Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 08:37

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 29 Sep 2011, 20:38 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Allen,

Na een paar dagen pauze volgt hier de review van de laatste sigaar uit mijn Studio Tobac-sampler. We hebben het hier dan ook over een van mijn favoriete formaten: de lancero!

Vooraf:
De sigaar komt in een schitterende metalen rode tubo, zeer flitsend en mooi gepresenteerd =D> De sigaar meet 7 x 38 en heeft 2 bandjes aan de voet. De sampler is gekocht bij de OCL. Vooraf eet ik pasta met spinazie/champignonsaus en tijdens het roken drink ik een glas water en 2 koppen koffie.

Voorkomen en presentatie:
Het dekblad is ruw en donker, wat goed past bij de Cain F (omdat deze sigaar als ruig en heftig in de markt is gezet). Het dekblad vertoont ook veel tooth, maar voelt toch zacht aan de vingertoppen. De cap zit er netjes op en knipt clean weg met behulp van de inmiddels wel bekende cutter. De constructie voelt vooraf stevig en constant.
Score: 17/20

Aansteken en verbranding:
Voor het aansteken gebruik ik 2 houten lucifers van standaard formaat. De as is, zoals bij veel Oliva-producten, bijna wit en stevig. Vooral de stevigheid van de as vind ik een sterk punt bij dit formaat! De brand is regelmatig, je kunt er een liniaal naast leggen, zo recht =D> Dekblad en constructie houden zich prima. Rustrook is stevig, maar mijn ouders zijn inmiddels wel wat gewend dus pa zeurt niet 8-[ De trek is prima en levert volle monden witte rook. Opvallend vond ik ook dat de sigaar lang goed bleef branden als ik even zat te lezen op de iPad, met dit formaat moet ik vaak heel secuur op de trektijd (dubieuze woordkeuze) letten... De sigaar is op na ongeveer 2 uur, een prima rooktijd voor dit formaat =D>
Scores:
verbrandingseigenschappen: 15/15
as: 5/5
constructie: 5/5
verbrandingssnelheid: 5/5

Smaken:
Deze sigaar is sterk, te sterk om een goede balans met de smaken mogelijk te maken voor mij. Wat ik wel proef is vooral peper, heftig en te veel naar mijn smaak. Er was afentoe een hint koffie te proeven, maar niet genoeg om tegen de peper en de sterkte op te kunnen boksen... Aroma is overweldigend en mist balans. De afronding is een en al peper en natuurlijk tabak, te sterk om na te kunnen genieten. Qua smaakbeleving stelt deze mij teleur [-(
Scores:
smaak: 15/35
aroma: 4/10
afronding: 2/5

Commentaar:
Technisch een zeer geslaagde sigaar. Qua constructie zou ik alle lanceros wel zo willen hebben, afgezien van het ruwe dekblad (past niet bij elke lancero). De balans en smaakbeleving moeten echter veel beter. Nee, ik zou deze zelf niet meer kopen, maar wel roken indien aangeboden na copieus diner.

Totale score: 68/100

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 29 Sep 2011, 20:45 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Aug 2008, 20:44
BerichtenCOLON 2920
WoonplaatsCOLON Amersfoort
En wederom een goede review. lekkere sigaar die Cain F Lancero. Zo heel peperig vond ik deze niet maar ach smaken verschillen. Constructie bij mijn exemplaar was ook geweldig, perfecte trek en een heerlijke volle mond met rook =D> Ik heb ook wel eens lancero's gerookt waarbij je steeds maar een klein wolkje rook binnenkreeg, maar dat vind ik niks omdat je dan zowat niets proefd.
Qua constuctie is de Cain F lancero inderdaad perfect!


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 2 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.