Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 03:05

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 20 Sep 2011, 22:22 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Allen,

Zoals vorige week al aangegeven heb ik de NUB Habano figurado van Studio Tobac gerookt voor een review (en mijn eigen plezier uiteraard). De sigaar komt uit de Studio Tobac sampler die verkrijgbaar is in combinatie met een kist Cain Daytona.

Vooraf:
De sigaar is 4 1/2 x 60 (op het dikste stuk), gekocht bij de OCL in combinatie met een kist Cain Daytona #4's en verpakt in een cellofaantje. Naast het gebruikelijke NUB-bandje is er een tweede Studio Tobac bandje. De figurado lijkt op een bolknak. Vooraf at ik een broodje ei en tijdens het roken dronk ik 1 glas water, 1 glas limonade en 1 beker chocomelk.

Voorkomen en presentatie:
Het dekblad is een Habano-seed uit Nicaragua met een bijna Maduro-kleur. De kleur is effen, maar ik zie wel duidelijk een watervlek zitten nabij het vuureinde. Een nerf is zichtbaar, maar niet voelbaar (zijdezacht dekblad). Wel is er veel tooth =D> De cap is netjes en knipt clean met de bekende knipper. De constructie voelt stevig en constant.
Score: 18/20

Aansteken en verbranding:
Voor het aansteken gebruik ik 2 houten lucifers van standaard formaat. Een stevige witte as vormt zich, maar niet gelijkmatig en bij branden is dan ook tot 2 x toe nodig... De sigaar brandt gedurende ongeveer 75 minuten en ondanks alles blijft de constructie tochstevig en constant. In het begin is de trek moeizaam, maar als het dunne beginpunt afgebrand is, wordt de trek veel beter. De rustrook is stevig en nadrukkelijk aanwezig.
Scores:
verbrandingseigenschappen: 10/15
as: 5/5
verbrandingssnelheid: 5/5
constructie: 4/5

Smaak:
De sigaar is medium-krachtig van sterkte en is redelijk in balans. De sigaar lijkt qua smaak de Serie V te willen benaderen. Ik vind het persoonlijk jammer dat deze sigaar niet zijn eigen weg gaat. Zeker ook omdat de Serie V imitatie niet geslaagd is... Vooraf ruik ik cacao en koffie, tijdens het roken zijn de smaken van tabak en cacao goed herkenbaar. Het aroma is rijk en de afronding is vol en lekker.
Scores:
smaken: 32/35
aroma: 8/10
afronding: 5/5

Commentaar:
Een lekkere sigaar die ik best vaker zou willen roken. Echt een topper is het nog niet, maar als de brandproblemen opgelost worden, zou dit een mooie NUB zijn! Ja, ik heb genoten van deze sigaar.

Totale score: 87/100

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Jul 2012, 22:02 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Zit ik nu mijn oude reviews door te lezen. Zucht... Word toch tijd dat het weer verbeterd, want dan begin ik weer eens met reviewen!

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Jul 2012, 22:27 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 10 Jul 2009, 16:14
BerichtenCOLON 713
Het gaat beter worden komende week volgens de weersvoorspelling. Maar het is natuurlijk beter om iets te regelen zodat je binnen mag of kan roken! Leuke review trouwens!


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.