Sigarenplatform

Het is momenteel 19 Mrt 2024, 06:10

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 19 Nov 2008, 13:50 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 13 Aug 2008, 06:59
BerichtenCOLON 886
eens interresant misschien om te vragen, maar wat doen jullie eenmaal de rook in je mond ? probeer zo precies mogelijk te zijn .. ik denk niet dat iedereen op dezelfde manier zijn sigaren "proeft"...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Nov 2008, 13:53 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Uitblazen en beetje proeven, niet te geforceerd want dan trek je de scherpte in de smaakpupillen. (of hoe heten die dingen) Soms een flinke roggel erna omdat de teer soms te goor is.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Nov 2008, 13:56 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 13 Aug 2008, 06:59
BerichtenCOLON 886
ik heb het gevoel dat eenmaal de rook in mijn mond zit, ik ze nog een stap verder kan brengen in mijn mond.... om zo de achterkant van de tong in het spel te betrekken...(door een kleine slikbeweging) alhoewel dat ik denk dat er dan toch een hoeveelheid naar de maag gaat;. en dat lijkt me niet gezond noch de bedoeling. Alhoewel dat dat soms ook verkeerd afloopt en ik zit te kuchen omdat de rook ergens naar toe is gegaan waar hij ONTZETTEND prikkelt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Nov 2008, 13:58 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
justroll schreefColon
ik heb het gevoel dat eenmaal de rook in mijn mond zit, ik ze nog een stap verder kan brengen in mijn mond.... om zo de achterkant van de tong in het spel te betrekken...(door een kleine slikbeweging) alhoewel dat ik denk dat er dan toch een hoeveelheid naar de maag gaat;. en dat lijkt me niet gezond noch de bedoeling. Alhoewel dat dat soms ook verkeerd afloopt en ik zit te kuchen omdat de rook ergens naar toe is gegaan waar hij ONTZETTEND prikkelt.



Ik doe trouwens ook door de neus de rook uitademen maar ik doe het niet over mijn longen. Eerst beetje mond, dan de neus en dan weer de mond. Is een gewoonte geworden de laatste jaren.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Nov 2008, 14:08 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Nadat ik de rook ingeademd heb, laat ik het een beetje door mijn gehemelte walsen met mijn mond open. En daarna laat ik het door mijn mond ontsnappen, of blaas ik het uit. Is leuker als er veel rook is natuurlijk, want dan doet het er ook lekker lang over voordat het weer ontsnapt is.

Maar eigenlijk proef je het beter wanneer je niet te veel rook eventjes een tweetal seconden in je mond laat en dan snel weer uitblaast. Maar die techniek vind ik gewoon niet zo prettig en het oogt een beetje geforceerd.

Ik rook verder nooit over mijn longen (daar zijn ze niet echt voor gemaakt) en ook niet door mijn neus (is ook geen pretje).

Nou, ik ben benieuwd naar de manieren van jullie forumgenoten :-).


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Nov 2008, 14:11 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 13 Aug 2008, 06:59
BerichtenCOLON 886
roken door de neus kan lekker zijn .. maar je mag echt maar een fractie langs je neus blazen.. je vangt hier echt andere smaken op


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Nov 2008, 14:14 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Okt 2008, 11:39
BerichtenCOLON 330
WoonplaatsCOLON meppel
Ik adem de rook in tot in de mond vervolgens laat ik de rook soms langzaam ontsnappen of blaas alles in een keer weer uit. Ik rook nooit over de longen en zeker niet door de neus.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Nov 2008, 15:04 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008, 20:43
BerichtenCOLON 2851
WoonplaatsCOLON Brugge
laten sluimeren, en laten ontsnappen, soms met de hulp van mijn tong de rook binnenin omdraaien of naar buiten "duwen".
Af en toe blazen. Blazen doe ik vooral als ik de rook richting wil meegeven, bijvoorbeeld net niet naar mijn ega toe...
terwijl je eigenlijk met het laten ontsnappen vaak het effect hebt dat de rook langs je neus naar boven klimt. Dat doe ik zeker een aantal keer per sigaar, om toch ook de rook te ruiken. Maar niet te veel, anders te prikkelend.
Soms als ik stoer wil doen blaas ik kringetjes 8)
ik inhaleer nooit tot in de longen of luchtpijp, tenzij heel zelden eens onbewust (heb nooit sigaretten gerookt) wat het festival van de hoest met zich mee brengt. :?

_________________
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Nov 2008, 15:13 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007, 11:23
BerichtenCOLON 2922
WoonplaatsCOLON Sweikhuizen (Sjweikese)
Goed proeven (vooral de zijkant van de tong bevat de smaakpapillen). De buis van Eustachius openzetten (buisje naar de neus) en op die manier ook de smaak ruiken. Meestal ook een teugje over de longen (alleen in het begin 1 of 2 teugjes). Langzaam uitblazen zodat het spul goed langs de tong gaat. Kauwbewegingen helpen vaak om de rook goed te verdelen.
Lijkt heel erg op wat je ook doet als je andere proeft, zoals wijn of koffie.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Nov 2008, 17:22 
Buiten het feit dat ik natuurlijk met mijn mond de sigaar proef,laat ik mijn sigaar ook wel eens onder de neus doorgaan en snuif de rook, cq geuren op.echt heelijk bij een middelzware sigaar.
Soms geeft dit een prikkeling in de neus.


Hanomag


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Nov 2008, 17:26 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
hanomag85 schreefColon
Soms geeft dit een prikkeling in de neus.


Dat had ik gisteren met het kaasplankje. Daar had ik een heerlijke berg mosterd bij gedaan. Dit even terzijde uiteraard. :D

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Nov 2008, 17:46 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 30 Sep 2008, 16:37
BerichtenCOLON 265
WoonplaatsCOLON Zwolle
Dan laat ik de rook rustig door mijn mond gaan, en blaas het daarna uit...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Nov 2008, 18:09 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Puur "linguaal" proeven (met de tong, dus de rook enkel in de mondholte laten circuleren) betekent het missen van aroma's die alleen via olfactoir proeven (via de neus) geproefd kunen worden. Dus een (kleine) hoeveelheid rook laten ontsnappen via de neus geeft een extra smaakdimensie aan je sigaar...

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Nov 2008, 18:36 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
ik zou in het begin de neiging hebben om een héél klein beetje rook in te trekken, slechts 2 a 3x zou ik dat doen bij een doordeweeks sigaartje.
bij de specialere exemplaren doe ik dat echter nooit, ik rook dan ook geen cohiba als ik het gras maai :wink:
langs m'n neus laat ik ook nooit rook passeren, misschien doe ik dat nog wel eens.
nadat ik de rook in m'n gehemelte heb beweeg ik wat met m'n tong en blaas de rook uit terwijl ik (af en toe) kauwbewegingen maak.

iedereen die sigaren rookt heeft waarschijnlijk zijn eigen ritueel en zijn eigen "maniertjes", als je dat bevalt... houden zo.

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Nov 2008, 18:43 
Offline
Grootmeester
Grootmeester

GeregistreerdCOLON 28 Aug 2006, 17:20
BerichtenCOLON 450
WoonplaatsCOLON Vijfhuizen
Maar ik heb dan alleen het gevoel dat me neus weg fikt...
De irritatie die ik er van krijg doet mij meer kwaad dan goed, en ik proef er niet echt meer door.

Voor mij, gewoon rustig uitblazen en dan de tong tegen het gehemelte drukken om te proeven.

_________________
Groet,

Misha

Arguing on the internet is like running the special olympics, even if you win you're still retarded.


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.