Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 15:07

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 TitelCOLON Quorum Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 15 Dec 2008, 08:49 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007, 11:23
BerichtenCOLON 2922
WoonplaatsCOLON Sweikhuizen (Sjweikese)
De Quorum Robusto is voor 2 euro een mooi afgewerkte sigaar. Het knippen gaat prima, en het zaakje is al snel lekker aan het branden. In het begin is de smaak erg vlak, maar na ongeveer een halve centimeter brand komt er een volle, doch ondefinieerbare, smaak naar boven. Ik kan de smaak hooguit als "donker" en "warm" omschrijven, maar ik herken geen typische smaken. De afbrand is prima, en de askegel blijft erg goed hangen. Ik heb tijdens het dik uur roken slechts drie keer moeten aftikken.

Ik dacht eerst dat dit een longfiller was, maar de dissectie wijst uit dat het een mediumfiller is. Desondanks is het een lekkere sigaar, die voor dit geld een prima kwaliteit biedt.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Quorum Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 15 Dec 2008, 09:30 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007, 20:06
BerichtenCOLON 3012
WoonplaatsCOLON Beringen
Nooit van gehoort Robert, maar wat moet ge meer hebben als ie gesmaakt heeft? :wink:

_________________
"I believe that forgiving them is God's function. OUR job is to arrange the meeting."

Norman Schwartzkopf


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Quorum Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 15 Dec 2008, 21:18 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2007, 17:15
BerichtenCOLON 390
Als ik weer eens bij m'n US collega's ben, probeer ik hiervan steeds een bundeltje in de PX te halen. Ze hebben ze bijna altijd. Gewoon lekkere sigaartjes voor weinig.

_________________
There are very few issues that cannot be solved by the suitable application of high explosives...


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Quorum Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 16 Dec 2008, 09:47 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007, 13:54
BerichtenCOLON 545
Linkske voor wie belangstelling heeft.


http://cigarworld.de/shop/detail_varian ... artikelgr=

_________________
dispar vulgo


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Quorum Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 16 Dec 2008, 17:56 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Mei 2008, 15:38
BerichtenCOLON 1649
WoonplaatsCOLON Maastricht
Ik heb deze gerookt op vakantie in Amerika.
Ik had er enkele gekocht bij een tankstation.
Maar konden mij niet echt bekoren scheefbrand niet aan te houden.
Ik hoef ze niet meer.

_________________
“My fellow chiefs and I would like the white man to know that the red man has great heroes, also.” Henry Standing Bear, 1939


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Quorum Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 17 Dec 2008, 08:50 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007, 13:54
BerichtenCOLON 545
Bij een tankstation aan de kassa maar misschien nooit in humidor bewaard geweest.
Als dat zo was doe je elke sigaar kapot natuurlijk.

_________________
dispar vulgo


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Quorum Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jan 2009, 21:52 
Via Lynncigars Quorum torpedo's gekocht.Hebben ze niet bij Cigarworld!!!
Bundle van 20 stuks voor 24,60 $

Kijk dat is goedkoop roken.

Hanomag


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Quorum Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 04 Apr 2009, 12:39 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Aug 2006, 13:31
BerichtenCOLON 2809
WoonplaatsCOLON Barendrecht
Ik zag de Quorum corona's ook bij De Oude Leeuw te koop staan, voor 28 euro per 20, volgens mij goedkoper dan in Duitsland en weer wat sneller leverbaar. ;)

_________________
When God created man, She was only joking...


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Quorum Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 04 Feb 2010, 23:22 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Aug 2009, 22:04
BerichtenCOLON 106
Gisteren avond deze Quorum gerookt. Het is geen robusto en wat het wel is weet ik eerlijk gezegd niet, het had de afmetingen van een Lonsdale. (6.5" x 43 ring).

Natuurlijk beoordeel ik op mijn level als beginnend sigaren roker. Er liggen een aantal Nacaraguan sigaren in m'n humidor en allemaal ruiken ze vrij donker vergeleken met een Cubaan. Die geur was van zware, donkere losse aarde, had ook een zoetig vleugje die terug te vinden waren in de brandende sigaar. De brand is recht en was lichtelijk scheef dichter bij het einde maar is absoluut niet storend.

De reden waarom ik geen aparte post open voor deze sigaar is omdat ik ten eerste de juiste benaming van de maat niet weet en ten tweede, ik kon de smaken niet traceren! Het enige wat ik je kan verstellen is dat er weinig complexiteit in zit. Start light/medium bodied en word medium tot full bodied naarmate het einde naderd. Leer, aarde, heel klein zoetje in het midden, over het algemeen lijkt me dat het smaken spectrum rond 'earthy' ligt. Goede rook ontwikkeling, veel rook, licht grijze as die zo'n 4.5 cm blijft zitten.

Vond hem ondanks m'n vage smaken herkenning toch lekker ... en daar gaat het uiteindelijk toch om. Het feestje duurt zo'n 50 minuten en verveelde me niet, rookt makkelijk weg. Als je budget minder groot is en je wil dus een ... jah ... aardse sigaar :D ... probeer deze is en wie weet word het een vaste bewoner van je humidor.

Ik ga er voor mijn los/vaste rook momenten in ieder geval nog wat bij kopen.
(Foto ziet er wat 'messy' uit, was niet helemaal schoon maar de sigaar werkte lekker)

Afbeelding

_________________
See you around,
Daniel


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Quorum Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 05 Feb 2010, 10:30 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Mei 2008, 18:12
BerichtenCOLON 761
WoonplaatsCOLON Rotterdam
AmsterDan schreefColon
Gisteren avond deze Quorum gerookt. Het is geen robusto en wat het wel is weet ik eerlijk gezegd niet, het had de afmetingen van een Lonsdale. (6.5" x 43 ring).

Natuurlijk beoordeel ik op mijn level als beginnend sigaren roker. Er liggen een aantal Nacaraguan sigaren in m'n humidor en allemaal ruiken ze vrij donker vergeleken met een Cubaan. Die geur was van zware, donkere losse aarde, had ook een zoetig vleugje die terug te vinden waren in de brandende sigaar. De brand is recht en was lichtelijk scheef dichter bij het einde maar is absoluut niet storend.

De reden waarom ik geen aparte post open voor deze sigaar is omdat ik ten eerste de juiste benaming van de maat niet weet en ten tweede, ik kon de smaken niet traceren! Het enige wat ik je kan verstellen is dat er weinig complexiteit in zit. Start light/medium bodied en word medium tot full bodied naarmate het einde naderd. Leer, aarde, heel klein zoetje in het midden, over het algemeen lijkt me dat het smaken spectrum rond 'earthy' ligt. Goede rook ontwikkeling, veel rook, licht grijze as die zo'n 4.5 cm blijft zitten.

Vond hem ondanks m'n vage smaken herkenning toch lekker ... en daar gaat het uiteindelijk toch om. Het feestje duurt zo'n 50 minuten en verveelde me niet, rookt makkelijk weg. Als je budget minder groot is en je wil dus een ... jah ... aardse sigaar :D ... probeer deze is en wie weet word het een vaste bewoner van je humidor.

Ik ga er voor mijn los/vaste rook momenten in ieder geval nog wat bij kopen.
(Foto ziet er wat 'messy' uit, was niet helemaal schoon maar de sigaar werkte lekker)

Afgaande van de maten is dit een Lonsdale (lange corona). De Quorum is naar mijn ervaring inderdaad een lekkere niet pretentieuze sigaar. Dat er weinig smaakontwikkeling in zit, komt waarschijnlijk doordat dit een Medium Filler is.

_________________
Groet,

GMac
_________
The end of a good smoke is a little saddening. In some regard, it's a bit like losing a best friend who had time to sit and listen. ~ ZenWarrior


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Quorum Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 05 Feb 2010, 11:30 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007, 13:54
BerichtenCOLON 545
kijk ook eens hier http://ghcigars.com/

_________________
dispar vulgo


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.