Sigarenplatform

Het is momenteel 20 Apr 2024, 02:02

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 01 Okt 2007, 20:00 
ben zelf erg nieuwsgierig hoeveel schadelijke stoffen een goede sigaar bevat in tegenstelling tot een sigaret.

Weet iemand daar meer van.

Wie rookt de longfillers wel eens OVER ZIJN LONGEN?


jan


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Okt 2007, 20:06 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Mei 2007, 18:51
BerichtenCOLON 2316
WoonplaatsCOLON Santpoort
hanomag85 schreefColon
ben zelf erg nieuwsgierig hoeveel schadelijke stoffen een goede sigaar bevat in tegenstelling tot een sigaret.

Weet iemand daar meer van.

Wie rookt de longfillers wel eens OVER ZIJN LONGEN?


jan


Nog nooit over me longen gerookt en naar mijn mening is dat ook niet de bedoeling met logfillers

_________________
"A cigar ought not to be smoked solely with the mouth, but with the hand, the eyes, and with the spirit."


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 01 Okt 2007, 20:21 
even voor de goede orde.
Ik rook ook niet over mijn longen maar hoor wel eens dat mensen dit wel doen om te bepalen of een sigaar mild is.

jan


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 01 Okt 2007, 20:24 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Ik heb wel eens vernomen dat b.v. de opus x een nicotinegehalte heeft die gelijk staat aan 5 pakjes sigaretten.

Dat is dan ook de reden dat je er een geweldige nicotine rush van kan krijgen.
Transpireren, misselijk zelfs overgeven zijn zo van die zaken die dan voor kunnen komen.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 01 Okt 2007, 21:19 
Ferdinand,


deze had zelf moeten bedenken toch? :lol:


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 01 Okt 2007, 22:23 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
In tegenstelling tot wat de meeste denken zijn sigaren schadelijker voor de gezondheid dan sigaretten.
Een sigaar bevat vele tientallen malen meer amonia achtige stoffen ( de typische geur van een sigaar-mest-stal enz ) die dan ook de meeste kankerverwekkende stoffen bevat. Het feit dat je langer doet met de sigaar en het volume vaak groter is wordt je relatief langer blootgesteld aan de schadelijke stoffen als je de sigaar binnenskamers rookt.
Inhaleren natuurlijk nooit doen.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 02 Okt 2007, 05:48 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007, 11:23
BerichtenCOLON 2922
WoonplaatsCOLON Sweikhuizen (Sjweikese)
Gelukkig rook je sigaren niet over de longen (alhoewel ik bij een "nieuwe" sigaar altijd een paar teugen probeer, omdat je dan toch op een andere manier de smaak binnenkrijgt). Over de schadelijkheid van meeroken (in een gesloten ruimte) zijn de meningen verdeeld. Ik ga ervan uit dat als ik een sigaar in de (goed geventileerde) woonkamer rook, mijn vrouw erg weinig rook binnenkrijgt.

http://www.extra-media.nl/nummer27/inde ... roken.html
http://www.rokersbelangen.nl/1field.php ... r&subid=14


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 02 Okt 2007, 19:23 
Ik zelf geloof ook dat een sigaar wel eens, al inhaleer je dan weinig of niet, schadelijker kan zijn dan we denken, echter een redelijke sigarettenroker, 20 per dag, is volgens mij wel slechter af.
Het meerookgezanik is HET argument geweest voor de anti-rookmaffia om allerlei straffe maatregelen er door te krijgen. Geloof daar veel minder in, zie bij mij in de vinex maar al te vaak die vaders buiten staan roken verjaagd uit hun eigen kasteel.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 02 Okt 2007, 19:27 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Mei 2007, 18:51
BerichtenCOLON 2316
WoonplaatsCOLON Santpoort
A man's home is his castle until his queen arrives :wink:

_________________
"A cigar ought not to be smoked solely with the mouth, but with the hand, the eyes, and with the spirit."


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 07 Okt 2007, 08:57 
Offline
Corona
Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007, 17:03
BerichtenCOLON 86
WoonplaatsCOLON Hoogezand
Nou ja ik wil ook niet hebben dat mensen in mijn huis roken. Omdat ik het de volgende dag zo vind stinken.
Als ik een sigaar rook is dat vaak bij anderen in huis die er geen moeite mee hebben :lol:
Maar goed, daarom lijkt mij een apparte (geventileerde) plek in huis wel een goede oplossing.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 07 Okt 2007, 12:12 
Offline
Panatella
Panatella

GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2007, 16:56
BerichtenCOLON 45
WoonplaatsCOLON Tilburg
Toch heb ik een half jaar geleden ofzo in de krant een artikel gelezen over dat het roken van sigaren toch minder schadelijk (maar natuurlijk nog steeds schadelijk) is dan het roken van sigaretten.

Maar ja...... Een verslaving is natuurlijk sowieso al slecht. Sigaretten zijn een verslaving, sigaren een hobbie.....toch?

En de één rookt 1 sigaar op 2 weken en de ander 1 of meer per dag. Moeilijk in te schatten denk ik zo.....

_________________
Practice makes you better, not perfect!


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 07 Okt 2007, 12:40 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Mei 2007, 18:51
BerichtenCOLON 2316
WoonplaatsCOLON Santpoort
Pappa Buck schreefColon
Toch heb ik een half jaar geleden ofzo in de krant een artikel gelezen over dat het roken van sigaren toch minder schadelijk (maar natuurlijk nog steeds schadelijk) is dan het roken van sigaretten.

Maar ja...... Een verslaving is natuurlijk sowieso al slecht. Sigaretten zijn een verslaving, sigaren een hobbie.....toch?

En de één rookt 1 sigaar op 2 weken en de ander 1 of meer per dag. Moeilijk in te schatten denk ik zo.....


Ik heb met sigaren niet dat ik op een gegeven moment een sigaar moet hebben anders ga ik helemaal flippen

Conclusie:Een sigaar rook je voor de smaak en niet omdat het moet

_________________
"A cigar ought not to be smoked solely with the mouth, but with the hand, the eyes, and with the spirit."


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 07 Okt 2007, 13:01 
Offline
Panatella
Panatella

GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2007, 16:56
BerichtenCOLON 45
WoonplaatsCOLON Tilburg
Juist, dat wilde ik dus zeggen. 8)

_________________
Practice makes you better, not perfect!


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 07 Okt 2007, 13:25 
Volledig mee eens Sander. Let wel op aan goede smaak tav sigaren kun je wel verslaafd raken..... :P


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 07 Okt 2007, 13:48 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Mei 2007, 18:51
BerichtenCOLON 2316
WoonplaatsCOLON Santpoort
Harold schreefColon
Volledig mee eens Sander. Let wel op aan goede smaak tav sigaren kun je wel verslaafd raken..... :P


Ja maar daar heb ik NOG geen last van :wink:

(al was die oliva van vrijdag wel heel erg lekker :lol: )

_________________
"A cigar ought not to be smoked solely with the mouth, but with the hand, the eyes, and with the spirit."


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 3 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.