Sigarenplatform

Het is momenteel 18 Apr 2024, 22:58

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 TitelCOLON C.A.O. Samba
BerichtGeplaatstCOLON 13 Mei 2006, 20:43 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Vandaag weer een gerookt.
Een van de weinige sigaren die zich kan meten aan de standaarden die gelden in de wereld van de longfiller.
De Samba verveelt niet. in tegenstelling tot veel honduras en Niquragua dat verkocht wordt onder het motto lekker maar wel 14 in een dozijn blijft de Samba een welkome lekkere frisse uitdaging.
De sigaar is gemaakt in honduras, en heeft een brazil dekblad. Er zijn verschillende formaten verkrijgbaar.
De tabak in deze lijn herkent zich in karakteristieke grondtonen,
mest,
aarde,
bloemen.
Al zou hij iets kruidiger mogen.
Mischien als je het kleinere model pakt is dat wel aanwezig.
Dat wodt dus de volgende.

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 14 Mei 2006, 11:26 
Jazeker de sigaar was qua reuk uitermate interessant. Mest, maar liever zeg ik gefermenteerde hooi waar je op weilanden de rook vanaf ziet komen. Uitermate goed te genieten deze torpedo, en naar middenamerikaans maatstaven een dikke 8! :o


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 15 Mei 2006, 20:06 
Offline
Panatella
Panatella
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 17:57
BerichtenCOLON 10
WoonplaatsCOLON Tilburg
Ik heb hem ook pas gerookt en het klopt van de mestgeur. De smaak is zacht. Het is van het begin tot het einde een genot om de samba te roken.Ik ben dan ook erg benieuwd naar de kleinere uitvoeringen!


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 15 Mei 2006, 22:48 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Hee Leon,
De SAMBA is een model uit de lijn Brazilia van C.A.O.
Voor zover ik weet zijn enkel de samba's op de Nederlandse markt,
Alle modellen zijn vrij fors,
allemaal bijna een r.g. van 50 of meer, soms zelfs 60
dit is met name om een fijn smaakpallet te creeren en een wat zachtere sigaar te krijgen maar wel vol smaak,
De mooiste lijken mij de Ipanama's dat zijn ook de grootste,6.87-50
De kleinste van de lijn is meen ik de Pirahna,
4.5 bij 46.
de Gol is een robusto van 5 bij 56
De samba ken je,
Dan is er nog de Amazon van 6 bij 60.
Dat lijkt me een schitterend model.

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 17 Mei 2006, 09:45 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Apr 2006, 11:36
BerichtenCOLON 108
WoonplaatsCOLON Oisterwijk
Ik ken ze de SAMBA.
Erg lekkere sigaren met een zacht maar smaakvol pallet,


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 08 Jun 2006, 17:39 
Dinsdag jl. weer gerookt en wederom geslaagd voor het examen!! Beviel weer van start tot finish zonder een moment te vervelen. Redelijk volle smaak met op de achtergrond wat aardse smaakhinten. Goede trek en uitstekend in balans. Een 8,5 deze keer. :D


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 16 Okt 2006, 15:06 
Gisteren weer eens een gerookt en ik moet wederom zeggen een juweeltje!! Zelfs de hardnekkigste Cubaliefhebber gaat deze waarderen. Miste vooraf de zgn mestgeur, maar verder beviel hij geweldig en zijn imposante uiterlijk met prachtige presentatie (bandje) is eerder een pre dan een nadeel. Tot 3/4 opgerookt en had verder kunnen gaan. Smaakrecensies weer bevestigd en een nieuwe 8,5. CAO: complimenten!! :D :D


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 18 Okt 2006, 08:02 
CAO Brasilia is best een aardige sigaar, er is nu ook een speciale editie op de markt (een set samen met de Italia lijn en een hybride sigaar) een erg mooie set zoals je hieronder kunt zien. Of hij naar Nederland komt weet ik niet.


Afbeelding

klik op de afbeelding voor een grotere foto :)


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 18 Okt 2006, 12:26 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Maar dat ziet er prachtig uit :!: ,....

hee, :idea: :roll:

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 18 Okt 2006, 12:47 
Heb zojuist online nog 2 van deze kistjes besteld ze kosten 100 dollars per kistje (5 stuks) maar gezien de eenmalige oplage vind ik het zeker het geld waard.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 18 Okt 2006, 19:09 
Ik denk dan toch dat het grootste gedeelte van die 100 euro in het kistje en niet in de sigaren zit. :(


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 05 Mei 2007, 20:22 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Okt 2006, 07:49
BerichtenCOLON 139
WoonplaatsCOLON Sint-Jozef Olen
Heb vandaag een samba gekocht, gaat een tijdje de humi in. Ben zeer benieuwd hoe hij gaat bevallen, maar aan jullie recensies te lezen zal hij blijkbaar zeker niet gaan tegenvallen! 8)


Omhoog
   
 TitelCOLON CAO Brazilia Samba
BerichtGeplaatstCOLON 17 Feb 2009, 20:01 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Op 14 februari 2009 deze sigaar gerookt. Het was mijn eerste longfiller na een beginperiode van doelloos geklungel, dus de verwachtingen waren hooggespannen. Als begeleidende lectuur een visionair stuk van Martin Armstrong over economische cycli, nog niets te drinken omdat ik niet weet hoe de sigaar zal smaken.

Afbeelding

Knip ging perfect, pre-draw smaakte naar hooi, herinneringen aan mijn jeugd op het Belgisch-Limburgse platteland. Na 10 minuten was de Samba op stoom, veel rook met een verfijnd karakter, ruikt naar wierrook, parfumachtig. De smaak is zwaar en zoet, ik neem aan dat de ervaren liefhebbers dit bedoelen met “romig”.

Afbeelding

Na 20 minuten ontwikkelt zich langzaam een licht kruidige smaak op de wierrook-achtige grondtoon, maar deze ontwikkeling zet niet echt door. Na 40 minuten dreigt de sigaar uit te gaan. Meer dan 2 cm mag de askegel niet worden.

Afbeelding

Na 50 minuten wordt de rook uit het mondstuk dikker en voller, de sigaar is nog steeds zoet maar het parfum-achtige aroma zakt wat weg. Ik hoop dat de kruidige smaak terugkomt en sterker wordt, hoewel ik eigenlijk niet van scherp hou. Na een uur wordt mijn wens vervuld. De sigaar wordt scherper, kruidiger. De zoetigheid is helemaal weg en mijn mond tintelt licht. Ik besluit dat koffie een goede aanvulling zou zijn en schenk een kopje arabica/Kenia blend in.

Afbeelding

De smaak van de koffie verrast me volledig. Hij smaakt veel voller en zachter dan anders met een heerlijke caramel-smaak – ik heb er geen woorden voor, ongelofelijk wat een smaaksensatie. Ondertussen trekt de scherpte van de sigaar weer weg en de parfum-achtige ondertoon is terug, maar zonder de zoete basis.

Afbeelding

Na 80 minuten wordt de sigaar wat aardser en ruiger; ik word een beetje licht in mijn hoofd en hou de askegel erop om het tempo een beetje terug te schroeven. Na ruim anderhalf uur moet de 4 cm-lange askegel er toch weer af omdat de sigaar weer dreigt te doven. Het aardse karakter zet door, de sigaar wordt scherper en zwaarder; een lichte zweem van leer en de tinteling van de mond is terug.

Afbeelding

De sigaar sluit heerlijk kruidig af. Ik drink er wat cola bij en na twee uur is het mooi geweest. Die avond bestel ik een kistje CAO Brazilia Samba.

Afbeelding

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: C.A.O. Samba
BerichtGeplaatstCOLON 17 Feb 2009, 21:28 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Hij is mooi Arie, geweldige review =D> =D> =D>

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: C.A.O. Samba
BerichtGeplaatstCOLON 17 Feb 2009, 22:33 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
Leuk zo'n 'tower of ash' waarin je de voortgang ziet van de sigaar! Mooie review! =D>

_________________
- Ruud


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.