Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 16:47

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 20 Mrt 2012, 13:35 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2011, 19:15
BerichtenCOLON 876
WoonplaatsCOLON Delft
Tijdens de eindejaarsherf heb ik deze sigaar meegenomen, omdat ik figurado's altijd fijn vind roken. Nu ligt hij al zo'n ruime 3 maanden in mijn humidor en is het tijd om hem op te steken.

De sigaar is een Nicaraguaanse puro met een Sun Grown Habano dekblad en alles wat daaronder zit bestaat uit Nicaraguaans Habano. De sigaar meet 5x55 en kost €6 in Nederland. Het dekblad ziet er netjes uit, melkchocoladebruin met enkele hele fijne nerfjes. Verder voelt de perfecto erg hard aan, harder dan ik gewend ben.

Afbeelding

De sigaar ruikt naar hooi met een beetje stalgeur en het knippen gaat makkelijk, alhoewel ik wel erg blij ben dat mijn knipper nog vlijmscherp is, het had een stuk lastiger kunnen gaan. De predraw geeft weinig smaak prijs, een beetje ceder op zijn best, maar niet veel. De trek is helaas wel erg licht, dit doet mij vermoeden dat ik iets te ver geknipt heb. Het aansteken is bij een perfecto natuurlijk een fluitje van een cent en binnen een mum van tijd vliegen dikke wolken de kamer in.

De eerste smaken die de sigaar prijsgeeft zijn die van een groen pepertje en wat kruiden. Ik merk meteen al dat de sigaar wel wat aandacht nodig heeft om te blijven branden, even niet opletten resulteert in het opnieuw moeten aanvuren. Ondertussen zijn we al een centimeter of 5 verder en proef ik wat koffie en iets dat een beetje wat weg heeft van chocolade, melk, geen puur. De rook is nog steeds dik en in overvloed aanwezig. Ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden, het is geen slechte sigaar, maar hij verveelt een beetje en de smaken liggen mij niet helemaal. Er komt nog wat houtigs bij, iets dat ik wel kan waarderen. Verder blijft de smaak vlak.

Afbeelding

De as is nogal flokkerig en geregeld dwarrelt er wel wat as van de sigaar, de as heeft een witte kleur. De brand is niet geweldig, meerdere malen is het noodzakelijk om even een touchup te geven. Hoe verder ik kom hoe meer ik er achter kom dat dit geen sigaartje is voor mij. Als ik het bandje verwijder, zie ik dat er een stukje dekblad is gescheurd, jammer. Naarmate ik verder rook zie ik ook dat het dekblad aan het loslaten is en weer is er die scheefbrand. Ik leg hem maar weg, het leven is te kort om een sigaar te roken die je niet aan staat.

Ik had me verheugd op deze sigaar, want het moet gezegd worden, hij ziet er perfect(o) uit. Helaas is het niet mijn smaak en zal ik deze niet vaker kopen. Dit ligt waarschijnlijk aan mijn smaak, want zoals gezegd, het is geen slechte sigaar. Deze komt niet meer in mijn humidor.

Uiterlijk 9/10
Constructie 7/10
Rook 8/10
Brand en as 5/10
Aroma 1e deel 6/10
Aroma 2e deel 6/10
Aroma 3e deel 5/10


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Mrt 2012, 14:48 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009, 15:04
BerichtenCOLON 2998
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
goeie reveiw! Ik ben trouwens ook geen Oliva liefhebber....


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Mrt 2012, 14:52 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Ejh das jammer dat dit model tegen valt! :(
Vindt Oliva op zich wel okee, maar na een hoop gerookt te hebben wel saai geworden. Enige die ik nog op steek is de Special G Maduro. Leuk klein bommetje.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Mrt 2012, 15:14 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2011, 19:15
BerichtenCOLON 876
WoonplaatsCOLON Delft
Ik denk dat het ligt aan het dekblad, die lichtere dekbladen zijn toch niet echt voor mij denk ik. Misschien ligt het er ook wel aan dat ik verwend ben met Cubanen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Mrt 2012, 15:54 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
FTheC schreefColon
Misschien ligt het er ook wel aan dat ik verwend ben met Cubanen.


Pas maar op wat je zegt, straks krijg je nog een dikke knuffel van DrP. :D
Ken dat ook wel, ik zit ook met een Post Traumatisch Maduro Stoornis. 8) Zandblad doet mij sowieso niet zo veel.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Mrt 2012, 16:59 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2011, 19:15
BerichtenCOLON 876
WoonplaatsCOLON Delft
Ach, zo verschrikkelijk kan dat toch niet zijn?


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.