Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 22:00

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 25 Sep 2011, 11:06 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Allen,

Gisteren heb ik de Studio Tobac NUB San Andres gerookt. Net als alle andere sigaren uit de Studio Tobac-sampler, heb ik hier ook een review over geschreven.

Vooraf:
De sigaar heeft ipv het Braziliaanse maduro dekblad nu een Mexicaanse San Andres maduro dekblad. Deze NUB meet 4 1/2 x 64, is verpakt in een cellofaan en is gekocht bij de OCL. Vooraf eet ik witlof met geitenkaas uit de oven en tijdens het roken drink ik 1 glas water en 1 glas Fanta Pomelo.

Vorkomen en presentatie:
Het dekblad is mooi effen van kleur en heeft geen voelbare nerven, maar wel goed voelbare tooth =P~ De sigaar is verder stevig en constant qua constructie en de cap is netjes bevestigd en knipt clean weg met de bekende wegwerp double bladed guillotine cutter (van NUB overigens!). Niets op aan te merken =D>
Score: 20/20

Aansteken en verbranding:
Voor het aansteken heb ik 3 houten lucifers van standaard formaat nodig, wat mij nog meevalt gezien de dikte... De as vormt zich goed rechtlijnig, is stevig en wit van kleur. Op het einde lukt zelfs een NUB-stand! Later komt er afentoe wat scheefbrand, maar bijbranden is niet nodig want de sigaar corrigeert zichzelf. De sigaar brandt gedurende ongeveer 95 minuten. De trek is prima van begin tot eind, met mooie dikke witte rookpluimen in m'n waffel. De rustrook is aromatisch. Tijdens het roken blijft de constructie goed.
Scores:
verbrandingseigenschappen: 13/15
as: 5/5
constructie: 4/5
verbrandingssnelheid: 5/5

Smaak:
De sigaar is medium-krachtig van sterkte en goed in balans met herkenbare smaken van koffie, pure chocolade en noten die elkaar goed afwisselen gedurende de verschillende delen. Vooraf was de geur van tabak en cacao goed waarneembaar. Het aroma is rijk en de afronding is vol en lekker.
Scores:
smaken: 31/35
aroma: 8/10
afronding: 4/5

Commentaar:
Deze NUB is een stuk beter dan de Habano figurado en ik heb er echt van genoten =D> De ringmaat stond mij dit keer niet eens tegen...

Totale score: 90/100

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Sep 2011, 19:48 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Aug 2008, 20:44
BerichtenCOLON 2920
WoonplaatsCOLON Amersfoort
Mooie review weer! Deze sigaar heb ik ook prima van genoten, echt een heerlijke sigaar! De ringmaat stond mij wel een beetje tegen, vond hem net te dik. Ik vond hem ook stukken beter dan de Habano Figurado, die beviel me totaal niet door zn slechte brand.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Sep 2011, 21:17 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Qua smaak was de Habano figurado wel goed, maar de brand was idd lang niet zo goed als bij de San Andres. Bedankt voor je reactie!

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.