Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 17:52

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 23 Jun 2010, 10:38 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
@Jan,

=D> =D> =D>

The Empire strikes again with Wild Bill... Thx. for sharing!!!


@Chopper88, Maurice,

Welcome back!
Tijdens je afwezigheid medium en/of full bodied sigaren gedegusteerd? Het is maar een vraag hé, je schreef nl.:'allemaal erg licht lijkt het' de Empire-lijn... Ben gewoon benieuwd. De evolutie in het roken van het edele bruine goed wekt mijn nieuwsgierigheid. RyJ in de tuin, welke? Maar we horen daar ongetwijfeld meer over binnenkort. Vakantie, tijd zat om te genieten en ons te plezieren met verhalen over je ontdekkingstocht in sigarenland...

Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Jun 2010, 10:58 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009, 10:37
BerichtenCOLON 745
@ Fiele:

Jan lijkt het zo te omschrijven; de eerste light tot medium bodied, de tweede zal dan wat meer body hebben als Jan em lekker vind. De derde omschrijft hij zelf al als "erg mild allemaal" en "de espresso en chocolat core heb ik niet kunnen vinden", dat klinkt een beetje tegenvallend :|
De vierde klinkt op zich wel goed.
Nu zijn dit alle 4 tot dusver sigaren die als medium te boek staan, op de II na. Toch lijkt Jan ze allemaal als redelijk licht te ervaren, dit hoeft geen probleem te zijn, maar wel als je de smaken niet terugvindt waarvoor je juist zo'n sigaar aanschaft (de chocolade en espresso). Dat klinkt wel als een gemis.
Nu heb ik een paar Diesel unholy cocktails gerookt, deze zouden bekend staan als medium tot full bodied en ik moet zeggen dat deze wel aardig in mijn straatje passen!

De RyJ die ik rookte was een simpele mille fleurs, maar wel eentje die me aan het denken zette :)

_________________
~Maurice


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Jun 2010, 11:25 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie

GeregistreerdCOLON 10 Jun 2009, 09:49
BerichtenCOLON 3123
Chopper88 schreefColon
Hey Jan!

Leuk gedaan deze reviews, lekker aan het bestellen geweest zie ik :mrgreen:
Alleen lijkt deze reeks wat tegen te vallen als ik het zo lees, allemaal erg licht lijkt het :|


Mochten jullie je afvragen "waar komt die gek ineens weer vandaan" #-o :

Ik heb het 'n tijdje erg druk gehad, en heb het forum even aan de kant gezet.
Regelmatig heb ik wel mee gelezen en heb ik tussendoor lekker zitten roken. Vandaag zat ik in de tuin met een RyJ, en ik dacht bij mezelf: Ik moet toch echt weer eens wat actiever meedoen op 't sigarenplatform nu de tijd het toelaat.
Gezien ik donderdag de laatste schooldag heb dit jaar, heb ik weer wat tijd en ademruimte om weer eens ergens op te reageren zonder dat ik verzaak om het topic in kwestie ooit nog eens te openen...


Hey Maurice :D lekker aan het brommeren geweest met het mooie weer? :D

@Jan; impressive! =D> =D> mooie verhalen weer :D

_________________
afgehaakt


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Jun 2010, 11:29 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009, 10:37
BerichtenCOLON 745
Markus schreefColon

Hey Maurice :D lekker aan het brommeren geweest met het mooie weer? :D

@Jan; impressive! =D> =D> mooie verhalen weer :D



Jazeker :D
De laatste weken heb ik erg weinig tijd gehad, maar dit weekend staat een mooi ritje van een km of 200 gepland door Duitsland heen. Dan heb ik een km of 1000 erbij gezet op de klok tot nu toe :)
Jij en Jan zijn lekker aan het bestellen geweest of niet 8)
Die tweede humi van Jan zal ook wel niet meer zo leeg zijn :mrgreen:

_________________
~Maurice


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Jun 2010, 12:58 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie

GeregistreerdCOLON 10 Jun 2009, 09:49
BerichtenCOLON 3123
nee dat valt wel mee eigenlijk ; Jan is uiteraard lekkere dingetjes aan het kopen als ie niet een pijp in elkaar aan het snijden is :mrgreen: ; ik ga binnenkort weer eens een bestelling doen
ik stuur jou en Jan wel even een berichtje tzt :D
heb je al een keer die fernandez signature gerookt?

on topic nu :mrgreen:

gurkha; hoe vaak ik er ook mooie verhalen over voorbij zie komen; is gewoon niet mijn merk :oops:

_________________
afgehaakt


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Jun 2010, 13:41 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009, 10:37
BerichtenCOLON 745
Ik hoorde het al van Jan ja, zn pijp had ik ook voorbij zien komen :D

Had verwacht dat jullie druk aan het bestellen geslagen waren haha, maar de schade is te overzien dus...

Ik heb jou net ook een berichtje gestuurd, dan hoeft Jan z'n topic niet meer vervuild te worden :mrgreen:

_________________
~Maurice


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Jun 2010, 15:08 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2009, 00:14
BerichtenCOLON 2965
WoonplaatsCOLON Emmen
EMPIRE V:

CitaatColon
Empire V:Contains a hearty mix of Mexican, Honduran and Nicaraguan fillers all bound with an Ecuadorian Connecticut wrapper. Mild and creamy with hints of cedar and black pepper.


Afbeelding

Dit is de enige sigaar in de sampler die een lichte kleur heeft en voor het eerst krijg ik de smaken die ze op cigar.com toeschrijven aan de diverse uitvoeringen ook volledig over m’n smaakpapillen.

Afbeelding

Het begint met een licht peperige houtsmaak, die al snel verandert in een romige houtsmaak. Dit is de samenstelling die, hoewel die af en toe verandert, gedurende de rookduur van de sigaar toch wel de boventoon voert. Af en toe komt er licht zoete bijsmaak voorbij en tegen het einde komt er een behoorlijke hoeveelheid peper uit de molen.

Afbeelding

Dit is een sigaar die niet echt heel spannend is, maar wel ontspannend. Hij rookt lekker weg en laat mij achter met een tevreden gevoel.

Afbeelding

Nog één te gaan……..

_________________
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Jun 2010, 15:17 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
De Empire 4 lijkt me wel een lekkere!! Mooi zo'n turbo-review. ;)

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Jun 2010, 20:24 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2009, 00:14
BerichtenCOLON 2965
WoonplaatsCOLON Emmen
EMPIRE VI:

CitaatColon
Empire VI:Premium Dominican Piloto Cubano and Nicaraguan tobaccos are at the core of this Brazilian wrapped beauty. Oily with robust espresso notes. Full-bodied with a long finish.


Afbeelding

De laatste loodjes wegen het zwaarst is zeker van toepassing op deze sigaar. Het begin is erg mild en flauw. Er is wat hout te bespeuren en wat hooiachtigs. En daar is het wel mee gezegd.

Afbeelding

De enige ontwikkeling is dat de sigaar naar het einde toe wat in kracht toeneemt en ietsjes smaakvoller wordt, maar echt overtuigen doet ie niet. Volgens de beschrijving zou het een full-bodied sigaar moeten zijn. Op het eind is het dat misschien ook wel, maar dan komt er al een bittere smaak opzetten en is het einde verhaal.

Afbeelding

Afbeelding

Nee, dit is niet mijn ding.

_________________
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Jun 2010, 20:25 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2009, 00:14
BerichtenCOLON 2965
WoonplaatsCOLON Emmen
Besluit:

Over het geheel genomen vind ik het elke keer weer leuk om samplers zoals deze te kopen. Als je bedenkt dat ze in een sampler van zes sigaren al zoveel variatie hebben, qua blends en daardoor dus ook smaakverschillen, Is het elke keer weer leuk om op ontdekkingsreis te gaan.
Van de zes sigaren zijn er drie die mij niet zo goed bevallen zijn. De andere drie variëren van kan ik wel waarderen tot lekker voor af en toe. Bij alle sigaren was de constructie erg goed, de trek was ook niets op aan te merken en op de Empire I na waren er ook geen brandproblemen.

Top 6:

Empire IV
Empire II
Empire V
Empire I
Empire III
Empire VI

_________________
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.