Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 01:15

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 31 Jul 2006, 20:51 
Offline
Panatella
Panatella

GeregistreerdCOLON 22 Jun 2006, 08:49
BerichtenCOLON 34
CigarBob, Ik denk dat de reden van mijn reactie je is ontgaan.

Bovendien, als je mijn eerdere bericht in dit onderwerp had gelezen, dan zou je hebben geweten dat ik al eens een Cristales heb gerookt en dat ik geen fan ben van deze sigaar.

Het gaat er mij niet om dat je de Guantanamera een slechte sigaar vindt, dat is immers je goed recht.

Wat ik wel storend vind is dat je dingen schrijft die denigrerend zijn, zoals het feit dat iemand ''zijn verstand in zijn reet heeft zitten'' als hij voor deze sigaren kiest.

Wie bepaald dat nu eigenlijk? Jij? Ik? Ik denk van niet!

En ... daar gaat het mij om.

_________________
Groetjes, Wim


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 01 Aug 2006, 13:46 
Offline
Panatella
Panatella

GeregistreerdCOLON 22 Jun 2006, 08:49
BerichtenCOLON 34
Nog even terugkomend op de Guantanamera:

Vergeet nu eens het vergelijk met andere (duurdere!) Cubanen, maar leg ze in een vergelijk eens naast andere sigaren in hetzelfde prijs-segment.

Neem eens Corona's van bijvoorbeeld Balmoral, Oud Kampen, Justus van Maurik en La Paz (Tubos) om maar wat te noemen, niveleer ze wat qua prijs/formaat en neem dan eens de proef op de som.

Natuurlijk kunnen smaken verschillen, maar de vraag is of de Guantanamera's in een dergelijke context, qua kwaliteit wel zo uit de toon vallen.

Ook de naam Van der Donk werd genoemd en persoonlijk vind ik dit ook een merk met uitstekende sigaren, maar ik ken mensen die de sigaren van dit merk veel te pittig vinden en veel liever een Heeren van Ruysdael roken.

Misschien vindt een dergelijke persoon ook een Guantanamera wel lekker. Dit, terwijl ik voor mijzelf geen reden kan bedenken om een Guantanamera te kiezen, als ik voor iets meer dan een Euro een José L. Piedra kan kopen.

Moet ik echter een ander een sigaar om een dergelijke reden afraden?
Ik vind van niet!

_________________
Groetjes, Wim


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 01 Aug 2006, 21:37 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Over smaak valt niet te twisten zeggen ze weleens,
maar juist over smaak wordt wel vaak getwist. het is zo verleidelijk om je eigen voorkeur te laten gelden en voor waar aan te merken.

Ik geloof dat harold nog een Guantanamera heeft liggen,
ik zal hem bietsen bij hem en er eens een proffesioneel :wink: oordeel over vellen,

gegroet,

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 01 Aug 2006, 22:56 
Offline
Panatella
Panatella

GeregistreerdCOLON 22 Jun 2006, 08:49
BerichtenCOLON 34
Het moment waarop sigaren in het algemeen (en dus ook deze) worden gerookt speelt een belangrijke rol.

Als we uitgaan van een ''dagprogramma'' met de drie beschikbare, lager geprijsde Cubaanse merken, dan zou een logische volgorde bijvoorbeeld kunnen zijn:

1. Guantanamera Decimos (Light) voor de lunch.
2. Quintero Brevas (Medium) na een lichte lunch.
3. José L. Piedra Nacionales (Medium to Full) na een niet al te zwaar diner.
4. José L. Piedra Conservas (Medium to Full) wat later op de avond.

Op deze manier blijven de kosten voor de ''Cubaan-minnende'' sigarenroker met een beperkt budget, beneden de 5,50 euro, ofwel de prijs van één pakje merksigaretten (25st).

Hoewel 3 en 4 officieel in dezelfde sterkte-lijn zouden moeten liggen, heb ik persoonlijk de Conservas (bij meerdere gelegenheden) als voller en pittiger ervaren.

M.a.w. Bas, als je de Guantanamera 's morgens rookt heb de de grootste kans dat je hem het lekkerst (lees: ''niet te flauw'') vind.

_________________
Groetjes, Wim


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2006, 22:09 
Wim en anderen, heb deze 'discussie' met verbazing gevolgd, en blijf volharden in mijn mening dat de Cristales een goede instapsigaar zijn voor de beginnende Cuba-afficionado. Als je ze diskwalificeert moet je ook, qua prijsvergelijk dan, de Piedras, de Quinteros en nog anderen waarschijnlijk, afschrijven. Als de duurdere Cubanen slecht beoordeeld worden, ligt het aan de rijpingsfactor, hier kan spijt tov de prijs geen rol spelen. Ik ga ze weer aanschaffen ondanks de ontradende adviezen van ander proevers.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2006, 23:12 
Offline
Panatella
Panatella

GeregistreerdCOLON 22 Jun 2006, 08:49
BerichtenCOLON 34
CitaatColon
Ik ga ze weer aanschaffen ondanks de ontradende adviezen van ander proevers.


Je zou wel gek zijn als je dat niet deed. Het is toch jouw smaak die in deze prevaleert.

Maar ... had ik in mijn vorige berichten niet al zoiets door laten schemeren?

CitaatColon
Misschien vindt een dergelijke persoon ook een Guantanamera wel lekker. Dit, terwijl ik voor mijzelf geen reden kan bedenken om een Guantanamera te kiezen, als ik voor iets meer dan een Euro een José L. Piedra kan kopen.

Moet ik echter een ander een sigaar om een dergelijke reden afraden?
Ik vind van niet!

_________________
Groetjes, Wim


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 04 Aug 2006, 19:46 
Laat mijn smaak zelden door anderen dicteren! Echter goede adviezen zoals laatst tav Vantas, zie topic hollandse sigaren, Donna, zijn weleens meegenomen. Als je Cuba-afficionado bent is di mi. een zeer betaalbare voor alledag. Weinig pretenties en zijn geld waard. Tav CigarBob: Zou zo'n vanderDonk eens gaan proeven om jouw smaakpretenties op waarde te beoordelen, no offence intended. Ben ze nog nooit tegengekomen maar heb ook nog nooit ernaar gezocht, ben benieuwd. Wim als ik mijn zomerinkopen heb gedaan, legaal volgens de Hollandse douanenormen, zal ik eind september weer uitgebreid over de goedkopere Cubaanse segmenten posten. Wordt vervolgd!!!! :P :P :P


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 04 Aug 2006, 20:44 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Apr 2006, 11:36
BerichtenCOLON 108
WoonplaatsCOLON Oisterwijk
Harold schreefColon
Wim als ik mijn zomerinkopen heb gedaan, legaal volgens de Hollandse douanenormen,


:?:

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 04 Aug 2006, 21:28 
Koop wel eens wat in andere landen van de EU. Je mag dan nogal wat legaal invoeren. Zie belastingdienst.nl en dan douane, vervolgens reizigersbagage.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 04 Aug 2006, 22:53 
Offline
Panatella
Panatella

GeregistreerdCOLON 22 Jun 2006, 08:49
BerichtenCOLON 34
Probeer dan eens wat Flor de Cano Selectos, La Troya Universales, Rafael Gonzalez Panetelas Extra en Fonseca Delicias, Harold.

Zeker de laatste twee zijn best wel interessant naar mijn mening.

_________________
Groetjes, Wim


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 05 Aug 2006, 09:39 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Ik ben al geruime tijd op zoek naar de tubulares van L.F.D.C.,
nergens te krijgen.
Dus idd leuk om even mee te spieken voor bas,

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 06 Aug 2006, 20:47 
Flor de Cano selectos ga ik aankomen. Fonseca delicias is ook geen probleem. R. Gonzales Pan. Extra heb ik reeds uiterst behoorlijk bevonden en die gaan zeker op herhaling. Laat het een ieder weten. La Troya is nieuw voor mij, heb je wat aanvullende info, Wim?


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 23 Jan 2007, 18:58 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Dec 2006, 11:30
BerichtenCOLON 1938
WoonplaatsCOLON Groningen
N.a.v. de gehele discussie heb ik maar de Cristales aangeschaft. 5 stuks in een doosje in plastic tubes ....

Een vraag van mijn kant .... hoe bewaar ik deze?
Buiten de Humidor in de plastic tubes .. of in de humi zonder tube ...

_________________
...........''Een overheerlijke Cubaanse sigaar,
en een tevreden glimlach''.........


Top 3:

1. H. Upmann Sir Winston
2. Montecristo Nr.2
3. Hoyo de Monterrey double corona


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 23 Jan 2007, 20:01 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Okt 2006, 07:49
BerichtenCOLON 139
WoonplaatsCOLON Sint-Jozef Olen
Waarom zou je ze buiten je humi bewaren? Volgens mij kan je ze ook met tube in de humi plaatsen.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 24 Jan 2007, 16:25 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Dec 2006, 11:30
BerichtenCOLON 1938
WoonplaatsCOLON Groningen
Net even uit zo'n tube gehaald. Ik vond ze eigenlijk te droog.
Allen maar gelijk in de humi gelegd .. (zonder tube)

_________________
...........''Een overheerlijke Cubaanse sigaar,
en een tevreden glimlach''.........


Top 3:

1. H. Upmann Sir Winston
2. Montecristo Nr.2
3. Hoyo de Monterrey double corona


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.