Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 13:59

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 13 Feb 2012, 21:30 
Offline
Corona
Corona

GeregistreerdCOLON 21 Sep 2011, 11:56
BerichtenCOLON 91
WoonplaatsCOLON Deventer
Van een vriend uit de States deze sigaar gekregen.

Had niet helemaal goed mijn huiswerk gedaan en verwachtte de Nr3 uit Cuba. Het leek al een fantastische deal voor ongeveer 5 euro taxfree.... :roll: Had uiteraard kunnen weten dat de handelsbetrekkingen met Cuba nog steeds op een erg laag pitje staan... :oops:

Enfin, afgelopen week tijdens een heerlijk weekje skien een paar van deze sigaren meegesmokkeld samen met de alom vertrouwde bundle selection robusto.

Predraw heerlijk. Ik ben best een fan van Dominicaanse sigaren en proefde een vleugje van de bekende zoete hooismaak.

Vanaf het begin tot het ongeveer de helft is de sigaar constant van kwaliteit, maar allerminst bijzonder. Weinig smaak in te ontdekken. Een lichte hooismaak blijft, maar daar is alles mee gezegd. Na de helft ontwikkeld de sigaar zich iets en heeft hij veel weg van een lichte versie van de Ryj 1.

Heb de dag erna een Bundle selection genuttigd en vervolgens nogmaals deze sigaar, maar moet tot de conclusie komen dat ik deze sigaar gewoon geen hoogvlieger vind. De Bundle Selection was smaakvoller...

Morgen na de lunch eens langs bij Hans van Werven en een 'echte' MC nr3 kopen om de Cubaanse eens te proberen.

_________________
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
- General George Patton


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 14 Feb 2012, 19:02 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - Belgiƫ
ik ben sowieso niet echt gek op die 'pseudo' cubaanse merk-non-cubans, misschien zitten we wel smaakvolle sigaren tussen maar ik vind het altijd een beetje "fake"

een echte MC nr3 is trouwens een corona,... als ik er eens over nadenk... die heb ik nog nooit gehad zelfs 8-[

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 14 Feb 2012, 19:05 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
cliff schreefColon
ik ben sowieso niet echt gek op die 'pseudo' cubaanse merk-non-cubans, misschien zitten we wel smaakvolle sigaren tussen maar ik vind het altijd een beetje "fake"

een echte MC nr3 is trouwens een corona,... als ik er eens over nadenk... die heb ik nog nooit gehad zelfs 8-[


Nr. 3 is een hele mooie sigaar. Bij CW gerookt vorige maand. Wel rustig roken. :)

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 14 Feb 2012, 19:07 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - Belgiƫ
Bolletje schreefColon
cliff schreefColon
ik ben sowieso niet echt gek op die 'pseudo' cubaanse merk-non-cubans, misschien zitten we wel smaakvolle sigaren tussen maar ik vind het altijd een beetje "fake"

een echte MC nr3 is trouwens een corona,... als ik er eens over nadenk... die heb ik nog nooit gehad zelfs 8-[


Nr. 3 is een hele mooie sigaar. Bij CW gerookt vorige maand. Wel rustig roken. :)


welja, de nr 4, 5 vind ik erg lekker!
de nr2 kan me ook bekoren maar is wel de minste piramide voor mij in het cubaanse gamma, eens werk maken van de nr 3.

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 22 Mrt 2012, 20:23 
Offline
Corona
Corona

GeregistreerdCOLON 21 Sep 2011, 11:56
BerichtenCOLON 91
WoonplaatsCOLON Deventer
Omdat jullie opmerkingen mij nieuwsgierig maakte heb ik afgelopen weekend deze sigaar simultaan gerookt met een cubaanse MC 3.

Snap nu wat jullie bedoelen met de traditionele cubaanse smaak. Het verschil is denk ik het best te vergelijken met de javanse jongens shag en een light sigaret. (waarbij de light de dominicaan is uiteraard :mrgreen: )

In de Cubaanse sigaar proefde ik echt een donkere houtsmaak met aardse tonen. De dominicaanse bracht vooral lichte, veel minder smaakvolle rook voort..... Merk wel dat ik eerder klaar ben met een cubaan. Wellicht rook ik nog steeds te snel of te weinig, waardoor de nicotine er harder inhakt.

Mijn conclusie is wel dat de MC3 (dom) langzaam zal verdwijnen uit mijn humi en de MC3 wellicht een vaste bewoner gaat worden....

_________________
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
- General George Patton


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 22 Mrt 2012, 21:47 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Apr 2007, 10:28
BerichtenCOLON 2757
WoonplaatsCOLON Rhoon
Er zijn zoveel niet cubanen die wel lekker zijn dat ik ben gestopt met het roken van niet cubanen met een cubaanse naam. Heb er geen toppers in kunnen ontdekken

_________________
Robert


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 2 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.