Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 12:30

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 29 Okt 2008, 16:45 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Apr 2008, 18:22
BerichtenCOLON 2458
WoonplaatsCOLON België
Ik heb deze klaargelegd voor degustatie deze avond...
Lijkt me een leuk idee om een gezamelijke (op ongeveer 't zelfde moment) recensie te maken.
Zijn er mensen die willen meedoen ?

_________________
Happiness? A good cigar, a good meal, a good cigar and a good woman - or a bad woman; it depends on how much happiness you can handle.
(George Burns)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 29 Okt 2008, 17:09 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 13 Aug 2008, 06:59
BerichtenCOLON 886
super idee .. alleen ben ik deze avond niet thuis :(


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 29 Okt 2008, 19:28 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
Miljaar,

Ik zou strijden om er één te kunnen degusteren.
Helaas géén Nepalezen in de buurt.

Zij die deze Gurkha wel hebben: GENIET ervan!!!

Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 29 Okt 2008, 23:18 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 13 Aug 2008, 06:59
BerichtenCOLON 886
hansa nu heb je me wel nieuwsgierig gemaakt over de warrior .. hoe was ie ?


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 29 Okt 2008, 23:33 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Gurkha Nepalese Warrior

Of deze sigaar nou gesmaakt heeft of niet hij heeft een geweldige naam.
Ik ben benieuwd wie die namen bij Gurkha verzint.
Die moet een geweldige fantasie hebben. :D


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 30 Okt 2008, 18:50 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Apr 2008, 18:22
BerichtenCOLON 2458
WoonplaatsCOLON België
Bon, gisteren dus deze aangestoken (tijdens een gezellig potje poker).

De volledige naam is Gurkha Class Regent Nepalese Warrior (inderdaad, wie vindt zoiets uit ? In elk geval hebben ze een goeie marketing afdeling, denk ik. Terug mooi sigaar met bijhorend gestyled bandje.
Box pressed model (ligt nogal onhandig in de hand en mond).

Afmetingen : 6" x 52 ring
Dekblad : Cameroon
Binder : Indonesisch
Filler : Dominicaans
De boring ging natuurlijk wel vlot. Predraw gaf niet veel vrij.
Door de grote ring duurde het even voor ie volledig wou branden. Dit is echt een mooi moment, vind ik altijd. De sigaar aansteken.
Wat me direct opviel is dat er praktisch onmiddellijk scheefbrand was, en zo heel rare kronkelingen maakte in het dekblad.
Licht grijze losse schilferende as.
'k Heb de sigaar een aantal maal moeten bijbranden en zelfs twee keer terug moeten aansteken (misschien kwam dit door het drukke pokerspel).
Smaken gingen van kruidig, koffie en iets zoetigs ook.

Bijna 100 minuten rookplezier. (begeleidend door een Côte du Rhone)

Niet echt een sigaar voor terug te kopen, hij had niet zoiets van "Waauw", maar gewoon een goed tussendoortje.

En een paar foto's :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Happiness? A good cigar, a good meal, a good cigar and a good woman - or a bad woman; it depends on how much happiness you can handle.

(George Burns)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 31 Okt 2008, 07:28 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007, 11:23
BerichtenCOLON 2922
WoonplaatsCOLON Sweikhuizen (Sjweikese)
=D>


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 31 Okt 2008, 09:25 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
Een mooie strijd gestreden met deze Nepalees. Mijn mooie zachtaardige dame, de Cuesta Rey
Centenario Tuscany komt er in ieder geval wel nog in. In de Humi bedoel ik dan. En idd. een mooi voorbeeld van een boxpressed sigaar.

Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 31 Okt 2008, 09:47 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 23:49
BerichtenCOLON 1183
@ Hansa

Hallo ik heb gisteren ook mijn Gurkha gerook vond hem wel lekker en is voor herhaling vatbaar alleen een keer scheefbrand maar hoefde niet bij te branden kwam van zelf goed na 2/3 werd hij wat bitter en is hij een zalige dood gestorven in de asbak dus op na de volgende


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Apr 2011, 15:52 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Ik had van de Nepalese Warrior ook een 5 pack in mijn bezit. Vandaag rookte ik de laatste en heb hier een review van geschreven.

Presentatie: 18/20 punten, het is een mooi Cameroon dekblad met een voor Gurkha zeer bekend bandje. De tweede band met de gangsta-letters doet echter afbreuk aan de presentatie, dus dat kost een paar puntjes. Geen voelbare nerven of zachte/harde stukken, mooi box pressed! Netjes en makkelijk te knippen ook.

Aansteken en verbranding: 15/15 punten, verbranding is bij dit exemplaar recht van begin tot eind. As is lichtgrijs, wit en stevig (5/5) verbrandingssnelheid is met 95 minuten prima(5/5). Rustrook is heel licht aromatisch en zorgt niet voor een blauwe woonkamer. Opnieuw aansteken is niet nodig en constructie is uitstekend (5/5). Trek blijft de hele tijd constant goed met net een beetje weerstand, zoals ik het graag heb!

Smaak: 31/35 punten, dit exemplaar is mild-medium van body (lichter dan de vorige exemplaren die ik rookte, vanwege aging?). De sigaar is en blijft smooth, maar de finish is bitter. De sigaar heeft een klein zoetje en smaken van koffie, aarde en hout die elkaar mooi afwisselen. Het aroma had wat nadrukkelijker aanwezig mogen zijn (7/10) en de bittere afronding stelt zwaar teleur (1/5).

Totale score: 87/100

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Apr 2011, 19:48 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Nov 2010, 10:13
BerichtenCOLON 275
WoonplaatsCOLON Ham
OpiumX schreefColon
Ik had van de Nepalese Warrior ook een 5 pack in mijn bezit. Vandaag rookte ik de laatste en heb hier een review van geschreven.

Presentatie: 18/20 punten, het is een mooi Cameroon dekblad met een voor Gurkha zeer bekend bandje. De tweede band met de gangsta-letters doet echter afbreuk aan de presentatie, dus dat kost een paar puntjes. Geen voelbare nerven of zachte/harde stukken, mooi box pressed! Netjes en makkelijk te knippen ook.

Aansteken en verbranding: 15/15 punten, verbranding is bij dit exemplaar recht van begin tot eind. As is lichtgrijs, wit en stevig (5/5) verbrandingssnelheid is met 95 minuten prima(5/5). Rustrook is heel licht aromatisch en zorgt niet voor een blauwe woonkamer. Opnieuw aansteken is niet nodig en constructie is uitstekend (5/5). Trek blijft de hele tijd constant goed met net een beetje weerstand, zoals ik het graag heb!

Smaak: 31/35 punten, dit exemplaar is mild-medium van body (lichter dan de vorige exemplaren die ik rookte, vanwege aging?). De sigaar is en blijft smooth, maar de finish is bitter. De sigaar heeft een klein zoetje en smaken van koffie, aarde en hout die elkaar mooi afwisselen. Het aroma had wat nadrukkelijker aanwezig mogen zijn (7/10) en de bittere afronding stelt zwaar teleur (1/5).

Totale score: 87/100

Frank




Dat is dan geslaagd met grote onderscheiding ;-)
Mooie review Mr. Opium X.
Ik ga op aanraden deze kanjer ook eens proberen

_________________
A cigar has '... a fire at one end and a fool at the other


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Apr 2011, 19:49 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Nov 2010, 10:13
BerichtenCOLON 275
WoonplaatsCOLON Ham
OpiumX schreefColon
Ik had van de Nepalese Warrior ook een 5 pack in mijn bezit. Vandaag rookte ik de laatste en heb hier een review van geschreven.

Presentatie: 18/20 punten, het is een mooi Cameroon dekblad met een voor Gurkha zeer bekend bandje. De tweede band met de gangsta-letters doet echter afbreuk aan de presentatie, dus dat kost een paar puntjes. Geen voelbare nerven of zachte/harde stukken, mooi box pressed! Netjes en makkelijk te knippen ook.

Aansteken en verbranding: 15/15 punten, verbranding is bij dit exemplaar recht van begin tot eind. As is lichtgrijs, wit en stevig (5/5) verbrandingssnelheid is met 95 minuten prima(5/5). Rustrook is heel licht aromatisch en zorgt niet voor een blauwe woonkamer. Opnieuw aansteken is niet nodig en constructie is uitstekend (5/5). Trek blijft de hele tijd constant goed met net een beetje weerstand, zoals ik het graag heb!

Smaak: 31/35 punten, dit exemplaar is mild-medium van body (lichter dan de vorige exemplaren die ik rookte, vanwege aging?). De sigaar is en blijft smooth, maar de finish is bitter. De sigaar heeft een klein zoetje en smaken van koffie, aarde en hout die elkaar mooi afwisselen. Het aroma had wat nadrukkelijker aanwezig mogen zijn (7/10) en de bittere afronding stelt zwaar teleur (1/5).

Totale score: 87/100

Frank




Dat is dan geslaagd met grote onderscheiding ;-)
Mooie review Mr. Opium X.
Ik ga op aanraden deze kanjer ook eens proberen

_________________
A cigar has '... a fire at one end and a fool at the other


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.