Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 14:40

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 03 Okt 2008, 20:38 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Aug 2006, 13:31
BerichtenCOLON 2809
WoonplaatsCOLON Barendrecht
Een paar hectische weken op het werk achter de rug dus ik wilde vanavond eens lekker ontspannen. Paar delen van Supernatural op, glaasje erbij en ik wilde eens wat nieuws proberen, wat dus deze sigaar werd.

De sigaar heeft een mooi uiterlijk: een mooi, olieachtig dekblad, wel aardig wat nerven maar ook dat is mooi om te zien. Het bandje vind ik minder, maar dat mag de pret niet drukken. Knippen en aansteken ging, zoals meestal, prima.

De eerste tonen die vrijkomen zijn volle, pittige koffietonen. Nu ben ik een fan van een stevig bakje koffie, maar dit was wel vrij bitter. Op een gegeven moment twijfelde ik even of ik verder moest gaan of niet. Na een minuut of vijf, zes, neemt het bittere af en wordt de koffiesmaak wat vlakker. Na een minuut of tien verscheen er ineens een romige, houtige/notige smaak die erg aangenaam overkwam. Helaas duurde dit maar even, waarbij het houtige/notige wel aanwezig bleef maar zonder de volle, romige smaak en uiteindelijk ook steeds vlakker. Naar het einde toe krijgt de sigaar zelfs een beetje een assige smaak, waardoor ik hem nog voor het omslagpunt heb weggelegd.

Het ontspannen was nog steeds lekker: kijkplezier, een lekkere single malt maar de sigaar viel helaas tegen.

_________________
When God created man, She was only joking...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Okt 2008, 20:55 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Inderdaad een vlak smaakbeloop zonder de romigheid die zijn grotere broer de #100 wel heeft, of beter gezegd had: jaren geleden was de no 100 een double corona met vooral romige chocolade- en koffiesmaken, maar de meest recente die ik gerookt heb waren nogal vlak zonder de volle romige smaak van de "oude" no 100...

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Okt 2008, 22:04 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
Loup schreefColon
... Naar het einde toe krijgt de sigaar zelfs een beetje een assige smaak, waardoor ik hem nog voor het omslagpunt heb weggelegd....

Misschien een naïve vraag, maar is het omslagpunt niet juist het punt dat t niet meer lekker is (lees: assige smaak)... ? ik dacht namelijk op t moment dat t niet meer smaakt moet je m neerleggen...en dat kan per sigaar verschillen en ligt niet op 1 vast punt...

_________________
- Ruud


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Okt 2008, 22:22 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Aug 2006, 13:31
BerichtenCOLON 2809
WoonplaatsCOLON Barendrecht
Zaagmans schreefColon
Loup schreefColon
... Naar het einde toe krijgt de sigaar zelfs een beetje een assige smaak, waardoor ik hem nog voor het omslagpunt heb weggelegd....

Misschien een naïve vraag, maar is het omslagpunt niet juist het punt dat t niet meer lekker is (lees: assige smaak)... ? ik dacht namelijk op t moment dat t niet meer smaakt moet je m neerleggen...en dat kan per sigaar verschillen en ligt niet op 1 vast punt...



Is geen naïeve vraag, ik snap de verwarring nu ik m'n verhaal nog een keer lees. Het 'assige' kan duiden op het omslagpunt, maar in dit geval was het iets anders (het omslagpunt herken je meestal wel direct ;)). Dit was een ander soort smaak, maar evenmin plezierig.

_________________
When God created man, She was only joking...


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.