Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 19:16

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 24 Mei 2015, 21:25 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jul 2013, 21:32
BerichtenCOLON 537
WoonplaatsCOLON Ermelo
Vandaag was voor mij een 'relatief' bijzondere dag. Dit was namelijk het eerste weekend sinds september dat ik niet meer voor de universiteit hoef te werken. Mijn masterthesis is vorige week ingediend bij de heren professoren, die op dit moment hun oordeel vellen over mijn werk! Voor het eerst sinds tijden kon ik volledig relax, zonder mij druk te maken om die verrekte thesis op deze mooie dag in de tuin zitten! Alhoewel, ik zit nauwelijks stil! Vandaag stond ook weer in het teken van werk in de tuin :mrgreen: . Mijn vriendin en ik hebben een vijver aangelegd in de afgelopen dagen. Maar die vijver moet op een gegeven moment ook vol, dus voor mij de perfecte aangelegenheid om er eens een pracht van een sigaar als bezigheidstherapie bij te pakken :mrgreen: De vijver gaan we morgen overigens afmaken. :mrgreen:

Afbeelding

Deze sigaar heb ik als verrassings-sigaar ontvangen in een van de pakketjes van onze sigaren-grootmeester hier: Richard (MC). Ik heb de sigaar al een hele tijd geleden ontvangen, maar nogmaals Richard: hartelijk dank voor deze bijzondere sigaar in het pakketje =D> .

Het gaat hier om de Macanudo Vintage Cabinet Selection 2000 no. 8. Een uitgave van Macanudo waarin zij naar eigen zeggen een oogst tabak hebben gebruikt van exceptionele kwaliteit. Even wat gegevens:

Afbeelding

Herkomst: Dominicaanse Republiek.
Binnengoed: Dominicaanse Republiek(Piloto Cubano), Mexico.
Omblad: Mexico (San Andrea).
Dekblad: USA Connecticut Shade Vintage Selection 2000.
Afmeting: Ring 50 x 140mm.
Prijs: 13,00 euro.

Hierbij dus even een kleine review, vond ik wel zo leuk om te delen! Ik rookte de sigaar vandaag buiten, onder het genot van een kopje Nespresso Ciocattino, een glas water en nog een koekje tussendoor. Don't judge me, ik was immers de hele ochtend in een modderige kuil aan het klieren :mrgreen: .

Afbeelding

De sigaar is wel erg luxe verpakt. De glazen tubos is met een kurk gedicht, en is mooi verzegeld met een zwarte band om die kurk. Door het 'Vintage 2000' labeltje eraf te trekken, komt de zegel los. Ik moet het de heren van Macanudo nageven; erg mooi gedaan!

Afbeelding

De sigaar ziet er keurig netjes uit. Het mooie, nogal Cubaans aandoende bandje en de zwarte Vintage 2000 band sieren het gladde sigaartje. Het dekblad ziet er mooi uit, heeft weinig nerven en is naar mijn mening een perfecte mix tussen geolied en 'droog'. De Vintage 2000 ruikt naar een echte stal; een geur die mijn lieftallige vriendin Denise omschreef met ''haha, 't ruikt naar mest!.

Afbeelding

Het eerste deel van de sigaar begon meteen lekker. Vooral hout, beetje ceder, maar ook aarde en een mix tussen een zoetig dingetje - wat ik niet goed kon omschrijven - en chocolade kenmerkten dit deel. Simpelweg een heel prettige sigaar om te roken met die Ciocattino van Nespresso. Wel rustig blijven roken deze sigaar, want de Vintage 2000 werd erg snel heet merkte ik!

De trek is goed, evenals de rook! Prachtige, dikke pluimen rook komen van de sigaar af; iets wat ik persoonlijk een must vind bij een sigaar. Ook classificeer ik de sigaar tot nu toe als medium / sterk. Een echte full body sigaar wil ik het niet noemen, maar ik vond hem zeker niet mild.

Afbeelding

De constructie is tot hier prima. Een lekkere askegel was het gevolg van een half uur degusteren, waarna deze - vanzelfsprekend - op mijn korte broek in stukjes uit elkaar viel. Het tweede deel van de sigaar wordt eigenlijk gekenmerkt door de smaken uit het eerste deel. Het zoetje verdween echter meer, en koffie, aarde en kruiden kwamen meer in het spel. Verder gewoon nog steeds top.

Afbeelding

Het laatste deel viel mij echter wat tegen, héél erg jammer voor deze verdere topper! Het dekblad rolde uit elkaar bij de askegel. Of dit invloed heeft gehad op de smaak weet ik niet direct, maar de sigaar begon scherp te worden na het passeren van dit punt. Ik merkte dan ook dat de laatste paar centimeters er niet beter op werden, waarna ik de sigaar langzaam liet uit gaan.

Afbeelding

Ik sluit de review af met een welgemeende reactie: topsigaar! Echt, heel erg lekker. Het is zo jammer dat het laatste deel wat tegenviel, maar ik kan mij zo voorstellen dat dit bij een willekeurig, ander stokje helemaal goed gemaakt kan worden. Ik moet doch bekennen dat dit mijn eerste Macanudo is, maar dat deze sigaar er wel toe heeft geleid om eens andere te proberen. Als die net zo smaken als de Vintage 2000, dan moet er maar gauw wat van bij komen :mrgreen:

_________________
Een rokerige groet,
Vincent


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Mei 2015, 22:28 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Aug 2006, 13:31
BerichtenCOLON 2809
WoonplaatsCOLON Barendrecht
Erg mooie review (en vijver ook, trouwens :mrgreen: ) =D>

_________________
When God created man, She was only joking...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Mei 2015, 08:20 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009, 15:04
BerichtenCOLON 2998
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
Mooi review inderdaad, fiijn ook dat je er foto's bij hebt geplaatst. Lekkere ruime tuin zo te zien?


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Mei 2015, 10:41 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Aug 2011, 12:16
BerichtenCOLON 929
WoonplaatsCOLON Den haag
mooi review en dito foto's =D>

wat mij vooral is bijgebleven van deze sigaar is dat ik er een erge droge mond van kreeg,
wat ook weer een goed excuses was om met regelmaat naar de koelkast te moeten :mrgreen:

bedankt voor het delen en succes met je vijver.

Onno,

_________________
“Life has no limitations, except the ones you make.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Mei 2015, 13:02 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 12:44
BerichtenCOLON 1756
WoonplaatsCOLON Den Haag
Mooie review, Vincent. Ik kom gauw eens aan de vijverrand een sigaartje roken :D

Wm


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Mei 2015, 18:28 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 05 Aug 2009, 21:01
BerichtenCOLON 2189
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Mijn beste,

Een fraaie beoordeling van een welwillende sigaar, welke zijn geheim middels jou aandachtige degustatie,
in langzaam voortschrijdende rookpluimen heeft kenbaar gemaakt!!
Dank voor het delen. :wink:

_________________
“Sanis Sigaro Vita Lacune” (zonder Sigaar is het leven ledig).


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Jun 2015, 07:49 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jul 2013, 21:32
BerichtenCOLON 537
WoonplaatsCOLON Ermelo
Onno:
Dat je er een droge mond kan krijgt klopt inderdaad wel, maar het was bij deze niet zo erg als bij sommige andere sigaren die ik heb gerookt. Tot nu toe was mijn slechtste ervaring die van de nieuwjaarsborrel, die tastingsigaar. Mijn hemel, die dag heb ik véél moeten drinken!

Wim:
Ja zeker een keer doen! Ik organiseer in de zomer wel iets :mrgreen:

En de rest; bedankt! Ja het is een leuke tuin geworden, hoewel het nog niet helemaal klaar is. Er moet nog het e.e.a. rondom de vijver worden gedaan, en ook in de tuin nog wat dingetjes. Wat dat betreft ben ik een hele relaxte klusser. Als 't een dag later af is vind ik het ook prima :mrgreen:

_________________
Een rokerige groet,
Vincent


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Jun 2015, 08:06 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2012, 08:17
BerichtenCOLON 349
WoonplaatsCOLON Gelderland
Ha ha ha, ik vind de tuin interessanter dan de sigaar; is er nu iets mis met mij?

We hebben net een nieuw huis gekocht en betrokken. De tuin is nog helemaal leeg en we moeten pony-, paarden- en schapen-kracht inhuren om het een beetje op orde te houden terwijl we het huis verbouwen.

De treurwilg staat ook bij mijn vrouw heel hoog op het verlanglijstje en de acer (zo'n zelfde maar dan op een stam van ca. een meter) hebben we meegenomen van ons vorige huis. We zijn met twaalf nieuwe acers bezig, allemaal verschillende, maar die staan nog in de kas om op kracht te komen.

Maar heerlijk om al dat hoge groen al te zien. Dat missen wij dus heel erg nu, zeker met de harde wind van gisteren. Over een paar jaar maar weer eens kijken of we opgeschoten zijn.

Mooie review, jammer dat het einde je in de steek liet.

_________________
Be happy!


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.