Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 15:10

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 17 Jun 2015, 15:56 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jul 2013, 21:32
BerichtenCOLON 537
WoonplaatsCOLON Ermelo
Ben vandaag bezig om het e.e.a. te lezen voor m'n werk, en ik heb hierbij besloten om er halverwege de middag een sigaartje bij op te steken. Deze Pinar del Rio lag alweer een tijdje in mijn humidor, en ik besloot deze daarom maar te roken.

Afbeelding

Ik maak er een klein reviewtje van, en ga niet héél specifiek de gegevens opzoeken. Het betreft hoe dan ook Dominicaans stokje, welke 127 mm lang is met een ringmaat van 52. Braziliaans maduro dekblad, en Nicaraguaans en Dominicaans binnengoed. De prijs weet ik zo gauw even niet. PDR kennende zal dit wel meevallen.

A cru geeft deze robusto niet veel prijs. Het dekblad geurt nauwelijks, en ook de pre-draw laat geen smaak los. Het dekblad is overigens sterk generfd, en is ook netjes geolied. Met het sjieke, antracietkleurige bandje ziet het er wel fraai uit allemaal. Ik steek deze PDR op, en meteen valt het typische maduro smaakje op; een beetje zoetig, medium van smaak en in de verste verte niet scherp. Ik proef een fruitige boventoon met wat lichte hout- en leeraccenten op de achtergrond.

Afbeelding

Ongeveer een kwartiertje later breekt het - tot dan toe nog kleine - askegeltje af, en ontdek ik meteen dat de sigaar best bij-gebrand kan worden. Er zijn inmiddels twee inhammen ontstaan - op zich niet erg, maar toch brand het niet helemaal lekker allemaal. Na het bijbranden gebeurde dit binnen een halfuur overigens nog twee keer. De smaken veranderen niet. Vooral dat fruitige blijft best lekker waarneembaar.

Maar dan! Ik ben ongeveer veertig minuten onderweg met de robusto, als plotsklaps het dekblad besluit om af te wikkelen. Het gevaarte zet zich enorm uit en binnen enkele minuten is het complete dekblad los! Vanwege de toch al dunne wrapper, die nu in lichterlaaie staat, wordt de smaak vreselijk bitter en assig. Tot mijn verbazing allemaal, want tot nu toe leek het een veelbelovende sigaar te worden.

Afbeelding

De sigaar is niet meer te roken. Verschrikkelijk bitter geworden, en door de warmte begint nu ook het binnengoed steeds losser te worden. Ik vermeld er nog even voor de duidelijkheid bij: ik ben pas op de helft. Sonde! Het leek een veelbelovend dinkie te worden, maar zo nu en dan heb je nou eenmaal een klapsigaar. Misschien ga ik hem nog eens proberen, want ik ben akelig benieuwd of er ontwikkeling in de robusto zit. Dat fruitige aan het begin stond mij best aan, en ik kan mij zo voorstellen dat de omslag naar een meer notige, cacao-aandoende smaak goed past bij de PDR. Wellicht heeft iemand anders nog ervaringen met deze sigaar? Ik hoor het graag.

_________________
Een rokerige groet,
Vincent


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Jun 2015, 19:14 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 05 Aug 2009, 21:01
BerichtenCOLON 2189
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Mijn beste,

Ondanks dat de kwaliteit van deze PDR tegen viel,
vind ik de scherpzinnige foto's en je plausibele verhaal een mooie (rook)pluim waard!!
Dank voor het delen. :wink:

_________________
“Sanis Sigaro Vita Lacune” (zonder Sigaar is het leven ledig).


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Jun 2015, 19:25 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jul 2013, 21:32
BerichtenCOLON 537
WoonplaatsCOLON Ermelo
Coenraad schreefColon
Mijn beste,

Ondanks dat de kwaliteit van deze PDR tegen viel,
vind ik de scherpzinnige foto's en je plausibele verhaal een mooie (rook)pluim waard!!
Dank voor het delen. :wink:

Dank je Coenraad. Ja, het is jammer dat dit exemplaar zo slecht geconstrueerd was. Toch ga ik hem nog wel een keer proberen. Ik ben simpelweg erg benieuwd naar de tweede helft van de sigaar.

_________________
Een rokerige groet,
Vincent


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Jun 2015, 10:32 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Wat sund!
De blauwe is in een tasting zeer goed beoordeeld. Heb eens de zwarte lancero gerookt en deze vond ik minder .
Het zijn echter geen longfillers kwam ik achter bij het slopen ervan.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Jun 2015, 11:10 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Aug 2006, 13:31
BerichtenCOLON 2809
WoonplaatsCOLON Barendrecht
Inderdaad zonde. De Small Batch Reserve heeft mijn voorkeur van PDR, maar deze zijn meestal toch ook wel goed te paffen. :(

_________________
When God created man, She was only joking...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Jun 2015, 15:17 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jul 2013, 21:32
BerichtenCOLON 537
WoonplaatsCOLON Ermelo
Tim: ja die met de blauwe band heb ik ook vaker gerookt, en deze beviel mij dan ook altijd wel. Ik denk echt dat dit een pechgevalletje was hoor, want hij begon erg lekker. Het zou zomaar kunnen dat het een mediumfiller is ja, ik heb er niet goed naar gekeken maar dat verklaart misschien waarom het binnengoed losliet naarmate het dekblad helemaal afgewikkeld was.

Loup: de SBR heb ik nog niet geprobeerd, zal ik ook eens proberen. En ja, mijn ervaring tot nu toe met PDR is dat ze doorgaans prima smaken, zeker voor die prijs.

_________________
Een rokerige groet,
Vincent


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Jun 2015, 17:37 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 12:44
BerichtenCOLON 1756
WoonplaatsCOLON Den Haag
Mooie review, Vincent. Jammer dat het halverwege al zo moest eindigen.

Wm.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 22 Jun 2015, 14:41 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 30 Aug 2012, 19:50
BerichtenCOLON 1047
WoonplaatsCOLON Almere-Buiten
Nette review, en jammer dat je sigaar niet heel bleef! Mocht je naar een SPF herf eerdaags nog gaan waar ook ik wellicht dan ook heenga, zal ik een nieuwe voor je meenemen, ik heb er nog wel een aantal... ;)

Grtz Thomas.

_________________
"Ask Not What Your Country Can Do For You. Ask What You Can Do For Your Country" JFK


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.