Sigarenplatform

Het is momenteel 19 Apr 2024, 19:19

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 TitelCOLON puros Indios
BerichtGeplaatstCOLON 18 Mei 2009, 19:14 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Mei 2008, 15:38
BerichtenCOLON 1649
WoonplaatsCOLON Maastricht
Even een kleine introduktie.


Geschiedenis
Geschiedenis van Rolando Reyes Sr.
Introductie Puros Indios
75.000 sigaren per dag
's Werelds meest getalenteerde sigarenmaker


Geschiedenis van Rolando Reyes Sr.

Don Rolando is geboren op het eiland Cuba, niet ver van de stad Remedios. Hoewel zijn vader liever zag dat Rolando zijn zaak in transport overnam, wilde Rolando al van jongs af aan 'Tobacconist' worden. Op dat moment was hij negen jaar oud… Uiteindelijk kreeg hij van zijn vader goedkeuring om zich te laten opleiden door een gerenommeerde Tobacconist, Silvio Santana. Deze bijzondere man leerde Rolando alle technieken en aspecten hoe een goede sigaar te vervaardigen.

Later ging Rolando werken in de provincie Pinar del Rio, in de Jose L. Piedra Sigarenfabriek in Guanajay. Nadien werkte hij nog in Havana bij twee sigarenfabrieken. In deze fabrieken leerde hij de praktijk van het maken van een kwalitatief goede en met de hand gemaakte sigaar. Hij keert terug naar Placetas om aldaar zijn eigen Sigarenfabriek 'Los Aliados' op te staren. Na een aantal jaren verhuist hij de fabriek naar Havana. Hij is op dat moment juist 21 jaar geworden.

Rolando runt zijn fabriek met succes, tot de regering zijn fabriek en daarmee zijn merknaam in 1968 in beslag neemt. De regering probeert gebruik te maken van zijn kennis en laat hem werken bij Sigarenfabriek El Rey del Mundo. Hij weigert, waarop de regering hem werk laat verrichten in de rijstvelden.

In 1971 emigreert Rolando naar Amerika, waar hij zicht vestigt in New Jersey. Daar werkt hij in de textielbranche. 's Avonds rolt hij sigaren en verkoopt deze. In 1973 huurt hij een gebouw om zijn familie in te laten wonen. Hij begint daar zijn eigen sigarenfabriek. Hij verandert de naam in 'Cuba Aliados'. Zijn sigarenlijn wordt opgemerkt door een grote distributeur en Rolando realiseert een continue groei.

Rolando besluit te verhuizen naar de Dominicaanse Republiek om daar zijn sigaren te produceren. Hij ervaart echter dat de algehele kwaliteit niet kan meten met zijn standaard en keert terug naar New Jersey. Daar maakt hij sigaren tot 1984. Dan verhuist hij naar Miami. Een aantal jaren later, in 1988, start hij een fabriek op in Honduras, waar hij mensen heeft gevonden die het vak van hem willen leren


Introductie Puros Indios

Eind 1995 wordt het merk 'Puros Indios' gelanceerd. Dit unieke merk is ongewijzigd sinds zijn introductie. Puros Indios is verkrijgbaar met vier verschillende dekbladen en is succesvol vanaf de start. Er worden jaarlijks miljoenen sigaren verkocht, niet alleen in Amerika maar wereldwijd.

In 2002 legt Rolando de laatste hand aan een nieuwe fabriek. Bekend als een kwaliteitsman, heeft hij goed nagedacht over de indeling van de fabriek. Deze nieuwe sigarenfabriek is gebouwd in traditionele Cubaanse stijl en is zonder twijfel de beste van Honduras. Zijn vrienden beweren zelfs dat de sigarenfabriek tot de beste van de wereld behoort.

75.000 sigaren per dag

Rolando heeft meer dan 200 'rollers' in dienst en meer dan 300 medewerkers die samen meer dan 75.000 sigaren per dag vervaardigen. Rolando is de enige fabriekseigenaar die altijd de Cubaanse sigarengeschiedenis in ere houdt; hij heeft geheel volgens de traditie een heuse fulltime voorlezer (lector) in dienst. De voorlezer leest het nieuws van de dag en andere literatuur voor aan de rollers, terwijl deze aan het werk zijn. Rolando controleert dagelijks alle sigaren die op die dag gemaakt zijn in zijn fabriek.

's Werelds meest getalenteerde sigarenmaker

Rolando heeft zijn eigen visie op het runnen van een succesvol bedrijf: 'care, pride and consistency'. Rolando Reyes Sr. wordt 's werelds meest getalenteerde sigarenmaker genoemd. In 2004 is hij 80 jaar oud geworden. Hij blijft de magie van zijn handwerk uitdragen, om die manier 's werelds beste sigaren te maken. Rolando ziet zichzelf als een echte 'Cuban Tabocconist', die de voorkeur geeft aan het behoud van oude tradities. Hij maakt klassieke, premium sigaren en heeft altijd geweigerd in te boeten aan kwaliteit of gebruik te maken van chemicaliën of aroma's. Nu zijn sigaren wereldwijd verkocht worden, lijkt het dat veel mensen het eens zijn met Don Rolando.

Don Rolando heeft een favoriet spreekwoord: 'El que imita, fracasa' - Degene die namaakt, verliest.

Review Piramide #3

Lengte / Dikte 127,0 x 19,8 .
Prijs 4€ per stuk maar ik koop ze nu per kist 20 stuks.
Geknipt met een Xikar.
Aangestoken met een Xikar Executive.

Bij het aanmaken komen wat eenvoudige smaken naar boven met als boventoon gras.

De sigaar brand zeer mooi geen scheefbrand (is wel eens anders geweest).
Het uiterlijk ziet er mooi uit wel wat nerven die duidelijk aanwezig zijn.
Het model Piramide voelt prettig in de mond ik heb er ongeveer 1cm vanaf geknipt.

Na ongeveer 10 minuten komen de leer smaken naar boven en ook wat honing smaken die ik als zeer prettig ervaar.

De as blijft zeer mooi grijs en is naar mijn mening goed hard hij valt er niet vanaf.

De leersmaken blijven goed hangen met als boventoon de honing.
De sigaar bevalt mij prima na ongeveer een 20 minuten komen wat chocolade smaken naar boven maar niet zo aanwezig als de honing.

Na ongeveer 30 minuten zijn de chocolade smaken dominant aanwezig.
Ik heb er iets meer dan 50 minuten met de sigaar gedaan en ben zeer tevreden over.

De sigaar komt uit een humidor met een luchtvochtigheid van 68 % dit komt omdat ik de humidifier eruit heb gehaald omdat de luchtvochtigheid te hoog opliep soms tot 80%.
Ik denk dat dat komt omdat de luchtvochtigheid buiten te hoog is en nu blijft hij constant op 68%.

Ik vind de Puros Indios sigaren echt een sigaar die ondergewaardeerd wordt ik vind hem steeds beter worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
“My fellow chiefs and I would like the white man to know that the red man has great heroes, also.” Henry Standing Bear, 1939


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: puros Indios
BerichtGeplaatstCOLON 18 Mei 2009, 19:26 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007, 20:06
BerichtenCOLON 3012
WoonplaatsCOLON Beringen
Mooi naslagwerk ZIP!! Alleen met "meest getalenteerde" heb ik het moeilijk. Is zoals een "onze" voetballers, ze zijn ook allemaal getalenteerd maar ze breken nooit door!! :mrgreen: Maarja ze kunnen moeilijk beginnen met gewoon "een sigarenmaker"!! In ieder geval de Reyes familie heeft veel beter sigaren in huis dan de Puros Indios. Maar op zich een sigaar om te proberen.
Wat uw vochtigheid betrefd, 68% is perfect. Staar je niet blind op die 70%. Sigaren uit andere landen dan Cuba gedeien beter met 65 tot 68%, en wijkt de hygrometer hier nog een paar % vanaf dan is dit nog geen drama. Geen kat die dit proeft. :wink:

_________________
"I believe that forgiving them is God's function. OUR job is to arrange the meeting."

Norman Schwartzkopf


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: puros Indios
BerichtGeplaatstCOLON 18 Mei 2009, 19:28 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
Wow, lijkt wel een encyclopedie! Wat een informatie!
Goed bezig!! =D>

Ohjah ook een mooie review natuurlijk!! :mrgreen:

_________________
- Ruud


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: puros Indios
BerichtGeplaatstCOLON 18 Mei 2009, 19:30 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Mei 2008, 15:38
BerichtenCOLON 1649
WoonplaatsCOLON Maastricht
amateurke schreefColon
Mooi naslagwerk ZIP!! Alleen met "meest getalenteerde" heb ik het moeilijk. Is zoals een "onze" voetballers, ze zijn ook allemaal getalenteerd maar ze breken nooit door!! :mrgreen: Maarja ze kunnen moeilijk beginnen met gewoon "een sigarenmaker"!! In ieder geval de Reyes familie heeft veel beter sigaren in huis dan de Puros Indios. Maar op zich een sigaar om te proberen.
Wat uw vochtigheid betrefd, 68% is perfect. Staar je niet blind op die 70%. Sigaren uit andere landen dan Cuba gedeien beter met 65 tot 68%, en wijkt de hygrometer hier nog een paar % vanaf dan is dit nog geen drama. Geen kat die dit proeft. :wink:


Ben ik volledig met je eens.
Maar wat betreft de kat die van mij roken geen sigaren. :smt005

_________________
“My fellow chiefs and I would like the white man to know that the red man has great heroes, also.” Henry Standing Bear, 1939


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: puros Indios
BerichtGeplaatstCOLON 18 Mei 2009, 19:43 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Mooi omschreven, op naar de volgende =D>

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: puros Indios
BerichtGeplaatstCOLON 18 Mei 2009, 19:46 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2009, 00:14
BerichtenCOLON 2965
WoonplaatsCOLON Emmen
Mooie review en foto's. Ga ik eens proberen, deze sigaar. =D>

_________________
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: puros Indios
BerichtGeplaatstCOLON 18 Mei 2009, 19:46 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007, 20:06
BerichtenCOLON 3012
WoonplaatsCOLON Beringen
Allez, wat voor kat hebt gij dan? Die van mij rookt steeds mee!! Ze heeft nog nooit een slechte gehad, t'is te zeggen ze heeft nog nooit geklaagt!! :)

Afbeelding

_________________
"I believe that forgiving them is God's function. OUR job is to arrange the meeting."

Norman Schwartzkopf


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: puros Indios
BerichtGeplaatstCOLON 18 Mei 2009, 19:50 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Mei 2008, 15:38
BerichtenCOLON 1649
WoonplaatsCOLON Maastricht
amateurke schreefColon
Allez, wat voor kat hebt gij dan? Die van mij rookt steeds mee!! Ze heeft nog nooit een slechte gehad, t'is te zeggen ze heeft nog nooit geklaagt!! :)

Afbeelding


Daar kun je samen een sigaartje mee roken en dan samen een review schrijven. :P

_________________
“My fellow chiefs and I would like the white man to know that the red man has great heroes, also.” Henry Standing Bear, 1939


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: puros Indios
BerichtGeplaatstCOLON 18 Mei 2009, 20:55 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Mei 2008, 20:31
BerichtenCOLON 206
Mooie rieview zipponeeke, dank!

Kga deze ook gauw eens opzoeken en roken natuurlijk!

_________________
Geniet nooit met mate!


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: puros Indios
BerichtGeplaatstCOLON 18 Mei 2009, 21:25 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Zowel geschiedenis als een review, mooi werk. Ik moet die toch zeker ook eens proberen als ze slechts €4,00 per stuk kosten...

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: puros Indios
BerichtGeplaatstCOLON 18 Mei 2009, 21:55 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Dat is nog eens info.
Prachtige review ook. =D>

Het bandje vind ik echt spuuglelijk.

Heb je wel eens geprobeerd om te beginnen met een kleinere rook opening?
Het kan aan de foto liggen natuurlijk maar ik vind hem best wat aan de grote kant.
Wat ik ook wel eens doe is bijknippen om te kijken of het effect heeft op de sigaar (positief dan wel negatief) zodat ik bij de volgende zelfde sigaar weet wat de beste opening is.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: puros Indios
BerichtGeplaatstCOLON 19 Mei 2009, 06:58 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Mei 2008, 15:38
BerichtenCOLON 1649
WoonplaatsCOLON Maastricht
Raleigh schreefColon
Dat is nog eens info.
Prachtige review ook. =D>

Het bandje vind ik echt spuuglelijk.

Heb je wel eens geprobeerd om te beginnen met een kleinere rook opening?
Het kan aan de foto liggen natuurlijk maar ik vind hem best wat aan de grote kant.
Wat ik ook wel eens doe is bijknippen om te kijken of het effect heeft op de sigaar (positief dan wel negatief) zodat ik bij de volgende zelfde sigaar weet wat de beste opening is.



Je heb helemaal gelijk wat het bandtje betreft vind ik ook lelijk.
De knip opening dat heb ik ook al eens geprobeerd maar ik vind dit toch prettiger ik rook ze best wel veel.

_________________
“My fellow chiefs and I would like the white man to know that the red man has great heroes, also.” Henry Standing Bear, 1939


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: puros Indios
BerichtGeplaatstCOLON 19 Mei 2009, 08:35 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Nov 2008, 11:40
BerichtenCOLON 878
WoonplaatsCOLON Megen Noord Brabant
Prachtige review met een mooie inleiding.
Mooie foto's trouwens helemaal top =D>

_________________
- In een dwarsstraat kom je vaak de mooiste dingen tegen -


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: puros Indios
BerichtGeplaatstCOLON 19 Mei 2009, 16:55 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Mei 2008, 18:12
BerichtenCOLON 761
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Mooie review. Ik heb een tijd geleden een bundel van de seconds/sandwich zusjes van deze dames gekocht, de Roly Torpedo #6. Zien er wel slordiger uit, maar smaken/roken perfect.
Afbeelding

Echter de prijs is met € 1 per stuk nog een stuk goedkoper.

O ja, het bandje is nog foei lelijker.

_________________
Groet,

GMac
_________
The end of a good smoke is a little saddening. In some regard, it's a bit like losing a best friend who had time to sit and listen. ~ ZenWarrior


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: puros Indios
BerichtGeplaatstCOLON 19 Mei 2009, 17:58 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Mei 2008, 20:31
BerichtenCOLON 206
GMac schreefColon
Mooie review. Ik heb een tijd geleden een bundel van de seconds/sandwich zusjes van deze dames gekocht, de Roly Torpedo #6. Zien er wel slordiger uit, maar smaken/roken perfect.
Afbeelding

Echter de prijs is met € 1 per stuk nog een stuk goedkoper.

O ja, het bandje is nog foei lelijker.



Was ik wel benieuwd waar je deze had gekocht Gmac!?

_________________
Geniet nooit met mate!


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 2 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.