Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 11:29

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 25 Sep 2011, 21:15 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Allen,

Vanmiddag rookte ik de Cain FF Torpedo uit de ST-sampler. Ik moet eerlijk zeggen dat ik best tegen deze sigaar op zag, vanwege mijn negatieve ervaringen met de Cain Habano en Maduro Robustos. Enfin, toch maar opgestoken...

Vooraf:
De sigaar meet 6 x 52, is verpakt in een cellofaantje en is gekocht bij de OCL. Voor het roken eet ik een broodmaaltijd en tijdens het roken drink ik 1 glas water en 1 flesje Rochefort 10 (trappistenbier).

Voorkomen en presentatie:
Het dekblad is een Colorado met effen kleur, maar jammergenoeg ook met een paar grote nerven, die de sigaar een ruige look geven. De cap/punt is mooi strak vormgegeven en knipt clean weg met de bekende wegwerp double bladed guillotine cutter. De constructie is stevig en constant.
Score: 16/20

Aansteken en verbranding:
Voor het aansteken heb ik 2 houten lucifers nodig. De as is bijna wit van kleur en stevig in de kern, maar vlokkerig. De brand is niet volkomen gelijkmatig, maar de scheefbrand corrigeert zichzelf elke keer prima! Het dekblad en de constructie houden zich prima gedurende het roken. De trek is goed en levert bij elke puf een mond vol rook. De rustrook is (vreemd genoeg) vrij licht. Er stond wel een stevig windje, dus de rook bleef niet hangen. Dat kan er wat mee te maken hebben... Ik kon deze sigaar pas bij de nub wegleggen, na ongeveer 90 minuten.
Scores:
verbrandingseigenschappen: 13/15
as: 4/5
constructie: 5/5
verbrandingssnelheid: 5/5

Smaken:
De sigaar is lang niet zo sterk als ik van tevoren vreesde, maar nog steeds krachtig. De sterkte is mooi in balans gehouden door de volle smaken van koffie, hout, noten en tabak. Vooraf was een mooie tabaksgeur te ruiken. Het aroma is rijk en de afronding is lekker en vol. Dit lijkt in niets op de normale Cains en dat is een goed teken!
Scores:
smaak: 35/35
aroma: 8/10
afronding: 4/5

Commentaar:
Potverdories! Ik zag het niet aankomen, maar deze is de lekkerste van de Studio Tobac-sampler totnutoe. Je moet echter wel houden van sterke sigaren om dit te kunnen waarderen, maar gelukkig is dat voor mij ook het geval 8) Als Oliva deze in reguliere productie zou nemen, ga ik een kist kopen (maar het zit er niet in dat dat gaat gebeuren :cry: ).

Totale score: 90/100

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Sep 2011, 21:22 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Aug 2008, 20:44
BerichtenCOLON 2920
WoonplaatsCOLON Amersfoort
En al weer een mooie review :D gaat lekker zo! Ikzelf vind dit ook de beste sigaar uit de sampler, helaas/gelukkig heb ik er nog 1 :D Van mij mag deze ook in de reguliere produktie maar ik zie dat ook niet zo snel gebeuren helaas.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Sep 2011, 21:27 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
kale peter schreefColon
En al weer een mooie review :D gaat lekker zo! Ikzelf vind dit ook de beste sigaar uit de sampler, helaas/gelukkig heb ik er nog 1 :D Van mij mag deze ook in de reguliere produktie maar ik zie dat ook niet zo snel gebeuren helaas.


Ja, je moet het tempo er een beetje in houden he... Hoezo heb jij er nog 1, had je 2 kistjes Cain Daytona gekocht? Jaloers!

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Sep 2011, 21:52 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Aug 2008, 20:44
BerichtenCOLON 2920
WoonplaatsCOLON Amersfoort
OpiumX schreefColon
Ja, je moet het tempo er een beetje in houden he... Hoezo heb jij er nog 1, had je 2 kistjes Cain Daytona gekocht? Jaloers!

Frank



:D 2 kistjes inderdaad, kistje Torpedo's en een kistje No4's, tja voor dat geld..... :wink:


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.