Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 22:28

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 24 Jan 2007, 20:41 
Is elders op dit forum al betoogd dat het niet uitmaakt. In de Humi brengt een Tubo je op langere, denk jarenlang, termijn betere rijping. Aan de Cristales is dit zeker niet besteed. Gewoon na weekje Humi lekker oproken. Wel even recenseren>>> :shock: :roll:


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 28 Jan 2007, 18:33 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Dec 2006, 11:30
BerichtenCOLON 1938
WoonplaatsCOLON Groningen
Harold schreefColon
Wel even recenseren>>> :shock: :roll:


Vandaag een Cristales gerookt. Opzich een lelijk dekblad (best wat onevenheden). Vond de sigaar niet erg stevig, brande ietwat onregelmatig, en verpakt in een plastic tube.

De smaak vond ik prima. Ik had mijn twijfels (wat opgewekt was door zijn uiterlijk) maar de smaak was alleraardig. Een prima instap Cubaan.
Het wordt geen blijver, maar rookte toch plezierig weg (en dat voor die paar euro's)

_________________
...........''Een overheerlijke Cubaanse sigaar,
en een tevreden glimlach''.........


Top 3:

1. H. Upmann Sir Winston
2. Montecristo Nr.2
3. Hoyo de Monterrey double corona


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 29 Jan 2007, 19:45 
Typische Cubaanse smaak die niet hoogdravend is maar voor dat geld....
Jouw beoordeling is als de mijne. :D


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 22 Mrt 2007, 21:47 
Offline
Panatella
Panatella

GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2007, 16:56
BerichtenCOLON 45
WoonplaatsCOLON Tilburg
Ik weet wel dat dit een oude topic is, maar ik zag geen reden om speciaal een nieuwe te starten.

Oke, ik ben een nieuweling en heb geen idee hoe ik wat moet omschrijven, maar toch ga ik het proberen.

Ik heb een doosje van 5 Cristales gekocht, was toch maar €.8,-
één uur rookplezier.
De smaak was het eerste half uur optimaal, daarna begon ook de whiskey te werken, dus ben ik misschien niet helemaal objectief meer. (maar het is toch mijn mening? hmmm, je snapt wat ik bedoel)
Qua uiterlijk is het geen sneeuwwitje, maar eerder een boze wolf. Maar goed, ik houdt wel van een beetje grof/ruig...
Ik vond hem niet zwaar roken, en als beginner zegt dat misschien wel iets.
De smaak weet ik (nog) niet goed te omschrijven. Als er al een term ter gedachte schiet is dat 'neutraal'. Niet echt sterk of pittig, misschien een beetje flauwtjes, maar desalniettemin heb ik er van genoten. (again, miss ook door de whiskey die iets harder ging dan geplant hehe)
Al met al, ik heb natuurlijk nog geen referentiemateriaal, beoordeel ik deze met een klein 6-je, gezien mijn verwachtingspatroon van de sigaren die mij nog te wachten staan. Ik hoop dat jullie dit wat vinden, commentaar, opmerkingen, tips, altijd welkom natuurlijk.

groet,
P.Buck

_________________
Practice makes you better, not perfect!


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 23 Mrt 2007, 12:57 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Pappa Buck schreefColon
Ik weet wel dat dit een oude topic is, maar ik zag geen reden om speciaal een nieuwe te starten.

P.Buck


Hola , eindelijk iemand die weet hoe het werkt :smt041


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 23 Mrt 2007, 13:16 
laat ik het positief houden aangezien je de sigaar lekker scheen te vinden... van hier af wordt het alleen maar beter :)


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 23 Mrt 2007, 13:20 
Offline
Panatella
Panatella

GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2007, 16:56
BerichtenCOLON 45
WoonplaatsCOLON Tilburg
Zoals gezegd, ik heb nog maar weinig vergelijkingsmateriaal, maar ook van een wat mindere sigaar kan je natuurlijk genieten. Ik hoopte ook zeker al dat het alleen maar beter zou worden.

groet!

_________________
Practice makes you better, not perfect!


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 23 Mrt 2007, 14:14 
probeer komend weekend eens een van die Romeo Y julietta's die je gekocht hebt, dit zal een wereld van verschil zijn :)


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 23 Mrt 2007, 16:54 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
De christales is een goed te versmaden sigaar,
ik heb hem niet altijd goed beopordeeld maar rook hem nu regelmatig in de kroeg,
heerlijk, en net als zijn broertje van de piedra is het gewoon een stukje echt cuba tussen de lippen,.!!


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 23 Mrt 2007, 20:28 
Offline
Panatella
Panatella

GeregistreerdCOLON 27 Sep 2006, 15:11
BerichtenCOLON 44
WoonplaatsCOLON st michielsgestel
ik heb hem ook gerookt de cristales. en qua uiterlijk viel hij me zwaar tegen. maar ach je mag dingen nooid beoordelen op hun uiterlijk natuurlijk :wink: .

qua smaak was hij wat anders naar mijn mening shoot hij net tekort voor zijn prijs. ik rook liever een heeren van ruysdalen of een balmoral. maar dat licht natuurlijk per smaak anders.

de trek van sigaar had ik geen probleem mee deze was goed. echter wel vervelend vond ik dat slappe mond stuk niet echt dat je zegt o ja heb weer een lekker sigaar. zelfde nadeel als bij heeren van ruysdalen.

en de omslag was te snel ongeveer 50 % dus dat deed de lol ook goed slinken.

ik heb ook de wat kleire variant geprobeert van het merk deze viel me ook tegen.

echter ben ik nog maar een beginnende roker met laag butget dus heb er ook nog niet veel verstand van. wat ik echter wel weet is dat ik volgende keer een andere sigaar rook en op die manier mijn ontdekkings reis in sigaren wereld voort zet.

gr don stefano

_________________
there is no point in living when you can't feel alive. don't be sad be happy the world is beautyful.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 10 Mei 2007, 18:13 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2007, 17:37
BerichtenCOLON 1173
WoonplaatsCOLON lelystad
heb gisteren een cristales gerookt.....

en vond het voor zijn geld wel een goede sigaar hoor (zal wel mensen tegen de schenen stoten)

zoals don stefano zei is het uiterlijk inderdaad niet echt top.... maar ja word wel in een tubo geleverd... maakt het wel weer een beetje goed....

heb van deze sigaar wel genoten hoor... wel wat vlakjes van smaak.

maar voor die 1.75 wel een zeer goede sigaar hoor....


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 14 Mei 2007, 01:31 
Offline
Cigarillo
Cigarillo

GeregistreerdCOLON 10 Mei 2007, 11:19
BerichtenCOLON 9
Heb de cigarillo's en de 1,60 tubos gehad. Op zich ok. Zat in ieder geval meer smaak aan dan de oliva G van vanavond. (Ja, ik ben een beetje teleurgesteld :( )


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 23 Mei 2007, 23:09 
Offline
Cigarillo
Cigarillo

GeregistreerdCOLON 10 Mei 2007, 11:19
BerichtenCOLON 9
Harold schreefColon
Flor de Cano selectos ga ik aankomen. Fonseca delicias is ook geen probleem. R. Gonzales Pan. Extra heb ik reeds uiterst behoorlijk bevonden en die gaan zeker op herhaling. Laat het een ieder weten. La Troya is nieuw voor mij, heb je wat aanvullende info, Wim?


Zou ook graag willen weten waar ik la Troya vandaan kan halen. :)


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 02 Jul 2007, 23:15 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre

GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007, 14:07
BerichtenCOLON 528
WoonplaatsCOLON Winsum
En wie heeft mij een van die twee cristales geschonken inderdaad Ferdinand ;)...

Ik zal het kort houden;

Bagger, sponzig ding! ( geen SIGAAR ! ) Veel te weinig tabak. Vreselijke afwerking, smaak is de eerste twee trekjes redelijk. Maar na een minuutje ernstig scherp en bitter. Dus maar meteen weggekeild.

Even iets anders, je wilt als Habanos/Altadis. Dit toch niet op je geweten hebben? Kan me wel wat bij de volgende filosofie inbeelden. Jongens we willen een goedkope havanna op de markt zetten. Maar jemig zeg! Dan doe je dit toch niet! Echt wat een blamage. En wat een non-reclame zeg. Echt beschamend.

Iemand maakte deze opmerking eens :)....
Review #16: Sounds all very interesting. Are these available in cabinet of 50 as well (So you have something substantial to throw away)? - Submitted by Jeroen van der Pluijm on April 26, 2007

Dat is de sigaar in een notendop! Ik ben blij dat ik hem heb kunnen proberen. En nog blijer met de keuze om hem meteen weg te mieteren. Echt wat een zielig hoopje STRO...

En over smaak valt niet te twisten oke, maar over kwaliteit sjezus. Wordt er gewoon een beetje emotioneel van zeg ;) TROEP! En wil je wat goedkoper roken, koop dan gewoon een leuke Nederlandse shortfiller.

_________________
"Eating and sleeping are the only activities that should be allowed to interrupt a man's enjoyment of his cigar."


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 03 Jul 2007, 00:37 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre

GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007, 14:07
BerichtenCOLON 528
WoonplaatsCOLON Winsum
Ik weet het :)... Maar jongens ik ben gewoon totaal van de kaart. Wat gaat er daar in die hoofden om! Bij de heren van Habanos. Yes let's introduce some cheap CRAP. Yes what a wonderful idea :S. Man o man...

_________________
"Eating and sleeping are the only activities that should be allowed to interrupt a man's enjoyment of his cigar."


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.