneden.

_________________
Groet,

GMac
_________
The end of a good smoke is a little saddening. In some regard, it's a bit like losing a best friend who had time to sit and listen. ~ ZenWarrior


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.