Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 20:03

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 08 Aug 2012, 20:56 
Offline
Cigarillo
Cigarillo

GeregistreerdCOLON 06 Aug 2012, 21:15
BerichtenCOLON 5
Wel eigen schuld dikke bult voor mij dan lol.

Zoals ik al zei ze smaken me prima ook de robusto's die ik van de vorige reis al had.

Zal wel volgende week een groot deel van mijn geld terug halen.

En als ik mocht meemaken dat we elkaar eens in het echt ontmoeten zal ik een heerlijke kistje Esplendido's meenemen en gratis uitdelen.

En nogmaals bedankt voor de tips zal volgende reis wel in de shop kopen.

Groet patrick Polman


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 09 Aug 2012, 07:28 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
silencer schreefColon
Wel eigen schuld dikke bult voor mij dan lol.

Zoals ik al zei ze smaken me prima ook de robusto's die ik van de vorige reis al had.

Zal wel volgende week een groot deel van mijn geld terug halen.

En als ik mocht meemaken dat we elkaar eens in het echt ontmoeten zal ik een heerlijke kistje Esplendido's meenemen en gratis uitdelen.

En nogmaals bedankt voor de tips zal volgende reis wel in de shop kopen.

Groet patrick Polman


Aangezien je ze bij een zakenpartner koopt, zou ik niet al te hard van leer trekken. Vertel hem dat je veel spookverhalen over fake sigaren hebt gehoord en dat je gerust gesteld wilt worden. Indien je zakenpartner alsnog kan bewijzen dat ze echt zijn, dan is er niks aan de hand. Straks verpest je je zakenrelatie met een openlijke beschuldiging. Zoiets kan erg gevoelig liggen, dus wees alsjeblieft voorzichtig... Is maar een tip.

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 09 Aug 2012, 08:46 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009, 15:04
BerichtenCOLON 2998
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
goeie tip, zou inderdaad voorzichtig zijn. En zoals ik vaker zei, die namaaksigaren kunnen door goede roollers gemaakt zijn met Cubaanse tabak. En dan is de kans groot dat het prima sigaren zijn. Het is alleen zuur om er teveel voor te betalen.

Zo zijn er in Vinales en Trindad (en waarschijnlijk in meer plaatsen) prima sigaren te koop zonder bandje. Mocht je die ooit tegenkomen mag je er voor mij wel een paar meebrengen. Kunnen niet meer kosten dan 1 a 2 euro. Heb er nog een paar liggen, moet er niet aan denken dat ze ooit op zijn.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 09 Aug 2012, 17:44 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2012, 08:17
BerichtenCOLON 349
WoonplaatsCOLON Gelderland
p.mallegrom schreefColon
Mooie uitleg inderdaad! Ik moet er niet aan denken om bananenbladeren te gaan zitten wegpaffen... Die dingen zijn hooguit goed om rijst op te serveren :mrgreen:

Die bananenbladeren zijn het probleem niet. Daar kan ik uit eigen ervaring over berichten dat je die boven elke twijfel verheven er wel uit kunt halen. Maar de sigaren die uit een andere stal komen en omgecat zijn en daarna in een orginele kist worden aangeboden zijn echt lastig te herkennen en dan zit er tussen een beetje smaakverschil een boel prijsverschil...

_________________
Be happy!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Nov 2012, 15:31 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Jul 2012, 19:16
BerichtenCOLON 523
WoonplaatsCOLON Brugge
Ik heb net mijn eerste valse cubaanse sigaar in mijn handen gehad.
De kisten waren zoiezo vals, geen datum, lelijk geverft, taino indiaan die bijna geen indiaan meer was maar een clown met een dikke neus :p

De zegels waren er wel bij... Maar natuurlijk niet op de doos gekleeft.
Het waren Cohiba Esplendidos en Cohiba Robustos.
De robustos bijvoorbeeld was de cepo duidelijk enkele maten kleiner.

Spijtig voor de arme ziel die denkt dat hij een echte Habanos heeft gekocht.
Maarja dat komt er van als je ze niet in officiele winkels koopt zeker... Ik had hem nochtans gewaarschuwd voor hij naar Cuba ging om niets op straat te kopen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Nov 2012, 17:01 
Offline
Corona
Corona

GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2012, 17:51
BerichtenCOLON 91
Nu ben ik 2 maanden geleden ook op Cuba geweest en uiteraard gebombardeerd met sigaren.

Ik loop op het strand en een Robusto in m'n mond en iemand schiet mij aan voor sigaren, ik geef aan geen interesse te hebben in nepsigaren. Verkoper blijft volhouden originele sigaren te verkopen ; zeg maar welke je wilt hebben.
Ik antwoord hem dat ik alleen interesse heb in originele sigaren , hij geeft aan ZEKER originele sigaren te kunnen leveren. Ik vraag Behikes en hij schud met zijn hoofd. Ik neem als 2e optie Cohiba Maduro Genios.

De volgende dag schiet hij mij aan op het strand en duwt mij een kartonnen omdoos in de hand met de opmerking deze op mijn gemak te controleren en dan eventueel het geld of de sigaren te brengen
Ik ben met de kartonnen doos terug gelopen naar mijn hotelkamer en heb de stempel onderop de kartonnen doos gecontroleerd en het zegel (MET hologram en nummer) verbroken.
Eenmaal geopend zat hier een perfecte zwarte kist in , de scharnieren waren voorzien van de inscriptie Habanos.
Uiteindelijk zaten er in de kist 25 sigaren van een Maduro tabak met PERFECTE bandjes , ik had zelfs originele bandjes bij me. De kleuren waren optimaal , bandjes recht en helemaal geen enkel verschil

Kortom het leek allemaal perfect totdat ik de sigaren allemaal ging bekijken , er zaten 3 sigaren in welke waren aangevreten door kevers.
Dat was meteen een no-go.

Uiteindelijk geen sigaren gekocht, hij was totaal niet boos eerder teleurgesteld en de aap kwam uit de mouw , hij wilde naast geld (150 CUC) voor de sigaren ook mijn schoenen hebben (Air Max)
Uiteindelijk heb ik hem op de laatste dag mijn Nikes gegeven

Nep kan echt lastig zijn om te onderscheiden


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 06 Dec 2012, 01:02 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Jul 2012, 19:16
BerichtenCOLON 523
WoonplaatsCOLON Brugge
leuk en duidelijk voorbeeld van valse Cubanen:
http://www.youtube.com/watch?v=-SA6MJBRedo


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 2 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.