Sigarenplatform

Het is momenteel 20 Apr 2024, 07:17

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 15 Feb 2010, 21:52 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2009, 00:14
BerichtenCOLON 2965
WoonplaatsCOLON Emmen
Gurkha Regent Torpedo

General information
Brand: Gurkha
Name: Regent Torpedo
Country: Honduras
Size: 165 mm / 52 mm

CitaatColon
Gurkha Regent was a blend many years in the making before it was brought to the market. Medium-bodied with a rich flavor, this cigar appeals to aficionados with varying palates.
Gurkha is responsible for many of the top brands rolled today. In conjunction with the famous Torano Family, Gurkha uses only the best tobacco grown to make super premium cigars. Their cigars have been commissioned by royalty and are smoked by aficionados who only enjoy the very finest tobaccos.
Gurkha Regent is one of the most popular blends in the Gurkha lineup. After 5 years of intensive blending, Gurkha president Kaizad Hansotia finally settled on a mixture of tobaccos that was worthy of the Gurkha name. The Regent begins with an attractive silky brown wrapper that encases premium long filler tobaccos from Honduras. The medium-bodied and full-flavored smoke make for the perfect experience. The balance between leather and wood aromas brings a deliberate taste to the palate with a nice solid finish. This line is limited, so don't miss your chance to enjoy what many consider to be the finest cigars made by Gurkha.

Bron: cigar.com


Afbeelding

Deze box-pressed Torpedo imponeert zodra je hem uit het cellofaan laat glijden. Een zijdezacht dekblad die nagenoeg geen enkele zichtbare nerven laat zien. Ja, misschien als Bolletje met z’n portable elektronenmicroscoop op de proppen komt. :mrgreen: :wink: (beetje overdrijven mag toch?)
De sigaar heeft een lekkere stevige geur van tabak vermengt met een lichtelijk geroosterd aroma.

Het knippen met de sigaarknipper van m’n zakmes gaat erg makkelijk. Tijdens de predraw proef ik weer stevige tabak, maar met een licht zoete ondertoon. Ik had de punt wel iets verder mogen afknippen, want de trek is iets aan de zware kant. Maar ik besluit om het er toch maar op te wagen.

Afbeelding

De eerste paar halen verraden al dat dit geen milde sigaar is. Flink wat zwarte peper en verder niets. Na een halve centimeter verdwijnt de peper grotendeels, maar blijft in de verte wel aanwezig. De smaak die op de voorgrond treedt is die van hout met een klein beetje room. Al snel verandert de room in volle room, bijna boterig die zich aan de binnenkant van je mond vasthecht. Samen met het hout is het best lekker.

Afbeelding

Na verloop van tijd wordt de dienst in aromaland uitgemaakt door chocolade, koffie en hout met nog steeds dat boterige mondgevoel. De peper van het begin is al die tijd heel erg licht aanwezig geweest en neemt tegen het einde weer iets in kracht toe. Maar op de voorgrond treden doet de peper niet.

In het laatste derde deel verandert er qua smaken niet veel, behalve dat ze veel voller en steviger worden.

Afbeelding

Deze sigaar kost $ 8,00 (€ 5,40) en om in de geest van Zeeuws Meisje (je weet wel, van de boter) te spreken, dat is geen cent teveel. Hier wil ik wel meer van hebben.

_________________
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Feb 2010, 21:55 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 23:49
BerichtenCOLON 1183
Hallo Jan ik heb er eentje hier liggen ga hem straks een na de 7é hemel helpen ,we zullen zien


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Feb 2010, 22:21 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007, 20:06
BerichtenCOLON 3012
WoonplaatsCOLON Beringen
Mooi gedaan Jan!! =D>
Rook ze graag, en je kunt ze regelmatig voor "cheap" krijgen!! :)

_________________
"I believe that forgiving them is God's function. OUR job is to arrange the meeting."

Norman Schwartzkopf


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Feb 2010, 22:24 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Nov 2008, 11:40
BerichtenCOLON 878
WoonplaatsCOLON Megen Noord Brabant
Prachtige review en mooie foto's :!:
Heel mooi =D>

_________________
- In een dwarsstraat kom je vaak de mooiste dingen tegen -


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Feb 2010, 22:32 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 05 Aug 2009, 21:01
BerichtenCOLON 2189
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Mijn beste,

Een adembenemend review, omlijst met heldere foto’s, maken van deze sigaar een gewillige prooi voor een optimale degustatie!!

En voor nu: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :wink:

_________________
“Sanis Sigaro Vita Lacune” (zonder Sigaar is het leven ledig).


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Feb 2010, 22:32 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 11 Okt 2009, 18:41
BerichtenCOLON 912
WoonplaatsCOLON sittard
=D> Alweer een mooi review en dito foto's =D>

Het valt me op dat jij en CL vaker tegelijk een prachtige review uitbrengen?!
Is dit toeval of een beetje "battle" wie de mooiste reviews maakt?

Jullie reviews zijn in ieder geval een lust voor het oog =D> !!!!!!!!!!!!!

_________________
Make my day..


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Feb 2010, 22:35 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Jan 2010, 15:32
BerichtenCOLON 659
WoonplaatsCOLON Gent, België
Top ! =D>

_________________
“Any cigar smoker is a friend, because I know how he feels.”
- Alfred de Musset


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Feb 2010, 08:52 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 09:13
BerichtenCOLON 1811
WoonplaatsCOLON Liedekerke
Mooie review! =D> =D>
Ben het eens met je smaken die je vermeld, echter vind ik deze sigaar over het algemeen wat oppervlakkig, maar zeker geen slechte stok voor een mooie prijs (staan veel in promo op diverse sites).

Geniet ervan,

Jorg

_________________
"If I had taken my doctor's advice and quit smoking when he advised me to, I wouldn' have lived to go to his funeral" (98 year old) George Burns


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Feb 2010, 10:59 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 23:49
BerichtenCOLON 1183
Hallo Jan

Na en tijdens het roken van deze jongen ging het mis zo halverwegen kreeg ik een heel lig gevoel tussen de oren en op het eind was het helemaal mis ik heb me toch een potje staan kot...n dat wil je niet weten , nee sorry even geen Gurkha meer voor mij ik bedank voor de eer


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Feb 2010, 11:59 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Mei 2008, 15:38
BerichtenCOLON 1649
WoonplaatsCOLON Maastricht
Zeer mooie review Jan.
Ik heb deze sigaar een tijdje terug ook gerookt en die was me erg goed bevallen.

_________________
“My fellow chiefs and I would like the white man to know that the red man has great heroes, also.” Henry Standing Bear, 1939


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Feb 2010, 12:05 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 12 Jan 2008, 11:58
BerichtenCOLON 1792
WoonplaatsCOLON Putten
Big Smoker schreefColon
Hallo Jan

Na en tijdens het roken van deze jongen ging het mis zo halverwegen kreeg ik een heel lig gevoel tussen de oren en op het eind was het helemaal mis ik heb me toch een potje staan kot...n dat wil je niet weten , nee sorry even geen Gurkha meer voor mij ik bedank voor de eer



Zo Jean, over zwaar op de maag liggen gesproken, tjonge #-o

Dan moet het een stevige jongen zijn als hij jou op z'n kop weet te zetten :lol:

Is daar een specifieke reden voor of is het gewoon de nicotine?

Heb je er wellicht iets bij gedronken, vooraf gegeten enz.....?


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Feb 2010, 12:06 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2009, 00:14
BerichtenCOLON 2965
WoonplaatsCOLON Emmen
Hoewel ik het er niet bij had gezet, ik heb 'm ook weggelegd voordat het omslagpunt bereikt was. Er was nog 3 à 4 cm sigaar over. Tussen mijn oren begon zich ook een licht heliumgevoel te ontwikkelen. Bij mij was het gelukkig nog niet zo erg dat ik de porseleingoden een offer moest brengen.
Maar om door één slechte ervaring met een Gurkha (of heb je er al meer gehad?) gelijk het hele merk te boycotten?

_________________
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Feb 2010, 13:16 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
mooie review, de smaken spreken me wel aan.

zelf heb ik nog een shitload (nu het onderwerp toch al aangesproken is :lol: ) ghurka's liggen.
nog geen enkele viel me dik tegen!

keep it up!
(maar schaf toch wel eens een 'echte' knipper aan..., :twisted: )
:wink:

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Feb 2010, 13:19 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 23:49
BerichtenCOLON 1183
Schimahen schreefColon
Big Smoker schreefColon
Hallo Jan

Na en tijdens het roken van deze jongen ging het mis zo halverwegen kreeg ik een heel lig gevoel tussen de oren en op het eind was het helemaal mis ik heb me toch een potje staan kot...n dat wil je niet weten , nee sorry even geen Gurkha meer voor mij ik bedank voor de eer



Zo Jean, over zwaar op de maag liggen gesproken, tjonge #-o

Dan moet het een stevige jongen zijn als hij jou op z'n kop weet te zetten :lol:

Is daar een specifieke reden voor of is het gewoon de nicotine?

Heb je er wellicht iets bij gedronken, vooraf gegeten enz.....?


Ja Mark ik weet niet hoe het kwam ik had goed ge-eten uitsmijter ham kaas lekker bakje koffie verse jus ,en toch ging het mis zal wel aan het weer liggen denk ik

@ Jan nee ik heb er nog div liggen maar nu even niet even rust tussen de oren


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Feb 2010, 14:30 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009, 10:37
BerichtenCOLON 745
Heb ook nog een stuk of 15 Gurkha's liggen, ik ben toch wel benieuwd naar dit merk hoor...
De meest uiteenlopende sigaren als ik alle reviews mag geloven, ergens is dit jammer, maar ergens is dit ook weer leuk om zo eens verrast te worden :)

(als die verrassing tenminste geen lichte hoofden oplevert waarna de wc van binnen geinspecteerd moet worden hahaha)

Mooie review Jan, je bent op goed dreef de laatste tijd 8)

_________________
~Maurice


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.