Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 02:30

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 10 Dec 2007, 19:35 
Offline
Double-Corona
Double-Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007, 20:31
BerichtenCOLON 152
WoonplaatsCOLON Loubès Bernac (Frankrijk)
Hallo sigaren rokers,

Vandaag het boekje "Sigaren"van Aswer Bati binne gekregen. Hier lees ik toch een paar opmerkelijke zaken in. Op pag. 53 staat dat de sigaar een geringe hoeveelheid nicotine bevat. De rook is wel sterk alkalisch, dit veroorzaakt het hoesten, aldus Aswer Bati.

Ook staat er een verhandeling over het aansteken van de sigaar in. Deze methode ben ik nog niet op het forum tegen gekomen, of ik heb het gemist, kan natuurlijk ook.

Aansteken.

Houdt de sigaar horizontaal, in direct contact met de vlam en draai hem langzaam rond, zodat het vuureinde over de hele oppervlakte is aangebrand.

Neem de sigaar nu pas in de mond, houdt de vlam ongeveer 1,5 cm van het vuureinde en draai de sigaar al trekkend rond. Het einde moet nu vlam vatten, zorg er voor dat hij gelijkmatig wordt aangestoken, anders brand één kant sneller dan de andere.

Blaas zachtjes tegen het gloeiende eind om ervoor te zorgen dat het gelijkmatig brandt. Aldus Anwer Bati op pag. 52

Gr Floor

_________________
Het leven is te kort om slechte wijn te drinken


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 10 Dec 2007, 19:47 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
floortje schreefColon
Aansteken.

Houdt de sigaar horizontaal, in direct contact met de vlam en draai hem langzaam rond, zodat het vuureinde over de hele oppervlakte is aangebrand.

Neem de sigaar nu pas in de mond, houdt de vlam ongeveer 1,5 cm van het vuureinde en draai de sigaar al trekkend rond. Het einde moet nu vlam vatten, zorg er voor dat hij gelijkmatig wordt aangestoken, anders brand één kant sneller dan de andere.

Blaas zachtjes tegen het gloeiende eind om ervoor te zorgen dat het gelijkmatig brandt.


Zo doe ik het ook zo'n beetje.
Ik houd de sigaar alleen iets schuin en niet direct in de vlam en ik blaas niet aan het einde maar zorg dat hij overal goed brand.

Het is een soort ritueel, na de andere rituelen als ruiken, kijken, voelen, ruiken, kijken, ruiken, voelen en ruiken. Dan het knippen en nog een keer ruiken, kijken, voelen en ruiken :D

En ook afscheid nemen van een mooie sigaar valt soms wat zwaar......

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 18 Apr 2008, 04:21 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Jan 2008, 23:36
BerichtenCOLON 446
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
Ik houd hem ook iets schuin, maar wel buiten de vlam! Leuk boek he!
Daarom dacht en denk ik ook dat sigaren minder schadelijk zijn. Je ademt immers de rook niet in. Echter via opname speeksel misschien slechter?!

_________________
"Terwijl je een sigaar rookt ontdek je dingen. Je wordt creatief. Misschien is het alsof je een wordt met de sigaar. Je verliest jezelf erin: alles vervaagt: je zorgen, je problemen, je gedachten. Ze gaan op in rook, en de sigaar en jij komen tot rust."
Raul Julia (Amerikaans acteur, Puerto Ricaan van geboorte)


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 21 Apr 2008, 19:38 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2007, 17:15
BerichtenCOLON 390
Sigaren rook je, in tegenstelling tot sigaretten, niet om je 'nicotine shotje' binnen te krijgen. Sigaren rook je voor de smaak. Smaak proef je door middel van smaakpapillen. Smaakpapillen zitten in je mond (tong) en NIET IN JE LONGEN. Het roken van sigaren over je longen is dus zinloos.

Tegelijkertijd is het roken van sigaretten voor de smaak ook zinloos, tenzij je natuurlijk van de smaak van verschroeid papier in je mond houd...

Sigaren rook je dan ook niet 'effe snel tussendoor'. Van sigaren geniet je. Ik weet niet meer van wie ik die spreuk heb, maar;
sigarettenrokers zoeken rust, sigarenrokers hebben rust (en pijprokers geven rust, maar da's weer een heel andere discussie)

Overigens werd het woord 'sigaret' vroeger gespeld als 'sigarette'. Het franse achtervoegsel '-ette' geeft aan dat het woord vrouwelijk is. Sigarette (of modern; sigaret) is dus vrouwelijk. Met andere woorden; Mannen roken sigaren, sigaretten zijn voor meisjes... :P


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 23 Apr 2008, 20:38 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Jan 2008, 23:36
BerichtenCOLON 446
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
ZO IS HET MAAR NET, GRAPJE DAMES

_________________
"Terwijl je een sigaar rookt ontdek je dingen. Je wordt creatief. Misschien is het alsof je een wordt met de sigaar. Je verliest jezelf erin: alles vervaagt: je zorgen, je problemen, je gedachten. Ze gaan op in rook, en de sigaar en jij komen tot rust."
Raul Julia (Amerikaans acteur, Puerto Ricaan van geboorte)


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.