Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 03:07

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 TitelCOLON Rondvraag????
BerichtGeplaatstCOLON 03 Mei 2009, 14:09 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 23:49
BerichtenCOLON 1183
Hallo Dames en Heren

Hallo mensen ik zou graag willen vragen welke filter gebruiken jullie in je pijp, ik gebruik de Actiefkool maar er zijn nog div anderen zoals natuurmeerschuim, papier, kristal, en balsahout, welke gebruiken jullie en waarom ?????


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Rondvraag????
BerichtGeplaatstCOLON 03 Mei 2009, 23:01 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Okt 2008, 11:39
BerichtenCOLON 330
WoonplaatsCOLON meppel
De filters van Big Ben en wel uit een doosje van 40 stuks t.b.v. plm E 5,--.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Rondvraag????
BerichtGeplaatstCOLON 10 Okt 2009, 13:31 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2007, 16:36
BerichtenCOLON 346
WoonplaatsCOLON Randstad
Hier een informatief stukje over filter, het beantwoord je vraag niet maar ik vond het hier wel op zijn plaats.

Bron; http://pijprokersforum.forum2go.nl/over ... s-t19.html

Over filters.

Over filterpijpen zijn de meningen verdeeld. Ik heb zelf nogal wat filterpijpen, die ik meestal zonder filter rook. Meestal zoek ik een pijp uit die ik mooi vind, zonder er op te letten of het een filterpijp is of niet. Als het een filterpijp is dan gebruik ik de filters vaak tijdens het inroken van een pijp, en daarna gebruik ik eens af en toe een filter, met name op dagen dat ik de hele dag pijp zit te roken (anders heb ik een pijnlijke tong aan het eind van de dag). Filters maken dat de tabak wat
minder scherp op de tong bijt, en ze veranderen de smaak een beetje. Of die smaak dan lekkerder wordt of net niet, is voor iedereen verschillend. Ik rook meestal zonder filter, omdat ik dat handiger vind. Dan kan ik namelijk onder het roken, zonder de pijp uit elkaar te halen, eens even een pijpenrager via het mondstuk naar binnen steken (als de pijp pruttelgeluidjes begint te maken of als hij erg zwaar begint te trekken omdat ik hem te vast heb aangedrukt). Als je het helemaal goed wilt doen dan zijn er speciale inzet-stukjes te krijgen, van kunstof, om in de pijp te doen als je hem zonder filter rookt (bij Big Ben heet zo'n ding adapter). Nodig is dat niet, het maakt het alleen iets gemakkelijker om die pijpenrager door te steken. Het is verstandig om een filter na elke keer roken te vervangen. Dat betekent wel dat de pijp eerst echt helemaal af moet koelen, niet een half uurtje maar een halve dag. Als je pijpen te snel na het roken uit elkaar haalt, gaat het mondstuk op den duur los zitten. De het filter dat uit de pijp komt gooi ik niet weg, ik laat ze drogen en gebruik ze vaan een keer of 10, alleen niet achter elkaar. Oude filter uit de pijp, weg leggen om te drogen, ander filter in de pijp, en zo door totdat ik alle filters gehad heb, en dan begin ik weer vooraan.

Het lijkt me niet raadzaam om een pijp met een nat filter na het roken gewoon terug in het rek te zetten. Ik stel me voor dat die pijp eigenlijk nauwelijks kan drogen. Als ik pijpen met filter rook, dan haal ik die 's avonds voordat ik naar bed ga uit elkaar en neem het natte filter eruit (ik wacht graag zo lang mogelijk voordat ik een gerookte pijp uit elkaar haal, hij moet echt helemaal afgekoeld zijn). Dan haal ik ook een pijpenrager door mondstuk en door het rookkanaal in de kop. Ik laat de pijp een nacht open liggen, de volgende ochtend zet ik een nieuw filter erin, en dan wordt de pijp in elkaar gezet en weer in het rek gezet. Ik draai pijpen voorzichtig uit en in elkaar. Al met al hou ik er niet van om een pijp te vaak uit elkaar te halen, hoe minder ik dat hoef te doen, hoe liever (ik ben altijd bang dat er uiteindelijk speling tussen kop en mondstuk ontstaat). Vandaar ook die nacht openliggen om hem dan weer met een nieuw filter in elkaar te zetten.

_________________
Zen en de kunst van het roken


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Rondvraag????
BerichtGeplaatstCOLON 01 Nov 2009, 12:57 
Offline
Panatella
Panatella
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Okt 2009, 12:36
BerichtenCOLON 11
80% van mij pijpen zijn filterpijpen. Het maakt de tabak iets minder scherp, vooral tabak van Mcbaren gaat goed met een filter in mijn opinie.
Ik gebruik enkel de activekohlenfilter. Koop deze steeds met de 200 in Duitsland dan zijn ze het goedkoopst.
Andere filters heb ik nog niet gebruikt.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Rondvraag????
BerichtGeplaatstCOLON 01 Nov 2009, 15:25 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Nov 2007, 22:06
BerichtenCOLON 5014
WoonplaatsCOLON Deventer
En Falcon pijp werkt met een zogenaamd dry filter ( Die witte rondjes op de voorgrond)
Maar deze systeempijpen hebben een afwijkende constructie en werking als de reguliere modellen.

Afbeelding

MC


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 3 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.