Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 17:04

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 22 Nov 2007, 20:53 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007, 20:06
BerichtenCOLON 3012
WoonplaatsCOLON Beringen
Laat ik het eens over een heerlijke betaalbare Belicoso hebben!

Namelijk zoals in het onderwerp staat de Bahia Trinidad n°2. Enkele jaren terug bij een bezoek van één van de vele kerstmarkten in Duitsland bij een mooie sigarenzaak in Keulen terecht gekomen en daar wat "spulletjes" gekocht wat hier in de Benelux niet verkrijgbaar is. Twee pareltjes van cigaren die daar bij waren (want op één been kan men niet staan) waren deze torpedos. In het begin stond ik er nog al sceptisch tegenover, want niet gekend (is dus ook niet bemind) en eigenlijk supergoedkoop voor zo ne "grote", rond de 4€ in die tijd.
Eenmaal terug thuis en de tijd rijp (de sigaren waren dat al), er het lont aan gestoken. De sensatie die ik toen beleefde bevestigde mijn vermoede van enkele ogenblikken voordien. Bij het rollen, bekijken en bevoelen van deze Belicoso bekroop me het gevoel al van iets speciaals in handen te hebben! De puntgaaf gerolde en zonder oneffenheden zijnde sigaar heeft een melkchocolade kleurtje. Eens aangestoken heeft hij een apsoluut prachtig askegeltje dat mooi egaal enkele centimetertjes groot kan worden. De trek is zoals het moet, net met de juiste tegenstand! Naargelang de tijd van de dag en het verorberde menu zou ik dit een lichte tot half zware sigaar noemen. Maar welk moment van de dag ook, voor mij altijd een heerlijke sigaar. Ik heb nadien ook nog de andere modellen uit deze reeks geprobeerd, maar ik vond er mijne draai niet in terug. Voorwaar geen slechte sigaren maar het zal wel iets met eerst liefde te maken hebben.
Om een heel verhaal kort te maken wil ik maar zeggen dat er met een beetje geluk nog prachtige dingen te ontdekken zijn waar andere gerenomeerde merken (lees veel duurdere) niet kunnen aan tippen.
Ik weet niet of iemand van jullie deze sigaar al heeft mogen degusteren, maar anders wil ik wel een tip geven; t'is bijna weer kerstmis met alle kerstmarkten vandien. Dus misschien het vrouwtje een weekeinde cadeaux doen?

Groeten Amateurke.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 22 Nov 2007, 21:29 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Klinkt goed,....
Bahia,...das toch Dominicaans ?
of Hondurees ?


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 22 Nov 2007, 21:33 
leuke review, bahia ken ik wel maar dan de white labels, niet slecht iig.

In duitsland kom je vaak leuke dingen tegen die wij hier niet krijgen, leuk om te expirimenteren.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 22 Nov 2007, 21:38 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007, 20:06
BerichtenCOLON 3012
WoonplaatsCOLON Beringen
Nee Bas, dacht echt dat deze Bahia uit Nicaragua komt of allezins een "filler" van Nicaraguaans tabac heeft. Maar ik kan verkeerd zijn...


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 22 Nov 2007, 21:41 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007, 20:06
BerichtenCOLON 3012
WoonplaatsCOLON Beringen
De "White label" heb ik dan weer nog niet mogen proeven Smokey, maar wie weet ... Kerstmarkten he!


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 22 Nov 2007, 21:42 
heet gewoon zo vanwege het witte etiket.
ik zit nog te twijfelen of de gold ook van bahia was...


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 22 Nov 2007, 21:55 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007, 20:06
BerichtenCOLON 3012
WoonplaatsCOLON Beringen
Buiten de Trinidad heeft Bahia nog een Blu, Gold, Del Duque en een Vintage 1998 reeks dat ik weet en misschien nog wel enkele andere dat ik niet weet (kan ook niet alles weten) waaronder the White waarover jij het hebt.

Amateurke!


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.