Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 14:14

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 16 Dec 2008, 08:00 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007, 11:23
BerichtenCOLON 2922
WoonplaatsCOLON Sweikhuizen (Sjweikese)
De Quintero Londres Extra is een handgemaakte Cubaanse mediumfiller. De afwerking is prima te noemen, en de sigaar ziet er smakelijk uit. Knippen en aansteken gaat eenvoudig. De smaak valt wat tegen: ondanks de lovende reviews op internet, vind ik de sigaar een overheersend scherpe shortfiller-smaak hebben. Ik ontdek een hint van grond/hooi, maar verder kan me de smaak niet heel erg overtuigen. Na drie kwarties laat ik de Quintero uitgaan.

Voor 2,70 kun je betere (niet-Cubaanse) sigaren krijgen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Dec 2008, 09:09 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
Schaamteloos gejat van onze verre oosterburen en voor de mensen die graag plaatjes kijken (zoals ik)....

Afbeelding

Leuke review Robert, zal deze niet aanschaffen, bedankt voor de waarschuwing ;-)

_________________
- Ruud


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Dec 2008, 13:14 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007, 11:23
BerichtenCOLON 2922
WoonplaatsCOLON Sweikhuizen (Sjweikese)
Ik weet niet of je het als waarschuwing moet zien; het blijft een persoonlijke smaak, natuurlijk. Overigens schijnt het wel dat deze sigaartjes subliem agen, dus ik zal er eentje een paar jaar laten liggen :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Dec 2008, 17:06 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Okt 2008, 11:39
BerichtenCOLON 330
WoonplaatsCOLON meppel
Had je geen tinten van amonia in je sigaar? Schijnt vaker voor te komen bij Quintero.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Dec 2008, 17:10 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 12 Jan 2008, 11:58
BerichtenCOLON 1792
WoonplaatsCOLON Putten
@Robert
Prima revieuw =D>
Jij gaat er eentje een paar jaar laten liggen, uhmm.... waar blijft de rest dan? :mrgreen:


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Dec 2008, 10:10 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007, 11:23
BerichtenCOLON 2922
WoonplaatsCOLON Sweikhuizen (Sjweikese)
'k Had er maar drie besteld, dus ik zal eentje nog een tweede kans geven, en eentje een tijdje laten liggen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Dec 2008, 11:28 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 12 Jan 2008, 11:58
BerichtenCOLON 1792
WoonplaatsCOLON Putten
Ah ok, ik dacht dat je een kistje had, maar dat komt dan door de foto boven :lol:


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Dec 2008, 11:39 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
Schimahen schreefColon
Ah ok, ik dacht dat je een kistje had, maar dat komt dan door de foto boven :lol:

Mijn excuses voor dit misverstand. Ik hou van plaatjes en heb het eerste de beste plaatje hierop geplaatst :mrgreen:

_________________
- Ruud


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Sep 2009, 08:24 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Aug 2009, 22:04
BerichtenCOLON 106
Ik ben het met Robert eens over de smaak. De sigaar zelf zit best mooi in elkaar en heb geen lege of harde plekken kunnen vinden. Niet te strak, niet te los, kon hem een beetje indrukken en veerde weer terug.

De geur onaangestoken was hooierig, dat is terug te herkennen in het begin van de brandende Quintero Londres. Echte aroma niet ontdekt behalve voor een beetje hout ... de shortfillerige smaak waar Robert het over had. Was dit nou over de gehele sigaar te herkennen zou het nog ok zijn, helaas is het van korte duur, de eerste 1/3 van de sigaar. In dit geval de eerste 15 a 20 minuten.

Daarna begon de smaak te veranderen maar niet positief, ik vond het wat ransig smaken, rotte eier lucht in je hoofd. Althans, zo vond ik het smaken ... heeeeeel apart. Daarna weer wat 'earthy' tones en 4 cm voor het bandje was het omslagpunt. As is grijzig met witte stukjes erdoor en krijgt wat flappertjes, ook iets dat mijn attentie altijd even aangrijpt.

Heb er nog eentje liggen, zal die is proberen maar heb dat over die ransige smaak vaker gehoord dus het zal wel een kenmerkent puntje zijn. Voor herhaling vatbaar? Vast wel, maar meer op een feestje wanneer m'n gedachten niet vollop bij het sigaartje ligt. Voor een budget sigaar zijn er betere te krijgen. Met de bovenstaande bevindingen krijgt het sigaartje van mij een 6.5 in z'n klasse.

Dit is natuurlijk een persoonlijke ervaring!

_________________
See you around,
Daniel


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Sep 2009, 09:16 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Mei 2008, 15:38
BerichtenCOLON 1649
WoonplaatsCOLON Maastricht
De Quintero Londres daar heb ik slechte ervaringen mee deze sigaar trok zo slecht dat ik het gevoel had een kom ertwen soep met een rietje op te zuigen.

Voor mij nooit meer. :evil:

_________________
“My fellow chiefs and I would like the white man to know that the red man has great heroes, also.” Henry Standing Bear, 1939


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Okt 2010, 19:59 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009, 21:02
BerichtenCOLON 1454
Helemaal geen slecht sigaartje als je haast heb en effe snel wat wilt roken. Prima te doen. Echte Cubaanse smaak, beetje bitter over de helft heen, maar zeker geen miskoop.

_________________
Gentlemen, you may smoke.” (ending the long ban on smoking held by Queen Victoria in the early 20th Century) – King Edward VII


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 29 Jun 2012, 13:59 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010, 18:44
BerichtenCOLON 882
WoonplaatsCOLON (G)Limburg
Kistje van 2009 , sigaartje begon in mijn ogen zwak , zeer licht en smakeloos , dus beetje ontgoocheld maar na een 2 cm sloeg deze plots om en kreeg een mooiere smaakvollere niet onaangename cubaans smaakje .
Op het einde 1 x gepurgd , slechts klein vlammetje en opgerookt tot het bittere einde.
Al bij al geen tegenvaller in de categorie prijs/kwaliteit.

_________________
Een sigaar staat voor :
-genieten maar je favorietjes vinden tussen de massa !
-om daarna aan je favorietjes te geraken sta je nergens zonder echte vrienden en goede vakhandelaar(s) die je door dik en dun ondersteunen.


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.