Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 11:01

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 18 Aug 2008, 19:57 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Apr 2008, 18:22
BerichtenCOLON 2458
WoonplaatsCOLON België
Naar aanleiding van de koopjeshal-actie van Justroll, even diep in mijn humidor gevist naar deze Beauty ... Want dat is ie wel : De Gurkha Crest Churchill

Een knoert van de stok :
Lengte : 7"
Ring : 52
Prijs : geen idee... zat in een klein reispakketje. Iets tussen de 20 en 25 dollar.
Raar maar over deze sigaar is vrij weinig te vinden op internet. Zijn ze dan zo zeldzaam ?
Gurkha heeft wel de niet zo leuke eigenschap om evenveel van serie of reeks te veranderen als mijn vrouw haar schoenen verandert. :wink:

De tabak zou voor 8 jaar ( :shock: ) gerijpt zijn. Tripple Ligero, dus vrij zwaar sigaartje. En zoals het een echte Gurkha betaamt, een schitterend bandje : de verpakking is TOP !

Afbeelding

Afbeelding

Zeer mooi donker Maduro dekblad. Bijna zou ik er in bijten, zo smakelijk ziet ze er uit ! Gelukkig bedenk ik me net op tijd, knip deze warrior zijn scalpel eraf, en leg ik een vuurtje aan z'n voeten. Zo, klaar voor de ondervraging !

Afbeelding

De eerste paar trekjes zijn echt schitterend. De trek is zoals ie mij moet zijn. Mooie dikke romige rookwolken die je met een sabel zou kunnen slicen... Aarde en leder staan voorop op het smakenpallet.
Witte as, niet echt compleet recht brand, maar dat lost zichzelf op.

Afbeelding

Voila de rest van het verhaal is voor morgen...
Ooh, overigens, de twee whiskies zijn nog een verjaardagsgeschenkje en zijn op dit moment een prima begeleider.

EDIT : Na de (kama)Gurkha avond... Prima sigaar. Goed kwa constructie, nog beter kwa inhoud : de smaken varieerden van aarde, leder, hout over kruidig, wat zoetig ook. Al bij al niet heel complex, maar eerder straight to the point. De sigaar was niet zo zwaar als ze eruit zag. Eerder een dikke medium body, dan echt een strong body.

De sigaar heeft nog lang nagesmeuld. 'k Was toch dik 1u45 in cigarheaven. En een echte goeie sigaar is voor mij ook een sigaar die je de dag nadien nog smaakt. Ondertussen 2 maal de tanden gepoetst, en nog altijd heb ik die leuke tabaksmaak op de tong. TOP.

Ik geef deze een 8 ! Maar zou ik er 20-25 dollar voor betalen... Nee...

Om af te sluiten met een kamagurka oneliner : De sigaar stamt via de gerookte paling van de paling af.

_________________
Happiness? A good cigar, a good meal, a good cigar and a good woman - or a bad woman; it depends on how much happiness you can handle.
(George Burns)


Laatst gewijzigd door 1 op Hansa, in totaal 19 keer gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Aug 2008, 20:05 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 07 Aug 2008, 15:23
BerichtenCOLON 843
Prachtig verwoord! Maar de rest morgen? Is het ZO'N grote sigaar?


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Aug 2008, 20:10 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Apr 2008, 18:22
BerichtenCOLON 2458
WoonplaatsCOLON België
Hij is niet echt ZOOOOOOOOO groot... Maar 'k ga deze toch nog niet binnen het halfuurtje ophebben. Van zoiets moet je ook durven genieten.

_________________
Happiness? A good cigar, a good meal, a good cigar and a good woman - or a bad woman; it depends on how much happiness you can handle.

(George Burns)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Aug 2008, 08:07 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Apr 2008, 18:22
BerichtenCOLON 2458
WoonplaatsCOLON België
Ge-edit...

_________________
Happiness? A good cigar, a good meal, a good cigar and a good woman - or a bad woman; it depends on how much happiness you can handle.

(George Burns)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Aug 2008, 10:55 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
Hans,

De Gurkha ziet er fantastisch uit, het bandje vind ik zeer apart.
Aarde en leer is mijn ding niet maar het is de max dat je deze reus na twee dagen nog voelt nazinderen. Ik heb dit afgelopen zondag ook mogen beleven met een A.F.panatella ooit gekocht bij Ben Everse in Sas van Gent.
Een kleine recensie volgt nog.
De Caol Ila heb ik jammer genoeg nog niet kunnen proeven.
Lekker?

Grt.
Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Aug 2008, 11:35 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 13 Aug 2008, 06:59
BerichtenCOLON 886
ik snap hansa ivm de prijs, gurkha is prachtig, mooie dekbladen, mooie bandjes, mooie dozen (als je het kan betalen om er 24 of 36 te kopen), maar het probleem ligt een beetje in de prijs.
Gurkha's zijn goed, zonder twijfel maar de prijs-kwaliteits verhouding is een beetje zoek, misschien dat de americanen BIG BIG BIG denken maar dan ook in dollars ? Ik denk dat het evenwicht prijs & packaging anders is dan bij een andere factory.

kortom een goede sigaar, beetje overpriced, alhoewel dat ik overal die MSRP prijzen tegenkom, maar ze overal goedkoper zie verkopen ;) Heeft iemand al gurkha's gekocht in ons europa landje, wat zijn de prijzen hier ?


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Aug 2008, 11:49 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jan 2008, 19:39
BerichtenCOLON 1181
WoonplaatsCOLON Deventer
Prijzen in Europa:
http://www.cigarworld.de/shop/suche.php ... &x=19&y=11


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Aug 2008, 17:37 
Offline
Double-Corona
Double-Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Okt 2007, 19:18
BerichtenCOLON 177
Leuke review. En dat ziet er uit als een prima sigaar.
Nog even wat info over dat kleine menneke met dat grote mes :

De Gurkha stellen dat zij afstammen van de Rajputs uit Noord-India. Deze Rajputs zijn vanuit het westen het hedendaagse Nepal binnengetrokken. In het begin van de 16e eeuw veroverden ze het kleine staatje Gorkha en namen de naam ervan over. Tegen het jaar 1769 had de Gorkha dynastie zijn heerschappij uitgebreid over het hele gebied van het hedendaagse Nepal. Ze maakten het hindoeïsme tot staatsgodsdienst.
In de Gurkha-oorlog (1814-1816) voerden de Gurkha's oorlog met het leger van de Britse Oost-Indische Compagnie. De Gurkha soldaten maakten grote indruk op de Britten en de Britten begonnen de Gurkha's op een reguliere basis te werven als huursoldaten voor Gurkha regimenten in het leger van de East India Company.
In genetisch opzicht zijn de Gurkhas Tibeto-mongolen. Ze spreken een Rajasthani dialect. Bekend is ook het karakteristieke grote kromme mes, de kukri.

Ik heb me een keer laten vertellen dat een Schots regiment tegenover een vijandelijke overmacht stond en de vijand vriendelijk adviseerde om zich over te geven. "Zo niet, dan laten we de Ghurka's los,zelf weten"
Prompt kwam de overgave.

Greetz,

L.

_________________
Living well is the best revenge!!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Aug 2008, 20:41 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2007, 17:15
BerichtenCOLON 390
...Op deze manier hebben de Gurkha's ook op de Falklands enkele succesen behaald. 's Avonds deden zij hun Kukri's slijpen in de stellingen en het geluid daarvan droeg tot ver achter de Argentijnse linie's. De vooruitgesnelde reputatie van deze Nepalese vechtersbaasjes, joeg de Argentijnen zoveel angst aan, dat ze zich bij het horen van dat geluid, met bosjes tegelijk capituleerden.
Zelf heb ik in het nabije verleden zijdelings met deze strijders te maken gehad. Enorme innerlijke discipline en gedrevenheid en ongelooflijk taaie baasjes. Moest meteen aan de Indische en Molukse veteranen van het Korps Insulinde of KNIL denken...

Mooie review over deze sigaren. Al veel over gehoord en gelezen en ik neig er ook steeds meer naar binnenkort eens een sampler te bestellen!

_________________
There are very few issues that cannot be solved by the suitable application of high explosives...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Aug 2008, 21:04 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 13 Aug 2008, 06:59
BerichtenCOLON 886
je hebt net de inkoop gemist in de koopjeshal . Mss een volgende


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 2 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.