Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 00:25

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 23 Apr 2010, 23:12 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Afbeelding
Prachtig mooie sigaar, van onze pokerwinnaar Rob alias Cubalover gekregen als geschenk op het pokertournooi. Prachtige sigaar, Churchill size, afgewerkt met een zijdezacht mooi dekblad. De sigaar geeft een heerlijke geur af, onaangestoken onder de neus geeft deze een vleugje ammonia, maar ruikt men goed neemt men een volwassen pallet aan herbals waar. De wijn, met dank aan amateurke op hetzelfde tournooi is een opmerkelijke goede en vlezige wijn uit de languedoc, van Domaine Le Conte des Floris uit 2004. Een mooie "dikke" wijn met een neus vol rijp rood fruit en een flinke tic tutti frutti. Samen vormen ze het komend uur mij begeleiding.
De Gurka C-10 geeft me een mooie ronde milde smaak, waarin de geurige kruidige tonen en de bloemige geur van het connecticut dekblad op de voorgrond staan. Mooie prikkel in de neus, de smaak geeft in het begin een lichte toon van hout in het gehemelte ( oeps, as valt wel vrij snel ).
Men zou kunnen zeggen dat de wijn deze sigaar teniet doet, het gerijpte fruit in de wijn, de volwassenheid van het fruit is duidelijk de leermeester van de speelse Gurka, die op zijn beurt weer uitblinkt in mildheid, zij het voorzien van voldoende smaak en zijn romige rook past ze best goed bij de wijn. Me dunkt rookt men deze sigaar het best bij een mooie single malt, en een kop goede koffie van versch gemalen bonen.
De Gurka Liga C-10 is een sigaar, een verzameling van unieke blends van vintage tabakken uit de kelder van Gurka, waarvan te weinig is voor een grote productie, maar de tabak zo toppie van kwaliteit dat men het niet wil verspillen. Et voila, de Gurka Micro-batch C-10.
De kracht van deze sigaar komt na wat tellen om de hoek kijken. Men merkt een fijne tint nicotine, en de keel moet gesmeerd, het is tenslotte een flinke jongen die C-10, maar mildheid blijft.
Zo brengt de man de avond door, denkend aan komende tijden, vrienden in Baskenland, filosoferend over het leven, vanmiddag zes keer in den donder gestoken door de bijen, mijmerend over alle dingen die ik nog eens wil doen. Eigenlijk is dat niet zo veel meer. Thans, het gaat me goed de laatste tijd. Volgend jaar sigarenplatform 5 jaar. Awel, terug naar de Gurka,....en de wijn. Ik baal dat er geen kazen in huis zijn, hier moet een stevige hap bij. Bourgognepersers kunnen hier nog wat van leren. En de Gurka, die wordt pittiger met de minuut, maar blijft met me flirten met haar bloemige bouqet.

gentleman,

Enjoy.
Met dank aan de camera van mijn LG Cookie
Afbeelding

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Apr 2010, 23:20 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
man wat meest dit heerlijk weg...
belabberde foto's maar de tekst is gewoon schitteren.

:lol: 6x in uw donder gestoken door de bijen?

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Apr 2010, 23:34 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Die fotoos daar moet ik iets aan doen ja,.......thans,...video reviews is de hype tegenwoordig. Duss,....

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Apr 2010, 00:01 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2009, 00:14
BerichtenCOLON 2965
WoonplaatsCOLON Emmen
Mooie review, Bas. Deze sigaar hebben Tijs en ik een tijdje terug ook gerookt en ons is ie ook goed bevallen. Zeker voor herhaling vatbaar, maar deze sigaar verdiend wel betere foto's. :mrgreen: :wink:

_________________
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Apr 2010, 06:15 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Mooie review, op cigar.com is de Microbatch ook nog eens zeer aantrekkelijk geprijsd. En dat terwijl hij in zulke kleine aantallen is geproduceerd.

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Apr 2010, 08:39 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 11 Okt 2009, 18:41
BerichtenCOLON 912
WoonplaatsCOLON sittard
wat een heerlijk geschreven review, leest super weg!

genoten heb je in ieder geval dat is wel duidelijk.....

_________________
Make my day..


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Apr 2010, 09:20 
Offline
Grootmeester
Grootmeester

GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007, 13:38
BerichtenCOLON 410
WoonplaatsCOLON Amersfoort
Mooi proza voor een lekkere sigaar! Ben blij dat je ervan genoten hebt net zoals ik zelf.

Rob

_________________
In a time of insanity cigars provide the sane man with the comfortable feeling that all can be well.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Apr 2010, 09:21 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007, 20:06
BerichtenCOLON 3012
WoonplaatsCOLON Beringen
Knap geschreven Bas! =D>

_________________
"I believe that forgiving them is God's function. OUR job is to arrange the meeting."

Norman Schwartzkopf


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Apr 2010, 12:12 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Nou dank jullie voor de complimenten. Hihi, das dubbel genieten dan hé !

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.