Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 19:06

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 1 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 27 Mei 2012, 08:05 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Mei 2010, 14:27
BerichtenCOLON 1183
Naam: Perdomo Reserve 10th Anniversary Criollo
Maten: 119,38 mm x 22,22 mm
Model: Figurado

Herkomst: Nicaragua
Binnengoed: Nicaragua
Omblad: Nicaragua
Dekblad: Nicaragua Criollo
Sterkte: Medium
Prijs: $5,29

Afbeelding

Voorbeschouwing
Van de site van Perdomo:
“A decade in the making, the Perdomo Reserve 10 Year Anniversary line is the next generation of our award winning and highly acclaimed La Tradicion Cabinet Series Perdomo Reserve line. Originally released in 1997, the La Tradicion Cabinet Series Perdomo Reserve line received one of the highest vertical ratings ever issued by Cigar Aficionado’s Cigar Insider. The La Tradicion Cabinet Series Perdomo Reserve “X” torpedo received a score of 92 and both the No.1 and No. 3 figurados received 91 points. “Nick’s Cigar Co.’s new La Tradicion Cabinet Series Perdomo Reserve performed admirably – three of the five scored 91 points or higher. This is another great example of how great Nicaraguan cigars can be.” – Cigar Insider by Cigar Aficionado.”

Uiterlijk en constructie
Persoonlijk vind ik het bandje een beetje so-so en te groot voor de figurado maar de sigaar zelf ziet er prachtig uit. Ik hou wel van die creatieve modellen. Het glimmende colorado dekblad is zo goed als vrij van nerven en voelt fluweelzacht aan. De sigaar voelt stevig aan met wat een wat zachtere plek tussen de kop en het bandje. De plek waar de sigaar weer smaller begint te worden. Koud ruikt de sigaar naar een combinatie van hooi en veestal.

Afbeelding

Rookbeleving
Na het aansteken van de sigaar, duurt het even voordat ik echt een aroma of smaak kan onderscheiden. In deel 1 bespeur ik in ieder geval als eerste een vleugje citrus, ceder en een zoetige finish. Later in het 1e deel proef ik een beetje kaneel en doet het geheel me voorzichtig denken aan speculaas.
In deel 2 evolueert het geheel zicht tot een kruidige melange met een zoetige finish. In deel 3 blijft alleen de kruidige melange over.

Afbeelding

As, rook, brand & trek
De as is in het begin stevig maar na de eerste keer aftikken wordt de as wat fladderig. De rook is rijkelijk aanwezig, heeft voldoende body en heeft een aangenaam aroma. Soms voelt de rook wat bijterig aan in de keel. De brand is zeer goed. De trek is naar mijn maatstaf aan de lichte kant.

Beoordeling
Afbeelding

Mooie sigaar met mooie smaken en aroma’s die van mij wel wat ‘dikker’ aanwezig mochten zijn. Nu liet de sigaar een beetje een onbevredigend gevoel achter.

All images uploaded with ImageShack.us


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 1 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.