Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 16:39

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 15 Apr 2009, 21:00 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
Afgelopen zaterdag samen met een kameraad een bezoekje gebracht aan de NPU in Den Bosch. Aangezien het zulk lekker weer was hebben we alleen wat gekocht, vervolgens wat gegeten op een terras en daarna een sigaar genuttigd (ik heb de Vegas Robaina Famosos gerookt, maar niets opgeschreven/bijgehouden dus wellicht later een keer een review daarover).
Heb bij de NPU tevens wat NUb Connecticuts gekocht en terwijl we naar 'buiten' liepen zag ik de nieuwe Oliva's liggen. Had er al wel het e.e.a. over gelezen maar moest 'm natuurlijk ook zelf proeven! =P~
Ik heb 2 robusto's gekocht, en daarover nu een review.

Afbeelding

Begeleidingsmateriaal:
Kicxstart (28 feb - 1 apr 2008 editie) - Motorblaadje [ja ik loop achter, heb net een huis...]
Palio knipper
S.T. Dupont X-tend torch aansteker

Uiterlijk:
Netjes in cellofaan verpakt. Typisch (van de connecticut sigaren die ik heb gehad) connecticut dekblad, mooie lichtbruine kleur. Geen opvallende nerfjes op het blad te herkennen.
Hetgeen me opviel was de vulling, of in ieder geval het schijnbare gebrek er aan. De sigaar leek niet echt vol te zitten met tabak en zachtjes indrukken voelde ook beduidend anders aan als bij de NUb connecticut (die voelt nl erg stevig aan).

Predraw:
Ik proef een klein zoetje en zoals ik al had verwacht is de predraw érg licht. Als dat maar goed gaat komen. :shock:

1/3:
Verrast door 't feit dat de sigaar toch best stevig begint. Misschien komt dat door het aansteken en de hoge temperaturen, maar het begin is niet wat ik verwacht van een connecticut. Ben gelijk weer even op scherp gezet ;-) Na een paar pufjes wordt de smaak minder scherp en lekker romig.
Goede rookproductie trouwens en ik hou extra rekening met de lichte trek, dus voorzichtig aan doen maar rookproductie is echt meer als voldoende.

2/3:
Na 1,5 cm valt de as er af, natuurlijk op m'n kleren en niet in de asbak, wellicht heeft dit ook te maken met de constructie, want gedurende de rest van de sigaar viel het as er elke keer na zo'n 1,5 - 2 cm vanaf. De sigaar brand trouwens super, hoef niet te corrigeren. Nu merk ik dat het eerste deel vooral romig en zelfs een beetje noot-achtig smaakte want de smaken in het tweede deel beginnen wat meer te verschuiven naar peperig en hout. Nog steeds wel het romige, maar toch minder de overhand als in het eerste deel.

3/3:
Geen grote veranderingen qua smaakontwikkeling. Kan de sigaar tot na het bandje prima oproken, zo lang je maar rustig een pufje neemt en zeker niet meer dan 2 per minuut.

Conclusie:
Gelukkig heb ik nog een 2e in de humidor liggen. Die heb ik nog niet geïnspecteerd dus wellicht is die constructie ook wel gelijk aan deze, ondanks de 'matige' constructie rookte de sigaar prima en bevielen de smaken me zeer zeker. Misschien komt het omdat ik pas net kom kijken, maar ik hou wel van de sigaren die een connecticut dekblad hebben omdat ze meestal niet meer als medium body hebben.

Over body gesproken durf ik geen uitspraak te doen :oops: , maar ik heb op het internet gelezen dat deze tot de mild-medium sigaren behoort, dus bij deze!

En natuurlijk nu nog de foto's!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
- Ruud


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Apr 2009, 21:11 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 09:13
BerichtenCOLON 1811
WoonplaatsCOLON Liedekerke
Nice review!!! =D> =D> =D>

_________________
"If I had taken my doctor's advice and quit smoking when he advised me to, I wouldn' have lived to go to his funeral" (98 year old) George Burns


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Apr 2009, 22:47 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009, 17:26
BerichtenCOLON 529
erg goede review :smt023
zo zie ik ze het liefst :D

_________________
Don't let school interfere with your education.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Apr 2009, 22:57 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007, 20:06
BerichtenCOLON 3012
WoonplaatsCOLON Beringen
Mooi review en foto's Ruud. Heb hem nog steeds niet gerookt #-o moet er maar is ééntje opsteken. Ze hebben nu lang genoeg gelegen en na het lezen van je review heb ik er wel zin in!! Effe een waarschuwing, Connecticut staat niet altijd synoniem voor mild, maar daar kom je nog wel achter. :lol:

_________________
"I believe that forgiving them is God's function. OUR job is to arrange the meeting."

Norman Schwartzkopf


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Apr 2009, 06:20 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008, 03:15
BerichtenCOLON 1336
WoonplaatsCOLON Voorburg
Nice review Ruud, altijd lekker een foto verslag =D>
Kijken of die 2de veel anders dan degene die je gerookt hebt

_________________
Beware of what you wish for.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Apr 2009, 08:23 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
amateurke schreefColon
Mooi review en foto's Ruud. Heb hem nog steeds niet gerookt #-o moet er maar is ééntje opsteken. Ze hebben nu lang genoeg gelegen en na het lezen van je review heb ik er wel zin in!! Effe een waarschuwing, Connecticut staat niet altijd synoniem voor mild, maar daar kom je nog wel achter. :lol:

Kiek, geeft wel weer aan dat ik nog een newbie ben... :oops:
Dank voor je opmerking, zal 't noteren. Ik was in de veronderstelling nl. dat Connecticut altijd de mildere sigaren waren... weer wat geleerd! =D>

_________________
- Ruud


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Apr 2009, 09:26 
mooie review Ruud.

ik dacht trouwens ook net als Ruud dat een connecticut dekblad altijd een milde sigaar oplevert. :oops:


Hanomag


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Apr 2009, 09:58 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 12 Jan 2008, 11:58
BerichtenCOLON 1792
WoonplaatsCOLON Putten
Mooie review! =D>
Het zet mij aan er eens snel één te gaan proberen =P~ maar niet hier want hier komt bijna niets westers in :^o


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Apr 2009, 07:23 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Nov 2008, 11:40
BerichtenCOLON 878
WoonplaatsCOLON Megen Noord Brabant
Hallo Ruud,

Wat een schitterende review, BRAVO :!: =D>
Ik heb zelf nog twee Oliva Double Toro Maduro serie O liggen die ik nog niet heb gerookt.
Ik heb nog nooit Oliva gerookt maar door jou review weet ik zeker dat dit niet lang gaat duren :D

Groeten Appie.

_________________
- In een dwarsstraat kom je vaak de mooiste dingen tegen -


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Apr 2009, 07:42 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Aug 2006, 13:31
BerichtenCOLON 2809
WoonplaatsCOLON Barendrecht
Mooie review Ruud. Ik heb deze sigaar (alhoewel geen robusto) gehad van Carlo bij m'n laatste bestelling. Aan de hand van het bandje was in ieder geval duidelijk dat het geen serie G, O, V of Masterblend betrof, maar het was dus deze. :)

_________________
When God created man, She was only joking...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Apr 2009, 09:25 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007, 20:06
BerichtenCOLON 3012
WoonplaatsCOLON Beringen
Zaagmans schreefColon
amateurke schreefColon
Mooi review en foto's Ruud. Heb hem nog steeds niet gerookt #-o moet er maar is ééntje opsteken. Ze hebben nu lang genoeg gelegen en na het lezen van je review heb ik er wel zin in!! Effe een waarschuwing, Connecticut staat niet altijd synoniem voor mild, maar daar kom je nog wel achter. :lol:

Kiek, geeft wel weer aan dat ik nog een newbie ben... :oops:
Dank voor je opmerking, zal 't noteren. Ik was in de veronderstelling nl. dat Connecticut altijd de mildere sigaren waren... weer wat geleerd! =D>


Dat is een algemene misvating. Kijk naar mijn laatste review (La Riqueza-"De rijke"), hier gebruikt men ook Connecticut tabak voor het dekblad maar dan wel broadleaf (dus in volle zon geteeld) en dit is dus wel degelijk een donkere "pittige" jongen. De lichte Connecticut verkrijg je door de tabak in de schaduw of onder zeil te laten groeien (shade grown), dit geeft hem zijn mildere karakter. Maar nog maals, mild is niet synaniem voor smaakloos, wat nog zo een algemene misvating is. Het smakenpalet wordt gekregen door de kunst van de samensteller, dus het eindeloos mixen van verschillende tabaken, De Oliva Connecticut staat geboekt als "full Flavor" dus "vol van smaak". Nog één ding wil ik de wereld uithelpen; Connecticut wordt geasosieerd met het Zuiden van de USA, maar deze vlieger gaat dus ook niet altijd op. bv. De Connecticut die gebruikt is voor de Oliva groeit in Ecuador, een beetje zoals Habano seed in heel Zuid-Amerika groeit. Hoop je hier een beetje mee verder geholpen te hebben in je zoektocht.

_________________
"I believe that forgiving them is God's function. OUR job is to arrange the meeting."

Norman Schwartzkopf


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Apr 2009, 09:48 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Apr 2008, 20:27
BerichtenCOLON 148
WoonplaatsCOLON Amsterdam
Motoren & Toerisme?


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Apr 2009, 20:49 
Offline
Sigarenplatform's journalistieke team
Sigarenplatform's journalistieke team
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2008, 21:40
BerichtenCOLON 3367
WoonplaatsCOLON Aan de goede kant van de Maas
Mooie review en dito foto's Ruud =D> =D> =D>

_________________
Ook een Cubaan verdwijnt uiteindelijk in de asbak!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Jul 2009, 09:37 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie

GeregistreerdCOLON 10 Jun 2009, 09:49
BerichtenCOLON 3123
deze gisterenavond gerookt met talisker 18 als begeleiding

ik begrijp de opmerking over de constructie; hij drukt inderdaad erg soepel in, maar ik vond dat niet vervelend; gaf mij zelfs wel een soort van- deze is lekker soepel en klaar om gerookt te gaan worden- =P~

ik vond het een Heel erg lekkere sigaar =D> blij dat ik er nog eentje heb, al zou ik graag een keer weten wat ik nu daadwerkelijk proef en lekker vind :oops: ga ik met de volgende op letten

maar; zeker de moeite waard!

_________________
afgehaakt


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Jul 2009, 10:59 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 15 Mei 2009, 12:55
BerichtenCOLON 710
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant
Mooie review en mooie foto's.
Weer een stok erbij op mijn verlanglijstje...
Mijn verlanglijst wordt wel wat lang, maar ik heb gewoon geen plaats meer in mijn humi :cry: :cry:

_________________
"Als je een sigaar rookt wordt je tegenwoordig gestalkt door een brandweerman" (Johan Derksen)

Marc


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.