Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 17:38

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 TitelCOLON Vegafina
BerichtGeplaatstCOLON 14 Aug 2006, 14:57 
Wilde hier al een tijdje over posten. Vorige week in antwerpen bij Verloo aangeschaft verpakking van 4 coronas. Licht dekblad en een uiterst makkelijke trek en lekker mild. Dit merk schijnt in Spanje erg populair te zijn en voor alledaggenot begrijp ik dat, een echte longfiller met wat vlakke smaak met op de achtergrond wat zoets. Ideale trek en hoefde hem niet opnieuw aan te steken. Voor 14 euro per 4 niet de duurste Dominicaan. Ofschoon dat mij verteld is dat alleen het binnengoed Dominicaans is en het dek/omblad niet, ik geloof Ecuador of Honduras. Voor het echte genieten te licht maar om gewoon te roken voor een Dominicaan qua prijs/kwaliteit een 7+. In Nederland helaas niet te vinden, in Belgie wel, bij Huis Verloo oa.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 13 Okt 2007, 10:29 
Heb deze gisternamiddag weer eens in de herhaling gegooid. Blijft geen verveling maar smaak vrij vlak, doch niet tegenvallend. Mijn smaak is na een jaar ook ontwikkeld dus alles beoordelend een 7-.
Goede trek, mooie rook en witte as als pluspunt en redelijk na de helft en weg na 2/3. Toch geen hoogvlieger maar voor rond de 3 euro is een 7- redelijk.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Vegafina
BerichtGeplaatstCOLON 09 Dec 2008, 23:00 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Mei 2008, 18:12
BerichtenCOLON 761
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Heb vanavond de Robusto van dit merk opgestoken. Ik moet zeggen dat ik meer hou van de coronas van dit merk, maar de aanschaf van een kistje coronas had ik ook een 5-pack van de Robustos aangeschaft.

De Robusto van vanavond was de laatste. Tot nu toe was ik niet kapot van de dikkere varianten van Vega Fina. Te vlak en weinig ontwikkeling.

De robusto heb ik opgestoken bij een glas Berberana Dragón 2005. Een mooie Tempranillo uit Spanje. Het land waar de Vega Fina ook populair is. Ik heb de robusto trouwens gekocht bij Cigarworld.pt, mijn eerste internet aankoop.

De Vega Fina is een zachte Dominicaan, in de lijn van bv. Private Stock LF. De robusto had een prettige geur en na het boren een stevige, maar prettige pre-draw van mooie tabak. De sigaar is mooi gerold en ziet er uit als een kwaliteitsproduct. Dekblad is Ecuadoriaans Connecticut Binder: Indonesisch Filler: Colombiaans, Dominicaans en Hondurees.

Na het aansteken ontwikkelde zich een mooie romige smaak die goed paste bij de Tempranillo druif. De Dragón heeft een zachte boter smaak. Daar paste het romige mooi bij. Na een-derde ontwikkelde zich een duidelijke geroosterde koffie smaak. Deze hield aan tot het twee-derde, met langzaam maar zeker een pepertje. Na twee-derde kwam het omslagpunt en tijd om de sigaar weg te leggen.

Overall als was deze sigaar de beste robusto uit de 5-pack. Ik heb zin om hem eens te vergelijken met de corona, ik denk de betere van de twee. Ook bij deze zal ik dan een Spaanse wijn drinken, die ik denk het beste bij past.

Ook ik geef deze sigaar een 7. Zelfs als je deze sigaar in de EU koopt is het een mooie koop, vergelijkbaar (in kwaliteit en prijs), maar beter dan de Private Stock Robusto die ik gerookt heb. Als je de sigaar in de VS koopt dan is hij qua prijs vergelijkbaar met een Bundle Selection en prefereer ik deze. De BS is rauwer en minder verfijnd.

Als je een full-bodied sigaar zoekt, moet je echter deze zeker niet nemen. Eerder mild met neigingen naar medium.

_________________
Groet,

GMac
_________
The end of a good smoke is a little saddening. In some regard, it's a bit like losing a best friend who had time to sit and listen. ~ ZenWarrior


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Vegafina
BerichtGeplaatstCOLON 10 Dec 2008, 15:18 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Mooie review, en ik kan me er helemaal in vinden.
Als je een sterkere of vollere VF wil kan je de Vega Fina Serie Especial nemen, heeft net wat meer smaak.

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Vegafina
BerichtGeplaatstCOLON 10 Dec 2008, 15:28 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Mei 2008, 18:12
BerichtenCOLON 761
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Ray, die was ik nog niet tegengekomen. Waar heb je die gezien?

_________________
Groet,

GMac
_________
The end of a good smoke is a little saddening. In some regard, it's a bit like losing a best friend who had time to sit and listen. ~ ZenWarrior


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Vegafina
BerichtGeplaatstCOLON 10 Dec 2008, 15:37 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Heb hem even uit de Hum getovert;

Afbeelding

In Spanje, Barcelona om precies te zijn.
Het is een Vega Fina Sumum Serie Especial Edition 2007.

Als dat niet lekker klinkt weet ik het niet meer :D

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Vegafina
BerichtGeplaatstCOLON 10 Dec 2008, 15:41 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Mei 2008, 18:12
BerichtenCOLON 761
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Ray schreefColon
Heb hem even uit de Hum getovert;

Afbeelding

In Spanje, Barcelona om precies te zijn.
Het is een Vega Fina Sumum Serie Especial Edition 2007.

Als dat niet lekker klinkt weet ik het niet meer :D


Moooooi, ik ga ff het net op om te kijken waar ik die vandaan zou kunnen halen.

_________________
Groet,

GMac
_________
The end of a good smoke is a little saddening. In some regard, it's a bit like losing a best friend who had time to sit and listen. ~ ZenWarrior


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 2 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.