Sigarenplatform

Het is momenteel 18 Apr 2024, 14:44

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 28 Jun 2009, 21:52 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Een wonderbaarlijke sigaar. Een klein opdondertje (iets van 12 cm lang, maar wel ringmaatje 50) en retegoedkoop (ik heb er nog geen 2,40 euro voor betaald).

Een snacksigaar? Wel als het aankomt op prijs en rookduur (30-45 min), maar niet als het gaat om de smaak: een zware, full-bodied sigaar die je zeker niet op nuchtere maag moet roken.

Het dekblad is heel donker maar de sigaar voelt zacht en soepel aan. Ruikt heerlijk, het dekblad is dan ook double maduro, oftewel extra gerijpt. Boren ging makkelijk, aansteken ook. De trek was licht maar werd geleidelijk zwaarder naarmate het einde naderde (had ik nog niet eerder meegemaakt).

De sigaar is kort, dus er wordt geen tijd verspild: meteen een flinke dosis peper die de hele sigaar aanhoudt. Verder een lekkere, kruidige smaak (en geur) die constant blijft maar niet verveelt.

Naar het einde toe werd het mij bij iedere trek een beetje licht in het hoofd, dus met zo'n 3 a 4 cm te gaan heb ik afscheid genomen.

Conclusie: te kort om echt eens voor te gaan zitten en te zwaar om even snel tussendoor weg te paffen - een sigaar met een heel eigen karakter. Gelukkig heb ik er nog een.

Edit PS: Oh ja, de rookontwikkeling was dusdanig, dat je me vandaag op buienradar had kunnen zien (veel rook = veel smaak, denk ik dan). De brand was enigszins scheef maar mijn aansteker kon het makkelijk aan.

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 28 Jun 2009, 22:06 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
Klinkt goed, en lijkt inderdaad niet duur, veel 'bang for the buck' , of is het 'rush for the buck' ;-)

_________________
- Ruud


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 30 Jun 2009, 09:08 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Nov 2008, 11:40
BerichtenCOLON 878
WoonplaatsCOLON Megen Noord Brabant
Klinkt helemaal heerlijk mooie review weer eentje op mijn lijst :D =D>

_________________
- In een dwarsstraat kom je vaak de mooiste dingen tegen -


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 30 Jun 2009, 09:24 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Mei 2009, 14:04
BerichtenCOLON 689
WoonplaatsCOLON Utrecht
@ Arie: klinkt toch wel aantrekkelijk. Kun je het ergens anders mee vergelijken?

_________________
A Cigar is like a Fantasy, lights up with tradition, enjoyed with imagination. Leon Fernandez


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 30 Jun 2009, 10:29 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Nee, dit was de meest kruidige en gepeperde sigaar die ik tot nog toe heb gerookt. Wat ik nog vergeten was te vermelden: ik heb er cola bij gedronken maar ik denk dat dit een sigaar is waar ook een wat sterker drankje goed tot zijn recht zou komen; ik vindt het probleem van whisky bijvoorbeeld vaak dat het de smaak van de sigaar naar de achtergrond drukt.

Het is wel het soort sigaar dat ik zoek, nu alleen nog een zoetje & wat room erbij en dan heb ik m'n ideale sigaar gevonden.

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 30 Jun 2009, 10:35 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Apr 2009, 21:02
BerichtenCOLON 709
WoonplaatsCOLON Provincie Utrecht
Mooie review, ik ga eens kijken waar ik deze knaap kan scoren.

_________________
Cogito ergo sum


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 30 Jun 2009, 10:59 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
heb gisteren gekeken bij d eboer maar hij heeft alleen de Punch Punch. Helaas pindakaze, had hem graag willen verassen!

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 30 Jun 2009, 11:29 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Dit is de Hondurese Punch. Ik neem aan dat dit een dochterbedrijf van de Cubaanse Punch is, in een poging om toch de Amerikaanse markt te kunnen penetreren (zoals dat in merketingtermen heet).

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 30 Jun 2009, 11:32 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Arie schreefColon
Dit is de Hondurese Punch. Ik neem aan dat dit een dochterbedrijf van de Cubaanse Punch is, in een poging om toch de Amerikaanse markt te kunnen penetreren (zoals dat in merketingtermen heet).


Oww wacht niet gezien, het is echter geen dochteronderneming. Het zijn gevluchtte cubanen die de naam gejat hebben. ;) Doorn in het ook van de rechtmatige eigenaar van de naam, Habanos.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 30 Jun 2009, 12:56 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007, 20:06
BerichtenCOLON 3012
WoonplaatsCOLON Beringen
Bolletje schreefColon
Arie schreefColon
Dit is de Hondurese Punch. Ik neem aan dat dit een dochterbedrijf van de Cubaanse Punch is, in een poging om toch de Amerikaanse markt te kunnen penetreren (zoals dat in merketingtermen heet).


Oww wacht niet gezien, het is echter geen dochteronderneming. Het zijn gevluchtte cubanen die de naam gejat hebben. ;) Doorn in het ook van de rechtmatige eigenaar van de naam, Habanos.


ZUCHT!!! [-(

_________________
"I believe that forgiving them is God's function. OUR job is to arrange the meeting."

Norman Schwartzkopf


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 30 Jun 2009, 12:59 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
amateurke schreefColon
Bolletje schreefColon
Arie schreefColon
Dit is de Hondurese Punch. Ik neem aan dat dit een dochterbedrijf van de Cubaanse Punch is, in een poging om toch de Amerikaanse markt te kunnen penetreren (zoals dat in merketingtermen heet).


Oww wacht niet gezien, het is echter geen dochteronderneming. Het zijn gevluchtte cubanen die de naam gejat hebben. ;) Doorn in het ook van de rechtmatige eigenaar van de naam, Habanos.


ZUCHT!!! [-(


WAT NU WEER?! :mrgreen:

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 30 Jun 2009, 13:00 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007, 20:06
BerichtenCOLON 3012
WoonplaatsCOLON Beringen
Komaan Tim, ge zit de hele dag voor de pc!! Ge hebt ergens de klokken horen luiden maar ge weet niet waar de klepel hangt!! Jatten is een serieuze beschuldeging!!

_________________
"I believe that forgiving them is God's function. OUR job is to arrange the meeting."

Norman Schwartzkopf


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 30 Jun 2009, 13:15 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
amateurke schreefColon
Komaan Tim, ge zit de hele dag voor de pc!! Ge hebt ergens de klokken horen luiden maar ge weet niet waar de klepel hangt!! Jatten is een serieuze beschuldeging!!


Er zijn niet voor niets rechtzaken geweest!


With the nationalization of the Cuban tobacco industry along with all other businesses after the Cuban Revolution, many cigar makers fled the island and began growing tobacco with smuggled Cuban seed in the Dominican Republic and Honduras, taking the brand names of their cigars with them. Other Cuban businesses, big and small, also moved abroad.

Because of the precarious legal and trademark situations created by Cuba's communist government and a US embargo against all Cuban goods, there are many brand names that are used by both Cuban and non-Cuban cigars (and rums), though the non-Cuban varieties of such cigars as Hoyo de Monterrey or Montecristo cannot usually be sold under those names in foreign markets where Cuba is considered to own the trademark. To circumvent this, most non-Cuban cigar manufacturers simply sell their cigars under different names for the foreign market while retaining the old pre-Revolution name in the US market. But there has been heated debate between Habanos SA and other cigar manufacturers about using the brand names of Cuban cigars created after the Revolution in the US market, Cohiba being one of those brand names.


Imperial Tobacco Group heeft Altadis (die had 50% van Habanos SA in handen) overgenomen, maar dat betekend niet dat het een dochteronderneming van Habanos is. Habanos en deCubaanse staat zijn nog steeds rechtmatige eigenaar van alle merknamen die Habanos produceert.

En ik zit niet heel de dag achter de PC, heb vanochten de afwas gedaan/boodschapje AH, pakketje voor iemand in Belgenland weggebracht, begin middag aan een nieuw project gewerkt en nu ga ik in de hangmat liggen. :smt028

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jun 2010, 17:26 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Vandaag de Rothschild gerookt. Heerlijk sigaartje! Ik vond er wat chocolade doorheen zitten. Leuk spul...daar ga ik er meer van zoeken!

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jun 2010, 20:41 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Geef ff een gil als je ze gevonden hebt, ik kan ze namelijk niet meer vinden :-(

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.