Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 22:07

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 18 Sep 2009, 18:58 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Zo'n 5-20 procent lijkt me wel reëel. Dan heb je het toch over nuances nietwaar?


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Sep 2009, 19:23 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Zoveel hoofden, zoveel meningen...helemaal niet vreemd aangezien het hier niet gaat om exacte wetenschap maar empirische ofwel proefondervindelijke ervaringen of zo je wil beleving.
Zowel degene die beweert dat de invloed 7% is als degene die stelt dat het 70% is kan gelijk hebben...
Nogmaals, het enige juiste antwoord kan enkel gegeven worden door een zuiver wetenschappelijk experiment dat onder strikte laboratoriumcondities uitgevoerd dient te worden.

Maar wie van de sigarenrokers zit daar nou in vredesnaam op te wachten.... :roll:

Discussieren over de invloed van het dekblad is aangenaam tijdverdrijf, maar het antwoord zul je niet krijgen, net zomin als op de vraag wat de zin van het leven is.

Moraal van het verhaal: just smoke 'em... :wink:

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Sep 2009, 19:27 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
cliff schreefColon
.....ik heb deze vraag ook gesteld in het topic van de CAO prijsvraag, had mijn vraag geselecteerd geweest dan gingen we het van Tim Ozgener ook weten... (en ging ik een asbak hebben...)

Jouw vraag was ook geselecteerd! Maar niet door Robert...

Verder wat betreft on-topic weet ik helaas echt nog te weinig er van of vind ik het niet de moeite om zo met mijn sigaar te gaan peuteren om e.e.a te kunnen waarnemen. Naast het roken van de sigaar op zich kan ook je gehele stemming de sigaar maken of breken. Je kan nog zo'n bijzondere sigaar roken, maar als je gestrest bent van werk (ofzo) dan kan hij toch anders smaken als wanneer je zonder kopzorgen en in alle rust eenzelfde sigaar opsteekt...

_________________
- Ruud


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Sep 2009, 19:30 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Apr 2008, 18:22
BerichtenCOLON 2458
WoonplaatsCOLON België
Ik heb het net getest met een oude HdM du Roi...
Hier mijn bevindingen :
Knippen van de laatste 1,5 cm ging perfect, is ook niet zo heel moeilijk, enkel wat voorzichtigheid is geboden.
Het roken van die eerste 1,5 cm is andere koek : net of je valse lucht trekt. Maar uiteindelijk lukt 't wel.
Wat me direct opviel is dat de geur van de rook anders is... moeilijk uit te leggen, maar eerder pure tabaksrook, niet zo lekker, wat ranzig (mij niet doodslaan hé).
De smaak was wat ik van de hoyo verwachtte, alleen met iets minder uitgesproken karakter.
Wat me ook opvalt is, als je bij het dekblad komt dat de smaak niet direct omslaat, maar zo'n halve cm later. En dan slaat ook de geur om. De smaak wordt wel gevoelig intensiever, maar om nu te zeggen 70% ... neen...
Ik houd het op 25-30%. Althans bij deze sigaar, want ik kan me wel voorstellen dat een maduro bv meer impact heeft.
Maar wel een prima experimentje !

_________________
Happiness? A good cigar, a good meal, a good cigar and a good woman - or a bad woman; it depends on how much happiness you can handle.
(George Burns)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Sep 2009, 19:31 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Epicure schreefColon
Zoveel hoofden, zoveel meningen...helemaal niet vreemd aangezien het hier niet gaat om exacte wetenschap maar empirische ofwel proefondervindelijke ervaringen of zo je wil beleving.
Zowel degene die beweert dat de invloed 7% is als degene die stelt dat het 70% is kan gelijk hebben...
Nogmaals, het enige juiste antwoord kan enkel gegeven worden door een zuiver wetenschappelijk experiment dat onder strikte laboratoriumcondities uitgevoerd dient te worden.

Maar wie van de sigarenrokers zit daar nou in vredesnaam op te wachten.... :roll:

Discussieren over de invloed van het dekblad is aangenaam tijdverdrijf, maar het antwoord zul je niet krijgen, net zomin als op de vraag wat de zin van het leven is.

Moraal van het verhaal: just smoke 'em... :wink:
Jij hebt gewoon geen zin om alle dekbladen van je sigaren te scheuren! ;-)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Sep 2009, 19:35 
Offline
Grootmeester
Grootmeester

GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009, 19:48
BerichtenCOLON 463
Kan het niet verschillen per formaat sigaar?
Een robusto heeft procentueel volgens mij meer dekblad dan een sigarillo

_________________
***Geniet nooit met mate***


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Sep 2009, 19:36 
Offline
Sigarenplatform's journalistieke team
Sigarenplatform's journalistieke team
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2008, 21:40
BerichtenCOLON 3367
WoonplaatsCOLON Aan de goede kant van de Maas
Hindrik schreefColon
Kan het niet verschillen per formaat sigaar?
Een robusto heeft procentueel volgens mij meer dekblad dan een sigarillo


Juist minder een robusto heeft een grotere ringmaat en bevat dus meer filler!

_________________
Ook een Cubaan verdwijnt uiteindelijk in de asbak!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Sep 2009, 19:37 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Cohiba schreefColon
Jij hebt gewoon geen zin om alle dekbladen van je sigaren te scheuren! ;-)


Om vervolgens tot de conclusie te komen dat het alle kanten op kan gaan... :twisted:

....zucht....carry on guys...de weg naar de verlichting is lang..... :wink:

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Sep 2009, 19:44 
Offline
Sigarenplatform's journalistieke team
Sigarenplatform's journalistieke team
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2008, 21:40
BerichtenCOLON 3367
WoonplaatsCOLON Aan de goede kant van de Maas
Zal er nog iets aan toevoegen,

Dekblad is schreeuwend duur! Heb ooit een docu op utube gezien over Van der Donk in Culenborg.
Hierbij vertelde de heer Van der Donk dat Dekblad per KG. letterlijk zo duur was als een Kg. zilver.
Waarmee ik maar wil zeggen dat dekblad het beste is dat de tabaksplant heeft te bieden.
Dit in overweging nemende zou de invloed best wel eens substantieel kunnen zijn!

(just my 0,02$)

Rene

_________________
Ook een Cubaan verdwijnt uiteindelijk in de asbak!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Sep 2009, 19:45 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008, 20:43
BerichtenCOLON 2851
WoonplaatsCOLON Brugge
Hansa schreefColon
Ik heb het net getest met een oude HdM du Roi...
Hier mijn bevindingen :
Knippen van de laatste 1,5 cm ging perfect, is ook niet zo heel moeilijk, enkel wat voorzichtigheid is geboden.
Het roken van die eerste 1,5 cm is andere koek : net of je valse lucht trekt. Maar uiteindelijk lukt 't wel.
Wat me direct opviel is dat de geur van de rook anders is... moeilijk uit te leggen, maar eerder pure tabaksrook, niet zo lekker, wat ranzig (mij niet doodslaan hé).
De smaak was wat ik van de hoyo verwachtte, alleen met iets minder uitgesproken karakter.
Wat me ook opvalt is, als je bij het dekblad komt dat de smaak niet direct omslaat, maar zo'n halve cm later. En dan slaat ook de geur om. De smaak wordt wel gevoelig intensiever, maar om nu te zeggen 70% ... neen...
Ik houd het op 25-30%. Althans bij deze sigaar, want ik kan me wel voorstellen dat een maduro bv meer impact heeft.
Maar wel een prima experimentje !


nice Hans! Altijd geweten dat je een doener bent en geen luller zoals ik :mrgreen:
maar wat je zegt over die valse lucht, dat lijkt me belangrijk. Dat verschil in smaak kan ook gewoon zijn omdat je bij wijze boven het vuur hangt ipv er in; je smaak is minder intens omdat die (in de vorm van rook) alle kanten opgaat ipv waar we het het meeste gewend zijn...

ik ga nog iets in het midden werpen... is het niet zo dat het bij de aficionados de ronde doet dat je je askegel best zo lang mogelijk aan je sigaar laat, voor een betere verbranding, en dat dit ook je smaak beïnvloedt? Laat staan dat je je dekblad verwijdert...

DJU TOCH, TIJD DAT ER EENS EEN MEGAWETENSCHAPPER SIGAREN VERORBERD!

_________________
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Sep 2009, 19:46 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Apr 2008, 18:22
BerichtenCOLON 2458
WoonplaatsCOLON België
Iluminati van de sigaar... wordt nog interessant ! =D>

_________________
Happiness? A good cigar, a good meal, a good cigar and a good woman - or a bad woman; it depends on how much happiness you can handle.

(George Burns)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Sep 2009, 20:00 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Renefatdude schreefColon
Zal er nog iets aan toevoegen,

Dekblad is schreeuwend duur! Heb ooit een docu op utube gezien over Van der Donk in Culenborg.
Hierbij vertelde de heer Van der Donk dat Dekblad per KG. letterlijk zo duur was als een Kg. zilver.
Waarmee ik maar wil zeggen dat dekblad het beste is dat de tabaksplant heeft te bieden.
Dit in overweging nemende zou de invloed best wel eens substantieel kunnen zijn!

(just my 0,02$)

Rene


Klopt Rene, maar komt met name door het feit dat het een dun, soepel, zijdezacht en toch stevig verpakkingsmedium moet zijn dat tegelijkertijd smooth&silky oogt. Binder en filler tabaksblad is veel ruwer....
Wrapper is delicaat, dun en duur... :wink:

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Sep 2009, 20:02 
Offline
Grootmeester
Grootmeester

GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009, 19:48
BerichtenCOLON 463
Renefatdude schreefColon
Hindrik schreefColon
Kan het niet verschillen per formaat sigaar?
Een robusto heeft procentueel volgens mij meer dekblad dan een sigarillo


Juist minder een robusto heeft een grotere ringmaat en bevat dus meer filler!



Dat bedoel ik ook maar ik vergis me :oops:

_________________
***Geniet nooit met mate***


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Sep 2009, 20:26 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 18 Aug 2009, 21:26
BerichtenCOLON 363
WoonplaatsCOLON Rhenoy
Ehm, kunnen we niet even de Mythbusters inschakelen? Die vogelen dit misschien wel piekfijn voor ons uit...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Sep 2009, 21:01 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Wel leuk om deze discussie wederom te voeren, ik blijf nog steeds aanhanger van het feit dat het dekblad weldeglijk invloed heeft.

Duidelijk en ook simpele test van de heer Oliva, ik het toch eens proberen.
Er zit wel één nadeel aan, vind ik, en dat is dat een sigaar zowieso van smaak veranderd als je hem rookt. Zeker in het begin is een sigaar anders dan na ongeveer 10 á 15 minuten roken. Dus de ultieme test is 2 dezelfde sigaren tegelijktijd roken maar dan de één met en de ander zonder dekblad. Kost wel een sigaartje maar dan weet je het echt.

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 2 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.