Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 09:41

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 03 Okt 2009, 10:59 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 22 Apr 2009, 18:56
BerichtenCOLON 732
Geweldig mooie review Cliff.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Okt 2009, 11:15 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 05 Aug 2009, 21:01
BerichtenCOLON 2189
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Mijn beste,

Een gedegen review welke het genoegen van deze Olivia in woord en beeld op een majestueuze wijze onder de aandacht brengt.
Chapeau!! :wink:

_________________
“Sanis Sigaro Vita Lacune” (zonder Sigaar is het leven ledig).


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Okt 2009, 11:42 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2009, 00:14
BerichtenCOLON 2965
WoonplaatsCOLON Emmen
Mooie review Cliff. Dit is toch wel één van mijn favoriete Oliva-modellen.

_________________
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Okt 2009, 11:58 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009, 10:37
BerichtenCOLON 745
Mooie review Cliff,

ik had niet verwacht dat het zo zou aflopen met deze sigaar, er wordt veelal lovend gesproken over de Oliva V's, jammer dat de torpedo zo rechtlijnig is dan in vergelijking met de rest.

_________________
~Maurice


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Okt 2009, 12:03 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2009, 00:14
BerichtenCOLON 2965
WoonplaatsCOLON Emmen
Chopper88 schreefColon
Mooie review Cliff,

ik had niet verwacht dat het zo zou aflopen met deze sigaar, er wordt veelal lovend gesproken over de Oliva V's, jammer dat de torpedo zo rechtlijnig is dan in vergelijking met de rest.


Misschien denken anderen er wel anders over, maar als een sigaar rechtlijniger van smaak is dan andere sigaren hoeft het natuurlijk niet te betekenen dat een sigaar minder goed is. Het kan zijn dat ie de verwachtingen niet helemaal waarmaakt, qua complexiteit, maar als de smaken precies goed op elkaar afgestemd zijn, kan het nog steeds een zeer goede sigaar zijn.

_________________
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Okt 2009, 12:16 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009, 10:37
BerichtenCOLON 745
Daar ben ik me ook zeker van bewust hoor Jan, het blijft natuurlijk smaakgebonden!

Ik had alleen niet verwacht dat deze sigaar zo rechtlijnig zou zijn, dat maakt de sigaar niet meteen slecht hoor, alleen ik had het niet gedacht.

Ik vind rechtlijnigheid niet zo erg, ik rook met alle plezier een Villa Zamorano, maar als je iets rookt wat zo hoog staat aangeschreven (weer die cijfers he :roll: ), dan verwacht je meestal toch wat meer complexiteit, zoals Cliff deze waarschijnlijk ook verwachtte, daar zit mijn teleurstelling een beetje in.

_________________
~Maurice


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Okt 2009, 12:39 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
bedankt voor alle commentaar mensen, da's steeds iets wat ik erg op prijs stel.

ivm de sigaar, ik had die complexer verwacht, that's it!
de smaak was best goed dus rookte ik de sigaar met veel plezier maar steeds zat ik te wachten op een volgende smaakervaring... die er dus niet kwam.

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Okt 2009, 12:46 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009, 10:37
BerichtenCOLON 745
cliff schreefColon
bedankt voor alle commentaar mensen, da's steeds iets wat ik erg op prijs stel.

ivm de sigaar, ik had die complexer verwacht, that's it!
de smaak was best goed dus rookte ik de sigaar met veel plezier maar steeds zat ik te wachten op een volgende smaakervaring... die er dus niet kwam.


Dat is precies wat ik bedoelde te zeggen, en als je nu een VZ Robusto rookt is dit prima, maar bij een sigaar van 8 euro dan heb ik een heel ander verwachtingspatroon.

Daarom vond ik het jammer dit te lezen, het torpedo topic heeft helemaal mijn interesse voor torpedo's aangewakkerd en ik wilde nog wel eens een wat zwaardere Oliva proberen een keertje dus ik dacht 1 + 1 = 2, maar dat bleek dus niet zo te zijn kwa complexiteit helaas.

_________________
~Maurice


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Okt 2009, 12:57 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
Chopper88 schreefColon
cliff schreefColon
bedankt voor alle commentaar mensen, da's steeds iets wat ik erg op prijs stel.

ivm de sigaar, ik had die complexer verwacht, that's it!
de smaak was best goed dus rookte ik de sigaar met veel plezier maar steeds zat ik te wachten op een volgende smaakervaring... die er dus niet kwam.


Dat is precies wat ik bedoelde te zeggen, en als je nu een VZ Robusto rookt is dit prima, maar bij een sigaar van 8 euro dan heb ik een heel ander verwachtingspatroon.

Daarom vond ik het jammer dit te lezen, het torpedo topic heeft helemaal mijn interesse voor torpedo's aangewakkerd en ik wilde nog wel eens een wat zwaardere Oliva proberen een keertje dus ik dacht 1 + 1 = 2, maar dat bleek dus niet zo te zijn kwa complexiteit helaas.


let wel, uw smaakervaring kan anders zijn dan de mijne.
en ik rookte er slechts één.
dus, proberen om uitsluitsel te krijgen.

@MC, =D> =D> =D> GRAAG man, met véél plezier!
desnoods koop ik er enkele van je!

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Okt 2009, 14:54 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007, 20:06
BerichtenCOLON 3012
WoonplaatsCOLON Beringen
Chopper88 schreefColon
Daar ben ik me ook zeker van bewust hoor Jan, het blijft natuurlijk smaakgebonden!

Ik had alleen niet verwacht dat deze sigaar zo rechtlijnig zou zijn, dat maakt de sigaar niet meteen slecht hoor, alleen ik had het niet gedacht.

Ik vind rechtlijnigheid niet zo erg, ik rook met alle plezier een Villa Zamorano, maar als je iets rookt wat zo hoog staat aangeschreven (weer die cijfers he :roll: ), dan verwacht je meestal toch wat meer complexiteit, zoals Cliff deze waarschijnlijk ook verwachtte, daar zit mijn teleurstelling een beetje in.


Heb nu ongeveer 12en30tig keer complexiteit in je berichten gelezen... Leg me dat een keer uit!! Is dat ook een smaak?

_________________
"I believe that forgiving them is God's function. OUR job is to arrange the meeting."

Norman Schwartzkopf


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Okt 2009, 15:21 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009, 10:37
BerichtenCOLON 745
Definitie: (Nederlands) mate waarin de verschillende functies, waaruit een systeem bestaat, groot in aantal en afhankelijk van elkaar zijn

Ofwel: mate waarin de verschillende smaken, waaruit een sigaar bestaat, groot in aantal en afhankelijk van elkaar zijn.
Dus dat een sigaar niet van begin tot einde het zelfde smaakt, maar dat er verschillende delen met verschillende smaken zijn, en dat deze smaken in een bepaalde mate van elkaar verschillen.

Ik verwacht dus van een sigaar die wat duurder is een wat uitgebreider smaakpalet en wat afwisseling.

_________________
~Maurice


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Okt 2009, 16:27 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008, 20:43
BerichtenCOLON 2851
WoonplaatsCOLON Brugge
cliff schreefColon
bedankt voor alle commentaar mensen, da's steeds iets wat ik erg op prijs stel.

ivm de sigaar, ik had die complexer verwacht, that's it!
de smaak was best goed dus rookte ik de sigaar met veel plezier maar steeds zat ik te wachten op een volgende smaakervaring... die er dus niet kwam.


okee, dat was dus ook mijn ervaring met deze sigaar; daarom dat ik wat raar kijk naar oliva sigaren, beide topscorers in CA al gerookt, en beide lekker tegenvallen. Nu, Amateurke had hier wel al eens een opmerking over dat de eerste generatie Oliva zoveel beter waren, klopt dit Amateurke?

Voorts, @ montecristo, ja okee doe maar mee die cain maduro, rookt lekker weg lijkt me? :mrgreen:

_________________
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Okt 2009, 19:42 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007, 20:06
BerichtenCOLON 3012
WoonplaatsCOLON Beringen
Een vrouw is complex, want daar kun je soms ook niet aan uit!! Dus complexiteit gebruik je als als je met je mond vol tanden zit en niet meer weet wat te vertellen!!

_________________
"I believe that forgiving them is God's function. OUR job is to arrange the meeting."

Norman Schwartzkopf


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Okt 2009, 19:54 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009, 10:37
BerichtenCOLON 745
Dat ligt aan welke betekenis je gebruikt voor complex, in mijn ogen betekent complexiteit gewoon wat ik zei.

Complex heeft ook meerdere betekenissen, jij gebruikt het woord alleen met de meest bekende betekenis; lastig.
Ik heb wel eens een lastige sigaar gerookt, maar dat was meer omdat deze niet aan wilde blijven.

Welk woord zou jij gebruiken dan voor een sigaar met een doorgaans uit meerdere smaken bestaand en veranderend smaakpalet?
Dan zal ik dat woord onthouden zodat jij je niet meer hoeft te ergeren aan mijn taalgebruik 8)

_________________
~Maurice


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Okt 2009, 20:10 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007, 20:06
BerichtenCOLON 3012
WoonplaatsCOLON Beringen
Chopper88 schreefColon
Dat ligt aan welke betekenis je gebruikt voor complex, in mijn ogen betekent complexiteit gewoon wat ik zei.

Complex heeft ook meerdere betekenissen, jij gebruikt het woord alleen met de meest bekende betekenis; lastig.
Ik heb wel eens een lastige sigaar gerookt, maar dat was meer omdat deze niet aan wilde blijven.

Welk woord zou jij gebruiken dan voor een sigaar met een doorgaans uit meerdere smaken bestaand en veranderend smaakpalet?
Dan zal ik dat woord onthouden zodat jij je niet meer hoeft te ergeren aan mijn taalgebruik 8)


Oh ik erger me niet, als dit zo was nam ik de moeite nog niet om te reageren! En een woord voor wat je daar allemaal opnoemt? Jezus zo lang ben ik niet naar school geweest... Een toverlolly??

_________________
"I believe that forgiving them is God's function. OUR job is to arrange the meeting."

Norman Schwartzkopf


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 2 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.