Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:46

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 TitelCOLON Gekke hoedjes
BerichtGeplaatstCOLON 26 Nov 2014, 19:10 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Mei 2010, 13:19
BerichtenCOLON 4006
Het is ondertussen gemeengoed dat ik de controverse niet schuw. Ik vlieg dan ook meteen met de deur in huis: ik heb iets tegen gekke hoedjes. Begrijp me niet verkeerd. Op zich heb ik niets tegen een hoed. Ik heb zelf een vilten Stetson. Heerlijk om in de winter langs het strand te wandelen, maar gekke hoedjes waarvan je iedere zomer steevast wel een aantal exemplaren - liefst dan nog in fluo kleuren - de revue ziet passeren. Man… krijg ik daar de pleuris (ik wou eigen “het schijt” schrijven maar dat leek me te grof) van. Precies om dezelfde reden heb ik iets tegen hemden met korte mouwen, marcellekes, sandalen met witte sportkousen, crocs (en dat ongeacht of ze nu al dan niet makkelijk zitten), driekwartsbroeken en dies meer. Ik kan er niet aan doen, maar ik vind het allemaal clownesk.

Personal branding

Deze trend van slechte smaak laat zich ook in de sigarenwereld zien, maar heet dan “personal branding”. Jonathan Drew, machtige gast. Ik kan er geen slecht woord over zeggen, maar heb je al een keer goed gekeken hoe hij voor de dag komt? Of Avo Uvezian met zijn (kom laat ons eerlijk zijn) toch wel zeer opzichtige hoed. Het lijkt er op alsof de hoed al symbool voor de man, misschien zelfs het merk staat.

Vooral de jongere merken zijn heel hard bezig met door middel van de eigenaar een imago te bouwen. Hoeveel foto’s heb je al niet zien passeren van Lito Gomez op zijn paard in de tabaksvelden (uiteraard mét hoed)?

Beleving

Het lijkt er op dat dit geforceerde gedoe allemaal tot doel heeft een bepaalde “beleving” op te wekken. Rocky Patel slaagt daar anderzijds wél op meesterlijke wijze in. Stijlvol gekleed, sigaar in de ene hand en glaasje champagne en/of vrouw aan de andere kant. We gaan immers niet onnozel doen he. Een sexy madame verkoopt nog altijd het best… maar toch. Het is een mooi en elegant imago die een bepaalde beleving oproept.

Of wat de familie Garcia doet. Hun communicatie toont zeer duidelijk dat de familie trots is op haar roots én dat ze een hechte familie zijn. Da’s leuk om zien en roept respect op.

Mystiek

De Cubaanse merken zetten op hun beurt hard in op die beleving door de mystiek rond de Habano te cultiveren. Dat er daar dan nog een stevige traditie en geschiedenis aan hangt maakt het verhaal helemaal af.

Ambassadeurs

Anderzijds hebben zij geen ambassadeurs meer. Na de dood van Alejandro Robaina in 2010 heeft Habanos eigenlijk geen ambassadeur meer. Er werd wel een bescheiden poging ondernomen om de opvolger Hirochi Robaina tot Habanos-prins te kronen, maar die heeft met zijn merk HR voor een andere weg (inclusief hoed) gekozen.

Is het niet godgeklaagd dat Habanos die nochtans niet om marketingtechnieken verlegen zit daar niet meer in investeert? De uitgestuurde rollers spreken nauwelijks nog een woordje Engels en wanneer er dan een tabaksman in het land is heeft die een panische angst om een interview te geven. Hij zou maar eens bekend kunnen worden… Het zou de man in de problemen brengen.

Cuba mag dan al een land in transitie zijn. Er lijkt toch nog een pak werk te zijn in meer en betere communicatie en ja, daar mag al eens een persoon voor naar voren geschoven worden. Ze zijn er nochtans: tabaksboer Hector Luis Prieto Diaz, blender Arnaldo Bichot, nummer 2 van Tabacuba Vladimiro Andino, El Laguito directeur Jose Enrique Martinez Suarez …

_________________
Fumando las penas van pasando y . . . si fumas habanos nunca las tendras.


Laatst gewijzigd door 2 op AdC, in totaal 26 keer gewijzigd.

Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Gekke hoedjes
BerichtGeplaatstCOLON 26 Nov 2014, 19:19 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Afbeelding

Alleszins hoeden mi passend bij een Havanna... :mrgreen:

Peter

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Gekke hoedjes
BerichtGeplaatstCOLON 26 Nov 2014, 19:31 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Mei 2010, 13:19
BerichtenCOLON 4006
dàt zijn inderdaad wel knappe hoeden!
drP is dan ook niet voor niets het stijlicoon van spf :)

_________________
Fumando las penas van pasando y . . . si fumas habanos nunca las tendras.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Gekke hoedjes
BerichtGeplaatstCOLON 26 Nov 2014, 19:44 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
AdC schreefColon
dàt zijn inderdaad wel knappe hoeden!
drP is dan ook niet voor niets het stijlicoon van spf :)


'k word er warempel nog verlegen van... :oops:
Maar tis maar net hoe of dat mijn pet staat als het om " stijl" gaat... 8)

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Gekke hoedjes
BerichtGeplaatstCOLON 26 Nov 2014, 19:59 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Apr 2014, 07:05
BerichtenCOLON 355
Bij het lezen van de titel, dacht ik dat het over de hoedjes van de sigaar ging....

Ik ben het niet helemaal eens met uw verhaal. Is het niet zo dat een bepaald imago verkopen, hoort bij de marketing van een product? Zie de Marlboro man...op een paard....én met een rare hoed. Die verkoopt het gevoel van vrijheid die men ervaart bij het roken van een sigaret. Dat die vrijheid vooraf gegaan wordt door dodelijke longkanker laten we even achterwege, maar het idee is duidelijk.

Stel dat je een commercial zou zien, 20 seconden, met alleen een foto van een sigaar. Dat verkoopt toch niet als je daar niet een lifestyle sausje overheen gooit? Ze verkopen een "way of life".

En ach...korte mouwen op een hemd, een ander soort hoedje, het blijft smaak :wink:

_________________
http://www.sigarenplatform.nl/temp/viewtopic.php?f=8&t=9553


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Gekke hoedjes
BerichtGeplaatstCOLON 26 Nov 2014, 20:05 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Mei 2010, 13:19
BerichtenCOLON 4006
Dejan schreefColon
Ik ben het niet helemaal eens met uw verhaal.


da's een klein beetje de bedoeling van een column
een aanzet geven tot debat en ja, het mag zelfs wat controversieel zijn

tuurlijk houdt je redenering steek: het is en blijft marketing of je dat nu personal branding of iets anders noemt

waar je refereert naar het marlboro-verhaal zeggen we eigenlijk hetzelfde: het gaat om het oproepen van een beleving

mijn opmerking is dat de personal branding geëvolueerd is naar gimmicks en zichzelf een klein beetje voorbij is gelopen
ik zou het veel leuker vinden dat het weer een verhaal van vlees en bloed wordt
dat het weer gaat om de mensen
habanos heeft een merk om de tabaksboeren in de picture te zetten en heeft daar nu de meest onpersoonlijke branding van gemaakt ](*,)
maar misschien ben ik daarvoor te veel liefhebber en te weinig marketeer

_________________
Fumando las penas van pasando y . . . si fumas habanos nunca las tendras.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Gekke hoedjes
BerichtGeplaatstCOLON 26 Nov 2014, 20:35 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Mei 2009, 14:04
BerichtenCOLON 689
WoonplaatsCOLON Utrecht
Het doet mij voor, alsof de sigarenfirma's niet uniek genoeg meer zijn om zich te onderscheiden. Aan de ene kant betekent dat, dat er genoeg mooie merken rondwaren. Aan de andere kant een gebrek aan creativiteit bij de sigarenmerken. Van armoe grijpen ze terug op de alom bekende manier van marketing; een persoonlijkheid met een hoed. Dat laatste vind ik het kwalijkste. Sigaren zijn meer dan een image....het kan bijvoorbeeld een levensstijl zijn, of een uitje met vrienden, of het vieren van een speciaal moment, of tijd voor jezelf, of simpelweg genieten, of zorgen voor aanspraak, of desnoods een lekker wijf.

Ik heb gezegd.

_________________
A Cigar is like a Fantasy, lights up with tradition, enjoyed with imagination. Leon Fernandez


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Gekke hoedjes
BerichtGeplaatstCOLON 26 Nov 2014, 20:45 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Jun 2013, 09:06
BerichtenCOLON 1162
Er schijnen zelfs mensen op de foto te zijn gezet met zgn sigarendildo's ipv ambassadeurs...


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Gekke hoedjes
BerichtGeplaatstCOLON 26 Nov 2014, 22:14 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Mei 2010, 13:19
BerichtenCOLON 4006
Rijk de Gooier schreefColon
Er schijnen zelfs mensen op de foto te zijn gezet met zgn sigarendildo's ipv ambassadeurs...


Net zoals er mensen op de cover van een eigen magazine gezet zijn met...
Het is maar dat je er zelf over begint maar dit filmpje wil ik je toch niet onthouden
https://m.youtube.com/watch?v=WlQZ2JIdfQI

_________________
Fumando las penas van pasando y . . . si fumas habanos nunca las tendras.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Gekke hoedjes
BerichtGeplaatstCOLON 26 Nov 2014, 22:24 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Apr 2014, 07:05
BerichtenCOLON 355
Dankjewel....daar hoef ik dus ook niet meer te komen. Things that are seen....cannot be unseen #-o

_________________
http://www.sigarenplatform.nl/temp/viewtopic.php?f=8&t=9553


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Gekke hoedjes
BerichtGeplaatstCOLON 26 Nov 2014, 23:32 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Een Miss Habanos verkiezing....lijkt me uitstekend. Met hoedje op natuurlijk! 8)

Koen, waarom let je zo veel op anderen? Waarom niet gewoon lekker dicht bij jezelf blijven? De een heeft een hoed, de ander een lederen pet (staat weer niet op de foto he Peter! :mrgreen: ) De een draagt een Dupont in het condoomzakkie en de ander draagt condooms in een Duponthoesje. :shock: Jaja, de rubbertjes moeten natuurlijk wel beschermd worden. :mrgreen:
Anyway...ik was afgelopen weken actief voor een filmfestival en daar hoorde dus ook een gala bij...met de dresscode "black tie". Ik heb een hekel aan dat soort kleren..maarja...als iemand anders daar lekker in wilt rondwandelen..wie ben ik? :) Geniet van het leven, stoor je niet aan anderen..gewoon lekker genieten van de nieuwe Miss Habanos!

Op dat filmfestival was trouwens Miss Cuba (een Nederlandse) aanwezig. schitterende vrouw...Heidy Fass. Uitstekende ambassadrice? :wink:

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Gekke hoedjes
BerichtGeplaatstCOLON 27 Nov 2014, 09:22 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Mei 2010, 13:19
BerichtenCOLON 4006
Ik heb idd twee ogen en besteed dan ook aandacht aan wat ik zie passeren
Ik zie daar een bepaalde trend in en deel die
In deze gaat het erom dat een hoed kennelijk gebruikt wordt als meerwaarde bij gebrek aan een ander verhaal
Nochtans is dat niet nodig want ieder product heeft op zich een verhaal
Aan de andere kant heeft die personal branding als voordeel dat er een direct aanspreekpunt voor de consumer is
Habanos moet mi hier meer aandacht aan besteden

Dat ik mij tussendoor uitlaat over "stijl" (wat dat ook mag wezen) is eerder bijzaak
Maar het is zo dat ik sommige dingen echt niet kunnen vind
Zeer zelden geef ik daar een opmerking op
Het is tenslotte "maar" mijn mening en eenieder moet per slot van rekening doen waar hij/zij zin in heeft
Omgekeerd krijg ik wel vaker opmerkingen bv ivm het dupontzakje
Wederkerigheid lijkt dus niet aan de orde
Die "vrijheid, blijheid" is dus eerder beperkt
Maar zoals gezegd dat was niet de kern van mijn betoog

Wat ik vooral onthoud is dat je zeer veel zorg aan voorbehoedsmiddelen besteedt
Het lijkt idd een slecht idee dat jij je zou voortplanten :mrgreen:

_________________
Fumando las penas van pasando y . . . si fumas habanos nunca las tendras.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Gekke hoedjes
BerichtGeplaatstCOLON 27 Nov 2014, 14:18 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010, 10:27
BerichtenCOLON 2748
WoonplaatsCOLON Tielt-Winge
En zo zijn we weer lekker op dreef :D

Voor een groot deel kan ik je gelijk geven beste Koen.
Als je ziet hoe sommige pubers de dag van vandaag over straat gaan............

Voor wat betreft de driekwart broeken en hemden zonder armpjes heb ik een andere mening. Love these in summer time.

't is allemaal een kwestie van wat draag ik wanneer en wat zou je zeker nooit mogen dragen.

Wat de personal branding betreft. Daar heb ik dus nog nooit zelf op gelet.
Ook hier geef ik je weer gelijk maar mij doet het niets.
Ik rook mijn sigaren omdat ik ze lekker vind en vaak zie je me sigaren roken die zelfs geen bandje hebben.

Ik zal nooit een sigaar gaan kopen omdat ik de reclame leuk vind maar daar ben ik waarschijnlijk de uitzondering.

_________________
Happy smoking, Afficionado


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Gekke hoedjes
BerichtGeplaatstCOLON 27 Nov 2014, 15:54 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Jun 2013, 09:06
BerichtenCOLON 1162
AdC schreefColon
Rijk de Gooier schreefColon
Er schijnen zelfs mensen op de foto te zijn gezet met zgn sigarendildo's ipv ambassadeurs...


Net zoals er mensen op de cover van een eigen magazine gezet zijn met...
Het is maar dat je er zelf over begint maar dit filmpje wil ik je toch niet onthouden
https://m.youtube.com/watch?v=WlQZ2JIdfQI


Geweldig filmpje toch (net als de bewuste foto's)!

In beide gevallen zie ik mensen genieten van hun hobby.

Hoewel ik er persoonlijk niet aan zal meedoen (zie de opmerking van Frank) kan ik altijd genieten van personen die in hun ijver en enthousiasme erg ver kunnen gaan.

Ik mag dat allemaal, en dan bedoel ik het volledige spectrum, heel graag zien.

Meedoen is eigen keuze voor ons allemaal.


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.