Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 11:52

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 TitelCOLON Don Tomas Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 06 Jul 2006, 20:39 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Van de week weer eens ouderwets enkele losse sigaren gekocht waaronder deze. Don Tomas.
Een naturel. Mooi gerold, strak in het vel, enkel hier en daar wat celloïtus maar ach,...het gaat om het binnengoed nietwaar ?
Mooie sigaar, lekkere smaak,,,,,niet heel speciaal, maar compact, degelijk, heeft iets van Nicaraguaanse tabak weg vind ik.
Geen omslagpunt bemerkt.
Ik geef hem een 6,5.

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 16 Aug 2006, 21:41 
Heb twee corona grande van dit merk liggen, nog nooit eerder gerookt, wie o wie kan me er wat over vertellen. Kreeg ze als cadeau van iemand die ze bij Mees in Den Bosch had gekocht.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Feb 2009, 16:47 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
Zoals beloofd ging ik deze wat meer onder de aandacht brengen en je kan dit enkel doen door hem te degusteren. Ik verklap reeds dat ik er spijt van heb dat ik deze niet eerder heb ondekt op de mijn reis in de wereld van de sigaren.

'Don Tomas Robusto' ( 5 1/2 x 50 )

Handmade in Danli Honduras

wrapper: Honduras (Havanna seed)
filler : Honduras Nicaragua
binder : Honduras

Koffie gezet, voor zo een tas of twee, sigaar uit de Humi met de Zuidamerikanen genomen en
volgens de regels van de kunst cellofaan verwijderd, ogen en neus de kost gegeven.
Op de schouder geknipt alvorens hem of haar even bevochtigd te hebben en nadat ik met de sigaar tussen getuite lippen een blik in de spiegel had geworpen (komt mss. op de cover van El Gusto...) proefde ik een goede doorluchting.
Verder niks uitgesproken qua smaak. Goed. Lekker de hens erin en mijn reukorgaan (vrij groot) werd aangenaam geprikkeld. Eerste pufjes genomen en dat beviel me goed. Een langzame start met de smaak van koffie voorspelde dat dit een milde Robusto ging worden.
Niets was minder waar want Tomas , dus toch beter 'hij' dan 'haar', ontwikkelde zich van mild naar mediumbodied. En dan proefde ik iets gerookt, gandaham, serrano. Glaasje water gedronken om dit te veriefieren. Geen gerookte ham, "espe" op zijn Vlaams, meer te herkennen. Wel wat geroosterd aroma, cacao. En sommigen weten hoe gevoelig ik daar aan ben. Brand en trek krijgen van mij een dikke 9. Fantastisch en consistentie troef, harten aas! Solo slim voor zij die kunnen wiezen. Bijna mijn mollige vingers verbrand. Tomas is als een diesel, zachte starter en eens vertrokken brengt hij je stelselmatig op je bestemming zonder te haperen, lees 'te vervelen'. Smaakt ook nog een tijdje na in de mond en dit is het dan beste mensen. Ik hoop hem nu toch wel in de aandacht gebracht te hebben. En voor die prijs!!!, echt wel in overweging te nemen om Tomassen in je Humi te stockeren. Plaats maken voor zij die houden van een Robustootje zo bij de koffie van 15.00u tot 16.00u. En neen ik heb er aandelen in gestopt, beter toch gedaan, kijk maar eens naar Fortis en vele andere banken. Dus kunnen we beter investeren in het edele bruine goed.

Graag gedaan,
Puro

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Feb 2009, 16:52 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Welk een lyrisch proza, magnifiek verwoord en fantastisch om te lezen..... =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Groots!!!

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Feb 2009, 17:02 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Aug 2008, 20:44
BerichtenCOLON 2920
WoonplaatsCOLON Amersfoort
Epicure schreefColon
Welk een lyrisch proza, magnifiek verwoord en fantastisch om te lezen..... =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Groots!!!


Ik kan niets anders doen dan me hier volledig bij aan te sluiten. Het is elke keer weer een waar feest om een review van Filip te lezen, allemachtig prachtig!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Feb 2009, 17:07 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Okt 2008, 11:39
BerichtenCOLON 330
WoonplaatsCOLON meppel
Filip bedankt voor je mooie verhaal. Ik ben blij dat je zo enthousiast bent over deze sigaar!!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Feb 2009, 17:08 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Apr 2008, 18:22
BerichtenCOLON 2458
WoonplaatsCOLON België
Sjieke review Fiele...

Trouwens, nen djoef op je muile gehad ? Je reukorgaan is anders niet zo heel groot, hoor...

_________________
Happiness? A good cigar, a good meal, a good cigar and a good woman - or a bad woman; it depends on how much happiness you can handle.
(George Burns)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Feb 2009, 17:21 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
Hansa schreefColon
Sjieke review Fiele...

Trouwens, nen djoef op je muile gehad ? Je reukorgaan is anders niet zo heel groot, hoor...
,

Ik e te lange mee die blonde delle van café sport zitten smoezen en zé te vele aan mijne neuze zitten prutsen, die rosse...

Puro

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Feb 2009, 00:16 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
Dus van dat laatste kreeg ik niet meer mee, maarja dat zal wel vlaams geneuzel zijn over een of andere dame ;-)
Mooie review, maar nu moet je me toch even uitleggen wat nou de kunst van het verwijderen van het cellofaan is... 8-[

_________________
- Ruud


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Feb 2009, 00:29 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Zaagmans schreefColon
Dus van dat laatste kreeg ik niet meer mee, maarja dat zal wel vlaams geneuzel zijn over een of andere dame ;-)
Mooie review, maar nu moet je me toch even uitleggen wat nou de kunst van het verwijderen van het cellofaan is... 8-[


Nou Ruud, kom op zeg, gebruik je fantasie....:

"k e te lange mee die blonde delle van café sport zitten smoezen en zé te vele aan mijne neuze zitten prutsen, die rosse.."

"ïk heb te lang met die blonde del van cafe sport zitten flikflooien en zij te veel aan mijn r.....zitten friemelen, die rossige"......

Wat het verwijderen van het cellofaan betreft: da's gewoon Filiaanse litotes voor het lostrekken van dit omhulsel... :wink:

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Feb 2009, 02:08 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
Epicure schreefColon
Zaagmans schreefColon
Dus van dat laatste kreeg ik niet meer mee, maarja dat zal wel vlaams geneuzel zijn over een of andere dame ;-)
Mooie review, maar nu moet je me toch even uitleggen wat nou de kunst van het verwijderen van het cellofaan is... 8-[


Nou Ruud, kom op zeg, gebruik je fantasie....:

"k e te lange mee die blonde delle van café sport zitten smoezen en zé te vele aan mijne neuze zitten prutsen, die rosse.."

"ïk heb te lang met die blonde del van cafe sport zitten flikflooien en zij te veel aan mijn r.....zitten friemelen, die rossige"......

Wat het verwijderen van het cellofaan betreft: da's gewoon Filiaanse litotes voor het lostrekken van dit omhulsel... :wink:

Ja dat zei ik toch? vlaams geneuzel over een of andere dame...lezen peter! ;-)
Jij kreeg ook niet alles mee, want die zin die jij fabriceert is ook niet compleet :-" O:)

_________________
- Ruud


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Feb 2009, 07:53 
erg mooi fiele.

chapeau =D> =D>

hanomag


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jan 2012, 20:00 
Offline
Corona
Corona

GeregistreerdCOLON 21 Sep 2011, 11:56
BerichtenCOLON 91
WoonplaatsCOLON Deventer
Mooie review hoor!

Heb een paar weken geleden deze sigaar mogen roken en kan mij in de review vinden. Sigaar begint vrij mild en na 1/4 krijgt de smaak body. Ik was blij dat ik wat gegeten had. Vond de smaak best goed maar voor mij wel aan de pittige kant zo na de lunch. Absoluut voor herhaling vatbaar op een zomeravond.

_________________
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
- General George Patton


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 22 Apr 2016, 20:15 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 05 Aug 2009, 21:01
BerichtenCOLON 2189
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Mijn beste,

Een kleine aanvulling, betreffende de Nicaragua Robusto.

Na een aantal Nicaragua Robusto's van Don Tomas te hebben gerookt,
kan ik alleen maar concludeerden dat dit een magnifieke sigaar is.
Een sigaar ook met een prima prijs / kwaliteit verhouding!!

Vanaf de eerste trekjes tot aan het sigarenbandje toe, is het bijzonder goed toeven.
Een rijke bedeling van al het goede der tabak vormt een begeerlijk smaakpalet:
van cederhout, eikenhout (vooral tweede helft), room, cacao en hinten van hooi en leder.
En al deze heerlijkheden gedijen dankzij een gemakkelijke trek en een perfecte brand.

Het is dat ik geen plek heb in mijn toch ruim bemeten tafel-humidor,
want anders had ik hier met veel plezier een kistje van gekocht. :wink:


Afbeelding

_________________
“Sanis Sigaro Vita Lacune” (zonder Sigaar is het leven ledig).


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 26 Apr 2016, 14:38 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010, 10:27
BerichtenCOLON 2748
WoonplaatsCOLON Tielt-Winge
Dit was voor mij de ontdekking van 2015.

Prachtige sigaar van begin tot einde. Een stokje dat ik ondertussen met grote regelmaat degusteer.

_________________
Happy smoking, Afficionado


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 4 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.