Sigarenplatform

Het is momenteel 18 Apr 2024, 20:04

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 19 Jun 2010, 17:51 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2009, 00:14
BerichtenCOLON 2965
WoonplaatsCOLON Emmen
Gurkha Empire Series Taster Pack Tasting Experience (Multi-review).

Sinds ik in het bezit ben van een Gurkha Sampler van de Empire Series, heb ik al het idee om de reviews van deze sigaren in één topic samen te voegen. Ik ga de komende week de hele sampler van 1 tot en met 6 ver-assen. Van elke sigaar komt er in dit topic een review te staan, met als afsluiter een eindconclusie.
Om alvast een beetje in de stemming te komen:

Afbeelding

Afbeelding

En wat info over de verschillende blends geleend van cigar.com:

CitaatColon
The most recent addition to the phenomenal Gurkha line, Empire Series brings together six different, innovative Gurkha blends for a unique premium experience.

Gurkha Empire Series combines all that we love about Gurkha; super premium tobaccos, expert construction, crisp flavors with enjoyable complexities and phenomenal aromas but without the heft price tag Gurkha is known. These six blends will keep your interest from start to finish and come in a stout 5.5"x54 frame for a smooth, even burn and draw. To put it simply, these are superior blends from Gurkha at an everyday low price.

Empire I: Utilizes a dark, toothy Habano wrapper with Nicaraguan and Peruvian long leaf tobaccos to create a sweet, earthy character with a medium body and underlying hints of pepper.

Empire II:Combines Cuban-seed tobaccos from the Dominican Republic, aged 6 years with a seamless Connecticut wrapper. Semi-sweet with notes of cedar and a medium finish.

Empire III:Sports a rich Costa Rican maduro wrapper with Dominican and Honduran long leaves. Mild-bodied with an espresso and chocolate core.

Empire IV:Features a tasty Brazilian Arapiraca wrapper a top of Nicaraguan and Dominican fillers. Earthy and rich with subtle spice and a medium body.

Empire V:Contains a hearty mix of Mexican, Honduran and Nicaraguan fillers all bound with an Ecuadorian Connecticut wrapper. Mild and creamy with hints of cedar and black pepper.

Empire VI:Premium Dominican Piloto Cubano and Nicaraguan tobaccos are at the core of this Brazilian wrapped beauty. Oily with robust espresso notes. Full-bodied with a long finish.


Wordt vervolgd........................

_________________
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Jun 2010, 19:02 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Mei 2010, 14:27
BerichtenCOLON 1183
Nice! Ik heb vorig jaar een Gurkha Beast gerookt en die was geweldig. Ik vind het zo'n waanzinnig merk qua presentatie. Ik moet me echt eens meer verdiepen in dit merk.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Jun 2010, 19:12 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 22 Apr 2009, 18:56
BerichtenCOLON 732
Ziet er imposant uit,nog nooit een Ghurka gerookt,benieuwd naar je bevindingen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Jun 2010, 19:14 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Dec 2009, 21:33
BerichtenCOLON 934
Is dit merk vernoemd naar het Britse Ghurka-regiment?

_________________
Life is good


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Jun 2010, 19:28 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007, 20:06
BerichtenCOLON 3012
WoonplaatsCOLON Beringen
Claro schreefColon
Is dit merk vernoemd naar het Britse Ghurka-regiment?


Nee, ode aan de legendarische Nepalese krijgers.

ps. Heb nog 6 van die pakjes liggen... Zal er eens aan moeten beginnen! #-o

_________________
"I believe that forgiving them is God's function. OUR job is to arrange the meeting."

Norman Schwartzkopf


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Jun 2010, 20:50 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 18 Jun 2010, 16:00
BerichtenCOLON 391
WoonplaatsCOLON Belgica
Gurkha is zo een merk dat ik zeker een keertje wil proberen! Maar ik ben ze nog nergens in winkel tegen gekomen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Jun 2010, 20:52 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Okt 2009, 21:56
BerichtenCOLON 1166
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
Speedboy schreefColon
Gurkha is zo een merk dat ik zeker een keertje wil proberen! Maar ik ben ze nog nergens in winkel tegen gekomen.



Word in NL niet verkocht, kan je alleen online bestellen in de us of aaiiiiight


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Jun 2010, 22:04 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Mei 2008, 18:12
BerichtenCOLON 761
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Speedboy schreefColon
Gurkha is zo een merk dat ik zeker een keertje wil proberen! Maar ik ben ze nog nergens in winkel tegen gekomen.

Tijs wil er een paar ruilen zie topic

_________________
Groet,

GMac
_________
The end of a good smoke is a little saddening. In some regard, it's a bit like losing a best friend who had time to sit and listen. ~ ZenWarrior


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Jun 2010, 03:49 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Op stogiereview was men er niet zo weg van. Maar als je toch kijkt naar de prijs en het merk... Ik zou het toch graag eens zelf beoordelen! Overigens vind ik dat die II er nu niet bepaald uit ziet als een Connie wrapper, of is het een Sun Grown?

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Jun 2010, 07:11 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Mei 2010, 14:27
BerichtenCOLON 1183
Ik zie de reviews van experts hetzelfde als reviews over films. Er zijn veel films met de grond gelijk gemaakt die ik toch echt erg goed vond en zo vind ik films als Driving miss Daisy echt geen bal aan maar blijkbaar is het een hele goede! :lol:

Ik blijf gewoon lekker de sigaren proberen en pak er voor mezelf de pareltjes uit en die Gurkha Beast was echt super! Over 4 maanden ga ik naar Florida en dan neem ik wat Gurkha's mee.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Jun 2010, 15:34 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2009, 00:14
BerichtenCOLON 2965
WoonplaatsCOLON Emmen
EMPIRE I:

CitaatColon
Empire I: Utilizes a dark, toothy Habano wrapper with Nicaraguan and Peruvian long leaf tobaccos to create a sweet, earthy character with a medium body and underlying hints of pepper.


Afbeelding

Deze sigaar is naar mijn mening light- tot medium-bodied. Hij begint met zoete aarde tonen die tijdens de eerste trekjes vergezeld worden door een beetje witte peper. Al snel komt er voor de zoete smaak een licht zure citrussmaak in de plaats die na een paar trekjes ook al weer plaats maakt voor de zoete smaak van het begin. En dat is alleen nog maar in het eerste deel van de sigaar! Dat belooft nog wat dus.

Afbeelding


Helaas kenmerkt het tweede deel zich door een monotone niet echt heel lekkere houtsmaak en pas ver in het derde en laatste deel komt er peper met een salmiaksmaak naar de oppervlakte die de sigaar weer interessant maakt. Maar lang mag de pret niet duren, want al heel snel wordt de sigaar bitter en leg ik ‘m weg.
Mede door de brandproblemen in het tweede deel, vond ik deze sigaar tegenvallen.

Afbeelding

Op naar de volgende................... Empire II.

_________________
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Jun 2010, 20:48 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2009, 00:14
BerichtenCOLON 2965
WoonplaatsCOLON Emmen
EMPIRE II:

CitaatColon
Empire II:Combines Cuban-seed tobaccos from the Dominican Republic, aged 6 years with a seamless Connecticut wrapper. Semi-sweet with notes of cedar and a medium finish.


Afbeelding

De Empire II begint met een medium tabaksmaak en een beetje peper op de achtergrond. Na ongeveer een centimeter is die combinatie overgegaan in een houtsmaak met bittere tonen, die verrassend genoeg wel erg goed samengaat. Erg aangenaam.

Afbeelding

Langzamerhand verdwijnt het bittere en komt daar stro voor in de plaats en het hout verandert daardoor ook van smaak, maar nog steeds lekker.
Het derde deel komt de tabaksmaak weer naar de oppervlakte in een interessant samenspel met peper en een zoute smaak die je smaakpapillen volledig verrast. Het zout is al snel vertrokken en de peperige tabaksmaak wordt nu het einde van de sigaar al in zicht komt langzaamaan wat scherper totdat het niet meer lekker is.
Deze sigaar zou ik wel eens vaker willen roken.

Afbeelding

Op naar de Empire III...................

_________________
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 22 Jun 2010, 20:19 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2009, 00:14
BerichtenCOLON 2965
WoonplaatsCOLON Emmen
EMPIRE III:

CitaatColon
Empire III:Sports a rich Costa Rican maduro wrapper with Dominican and Honduran long leaves. Mild-bodied with an espresso and chocolate core.


Afbeelding

De Empire III is in het begin licht romig met een licht kruidig tintje, maar een echt volle smaaksensatie is het niet. Erg mild allemaal. Na ongeveer anderhalve centimeter komt er een leerachtige houtsmaak naar de oppervlakte die ook mild is en met af en toe een beetje room als je op het goede moment een trekje neemt is alles wel gezegd. De espresso en chocolate core uit de beschrijving op cigar.com heb ik niet kunnen ontdekken.

Afbeelding

De sigaar neemt tegen het einde wel iets in kracht toe, maar meer dan mild met een lichte neiging naar medium-bodied wordt het niet.

Afbeelding

Voor een liefhebber van milde sigaren zou het misschien nog wel een aangename sigaar kunnen zijn, maar niet voor mij.

_________________
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 22 Jun 2010, 20:23 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2009, 00:14
BerichtenCOLON 2965
WoonplaatsCOLON Emmen
EMPIRE IV:

CitaatColon
Empire IV:Features a tasty Brazilian Arapiraca wrapper a top of Nicaraguan and Dominican fillers. Earthy and rich with subtle spice and a medium body.


Afbeelding

Deze sigaar ziet er wel bijzonder uit met z’n vlekkerige oud uitziend dekblad. Het begin is een lekkere licht kruidig/peperige zoethout smaak. Nadat de sigaar een beetje op temperatuur komt verandert het karakter een beetje, maar nog steeds is er een milde zoetigheid naast een houtsmaak.

Afbeelding

Het tweede deel is wel bijzonder. Steeds wordt om de paar trekjes de houtsmaak vervangen door een leersmaak om daarna na een paar trekjes weer te evolueren in de houtsmaak. En ook hier proef je af en toe weer zoet hinten.

Afbeelding

Het derde deel verdwijnt het leer wordt het hout een beetje bitter, maar wel zodanig dat het nog steeds lekker is. Ook wordt de sigaar een beetje kruidiger, een beetje maar en komen er wat aardtonen naar voren.

Afbeelding

Deze is nog wel eens voor herhaling vatbaar.

_________________
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 22 Jun 2010, 23:39 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009, 10:37
BerichtenCOLON 745
Hey Jan!

Leuk gedaan deze reviews, lekker aan het bestellen geweest zie ik :mrgreen:
Alleen lijkt deze reeks wat tegen te vallen als ik het zo lees, allemaal erg licht lijkt het :|


Mochten jullie je afvragen "waar komt die gek ineens weer vandaan" #-o :

Ik heb het 'n tijdje erg druk gehad, en heb het forum even aan de kant gezet.
Regelmatig heb ik wel mee gelezen en heb ik tussendoor lekker zitten roken. Vandaag zat ik in de tuin met een RyJ, en ik dacht bij mezelf: Ik moet toch echt weer eens wat actiever meedoen op 't sigarenplatform nu de tijd het toelaat.
Gezien ik donderdag de laatste schooldag heb dit jaar, heb ik weer wat tijd en ademruimte om weer eens ergens op te reageren zonder dat ik verzaak om het topic in kwestie ooit nog eens te openen...

_________________
~Maurice


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.