Sigarenplatform

Het is momenteel 20 Apr 2024, 01:40

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 05 Jan 2007, 08:41 
De prijzen in de DR klinken inderdaad niet slecht (de reguliere, niet de wholesale, dat is helemaal een geweldige prijs) maar buiten de prijs is het ook nog zo dat er daar een hoop sigaren zijn die hier niet verkrijgbaar zijn. Ik voel me bijvoorbeeld in Amerika altijd als een kind in een snoepwinkel, zoveel dingen die ik nog nooit heb gerookt tegen relatief lage prijzen.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 05 Jan 2007, 16:36 
smokey, dat zijn geen DR prijzen maar Amerikaanse wholesale prijzen.

is voor de rest ook niet zo belangrijk, staat als een paal dat veel producten in de US via internet stores aan interesante prijzen te verkrijgen zijn, natuurlijk is het leuk om een winkel binnen te lopen en sigaren te zien, ruiken en een praatje te maken met de verkoper, hiervoor betaal je ook in de US natuurlijk meer.

wat de gemiddelde winkel ook heeft is een rokersgedeelte, vaak dikke sofa's met TV, koffiecorner etc uitgerust waar je lekker onder het genot van een koffietje een sigaartje kunt roken en vaak andere rokers treft.

ik vindt dat wel aangenaam.

prettig weekend

BC :wink:


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 05 Jan 2007, 16:44 
My mistake idd, had het te snel gelezen. Zoals ik al aangaf is geld niet zo zeer (meer) het probleem, ik ben gewoon constant opzoek naar nieuwe sigaren om te proberen, je gelooft ook niet hoeveel sigaren ik op sommige dagen rook...

Ik vind Amerikaanse sigarenwinkels veel gezelliger dan de meeste Nederlandse winkels. Er hangt gewoon een gemoedelijke sfeer en je hebt de mogelijkheid om met anderen te praten over diverse onderwerpen (afhankelijk van de persoon in kwestie, meestal sigaren) Meestal staat idd de koffie warm of zelfs het bier koud (bij cigarbox in Vegas in ieder geval wel)


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 05 Jan 2007, 21:09 
New York was ooit fantastisch maar dat is nu ook over, je mag nergens meer roken, ik zie me nog staan onlangs in de Village met min 5 celcius een sigaar roken, nou dat is niet echt plezant.
nee dan maar liever inderdaad vegas of wat dacht je van Miami, als je hier de weg kent zijn er ook leuke spots waar je even lekker kunt roken, zeker de moeite dan is een bezoek aan little Havana, met als centrum Calle 8, (SW 8th Street) waar nog steeds een aantal cubanen een Fabriekje anex cigarstore hebben.

ga dan gelijk even bij Jose Garcia langs, hier worden de omstreden Tatuaje sigaren gemaakt alsook Jose's eigen merk Don Pepin en ook de miami lijn van Padilla, allemaal "top of the bill spul"

aan de linkerkant (buurman) van Jose zit de el credito fabriek van Ernestico waar het inmiddels fameuze niet Cubaanse La Gloria Cubana merk zijn wieg had. als je geluk hebt kun je Ernesto zelf even gedag zeggen , hij is als hij niet in de Gym zit of in de fabriek in de DR, meestal in de fabriek aanwezig.
Zijn sigaren worden ook in Europa verkocht (Duitsland) onder de naam El Credito.

Ook zitten er nog en aantal andere minder fameuze fabrikanten zoals een goede bekende van mij, Luis Sanchez welke met zijn La Tradicion Cubana brand aardig wat fans heeft vergaard in de afgelopen jaren door met een aantal intimidating grote sigaren zoals een 8,5 inch lange piramide met een voet die uitloopt tot een 80 ringgage op de markt te komen,
Carajo eso es una pinga, Coño !!
zouden de cubanen zeggen, de vertaling laat zich raden.
Hij maakt een aantal zeer goede sigaren die doordat ze in de US gemaakt worden door additionele import taxen die men in europa op US afkomstige producten heft qua prijs niet zo interesant zijn naar europa te halen voor europese cigar importeurs.

zie hier zijn website:

http://www.tradicion.com/

groetjes BC :wink:


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 06 Jan 2007, 00:49 
De enige plaatsen in NY waar ik binnen heb kunnen roken is bij Nat Sherman op de 5th Avenue en bij JR op de 562 5th Ave. in de kelder kun je volop roken, daarnaast zijn er een paar Domies en Cubanen die een kleine mini sigarenfabriek hebben in de Manhattan area, ik zal proberen uit te zoeken wat de exacte adressen zijn,

voorts zijn er natuurlijk nog meer sigarenwinkels in NYC

zie hier een lijst:

http://www.cigarlife.com/ny/nyc/stores.htm

Ik hoop dat ze in NL niet zo ver gaan om roken te bannen, ik denk dat de rokers op moeten staan tegen die gekke politicy die de wetten maken, die maken wetten zonder te vragen of het volk er mee eens.

Groetjes BC :wink:


Laatst gewijzigd door 1 op Buen Cosecha, in totaal 6 keer gewijzigd.

Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 06 Jan 2007, 09:13 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Dec 2006, 11:30
BerichtenCOLON 1938
WoonplaatsCOLON Groningen
Club Macanudo ziet er echt heel mooi uit:

http://www.clubmacanudo.com

Vooral die eigen private humidors zijn fantastisch!

_________________
...........''Een overheerlijke Cubaanse sigaar,
en een tevreden glimlach''.........


Top 3:

1. H. Upmann Sir Winston
2. Montecristo Nr.2
3. Hoyo de Monterrey double corona


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 06 Jan 2007, 09:15 
CitaatColon
ga dan gelijk even bij Jose Garcia langs, hier worden de omstreden Tatuaje sigaren gemaakt alsook Jose's eigen merk Don Pepin en ook de miami lijn van Padilla, allemaal "top of the bill spul"


van Tatuaje heb ik al een paar modellen mogen roken, erg goede sigaren, over padilla, don pepin en Cabaiguan heb ik vooralsnog alleen kunnen lezen, maar ik doe momenteel mijn best om deze te bemachtigen (ik had een mailtje naar ze gestuurd met het verzoek om meer informatie, maar helaas nog niets mogen vernemen, is nu een dag of 5 geleden)

Tatuaje is zeker een must om eens te proberen voor mensen die van full bodied sigaren houden. (en voor mensen die vol blijven houden dat alleen Cubaanse sigaren de moeite waard zijn ;) )


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 06 Jan 2007, 11:44 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Dit is prachtig om te lezen!
Wat een kennis!


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 14 Jan 2007, 22:43 
Het type waar over geschreven werd is inderdaad een andere lijn. CAO heeft een groot aantal verschillende lijnen die heel verschillend zijn, echt de moeite om eens te proberen. Ik zal eens kijken of ik zelf nog iets heb liggen of dat ik ergens hier in de buurt een leuke voor je kan bemachtigen (de brasil en italia lijnen zijn redelijk makkelijk verkrijgbaar en leuk om eens te proberen.)


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 15 Jan 2007, 08:24 
De menendez heeft inderdaad veel meer pit als de CAO gold. Overigens vind ik de Gold ook niet de beste lijn van CAO, maar dar valt natuurlijk over te twisten. Ik moet morgen toch nog eventjes naar Ton Robben hier in Tilburg om een bestelling op te halen, dan kijk ik wel even wat hij nog aan CAO heeft liggen (buiten die smerige gearomatiseerde sigaartjes)


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 15 Jan 2007, 21:34 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Okt 2006, 07:49
BerichtenCOLON 139
WoonplaatsCOLON Sint-Jozef Olen
Van wat is CAO de afkorting?


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 15 Jan 2007, 21:40 
effe googlen my friend,

De initialen van de oprichter / founder

Cano A. Ozgener

Bye bye :wink:


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jan 2007, 11:13 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Dat heb ik dus nooit geweten.
Mischien eens leuk om daar een topic aan te wijden.
De legendes der merknamen.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jan 2007, 18:48 
Toch is het zo, vader en zijn zoon en dochter, erg sympathieke mensen die zich volledig inzetten voor hun passie. De cao site en blog zijn ook leuk om te lezen.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re:
BerichtGeplaatstCOLON 28 Jul 2009, 13:45 
Offline
Panatella
Panatella
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Jul 2009, 11:52
BerichtenCOLON 27
Bas schreefColon
De berichten over de MX klinken goed,
daar ga ik eens naar op zoek.
De Graycliff heb ik eenmaal mogen roken,
en dat was werkelijk toppie, maar die heb ik echt nog nergens gezien.

De MX2 ('Maduro times two')-serie bestaat uit MX2 Beli (7 x 56), MX2 Toro (6 x 54) en MX2 Rob (5 x 52). Enkel de MX2 Toro is in Nederland verkrijgbaar (banderolprijs EUR 12,50).

MX2 kent twee aged Maduro-dekbladen in een blend die de beste tabakken uit zes verschillende landen combineert. Het buitenste dekblad is well-fermented Connecticut Broadleaf Maduro. Het tweede dekblad, gebruikt als omblad, is een kruidige Brazilian Maduro. Het binnengoed is een zoete en pikante mix van voortreffelijke tabakken van Nicaragua, Honduras, Dominikaanse Republiek en Peru. Het gelaagde resultaat is een rijk, intens en levendig aroma.

Alle CAO sigaren zijn individueel getest op trekkracht.

_________________
Escape with CAO
'CAO: diversity in taste, consistency in excellence'
www.caointernational.com


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.