Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 11:11

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 TitelCOLON mijn eerste
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jul 2009, 19:59 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Jul 2008, 16:31
BerichtenCOLON 495
WoonplaatsCOLON Meise
Hier dan mijn eerste pijp, van het merk Marka, is onbekend, maar heb het van een betrouwbare site gekocht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
weet iemand trouwens wat dit laatste metalen stukje is? dit kan er uitgevezen worden, maakt ni echt uit, want ze rookt anders wel goed, zelfs met het stukje erin. :wink:

_________________
-Steven-
A dirty mind is a joy for life
http://mobro.co/stevendevuyst


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: mijn eerste
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jul 2009, 20:03 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 09:13
BerichtenCOLON 1811
WoonplaatsCOLON Liedekerke
Ziet er een leuk dingetje uit!

... heb verleden week nog in overweging gestaan om er eentje aan te schaffen, maar ga toch nog wat wachten hoor!

1 pijp die al uit is (voor het moment), is al genoeg. 8)

ps: Geef ze niet aan Maarten he! :smt047 (zelf gevonden .... )

_________________
"If I had taken my doctor's advice and quit smoking when he advised me to, I wouldn' have lived to go to his funeral" (98 year old) George Burns


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: mijn eerste
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jul 2009, 20:28 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007, 20:06
BerichtenCOLON 3012
WoonplaatsCOLON Beringen
Ken er niets van maar dient het niet om de pijp schoon te maken?

_________________
"I believe that forgiving them is God's function. OUR job is to arrange the meeting."

Norman Schwartzkopf


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: mijn eerste
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jul 2009, 21:22 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Mei 2008, 18:12
BerichtenCOLON 761
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Het uiteinde kan je er het beste aan laten zitten. Het is ter bevordering van de luchtcirculatie (koelere lucht en houd ook het vocht uit het mondstuk (minder prettige ervaring anders).

De reden dat je het er kan afschroeven is, dat je dan het mondstuk makkelijker kan reinigen.

Het reinigen van een pijp is een karweitje op zich (pijpenragers en tool benodigd). Ik doe het zelf zeer regelmatig. De reiniging van de kop doe je sowieso elke keer naar het roken. Niet uitklopppen! dit is iets dat je soms op de film ziet, maar dat je zeker niet in het echt doet. Het kan je de kop van je (dure) pijp kosten. (zoals ik zelf heb mogen ervaren, met één van mijn favoriete pijpen.) Je schraapt de kop uit. De meningen zijn er verdeelt over, maar je moet de koolaanslag niet dik laten worden.

Een pijp moet sowieso ingerookt worden. Eerst een halve kop, daarna langszaam elke keer meer. Zo bouwt de koollaag zich mooi gelijkmatig op. Hoe doorleefder, hoe smakelijker een pijp, tenminste als hij goed onderhouden is.

Het schoonmaken met een pijpenrager doe je ook regelmatig. De meningen zijn hier ook verdeelt over. Het verdient wel de voorkeur om ene pijp rust te geven na een rookbeurt en hem te laten drogen. (een pijpenrager versnelt dit). Ik heb daarom zelf meerdere pijpen.

Het loont zich om je eerst goed te laten informeren over het gebruik van een pijp, het zij in een speciaalzaak het zij via het net.

_________________
Groet,

GMac
_________
The end of a good smoke is a little saddening. In some regard, it's a bit like losing a best friend who had time to sit and listen. ~ ZenWarrior


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: mijn eerste
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jul 2009, 21:38 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Jul 2008, 16:31
BerichtenCOLON 495
WoonplaatsCOLON Meise
Ik heb mij goed laten informeren, heb 5 pagina's tellende informatie meegekregen bij Verloo.
Ben op dit moment de pijp aan het inroken, heb vanavond de pijp voor 1/3de gestopt en in de info die ik heb (zowel op die papieren van Verloo als internet) zegt dat ik dit nog een keer of 2 a 3 zal moeten doen om dan over te gaan naar half een paar keer en dan pas volledig, met de nodige rust voor de pijp tussenin. Uitkloppen is mij idd al verschillende malen afgeraden, en op pijpenragers zal ik niet zuinig zijn. het koollaagje op ongeveer 1mm houden schijnt idd meer dan genoeg te zijn.
Zelfs dat kleine beetje tabak vanavond is mij heel goed bevallen, ik denk dus wel dat het niet lang zal duren eer ik overga tot het bijkopen van nog wat pijpen :wink:
Bedankt trouwnes voor de info, ik ga dat stukje dus mooi laten zitten, vond de rook nu al wat warm worden met momenten, maar dat zal wel aan de roker gelegen hebben :D

_________________
-Steven-
A dirty mind is a joy for life
http://mobro.co/stevendevuyst


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: mijn eerste
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jul 2009, 21:42 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Mei 2008, 18:12
BerichtenCOLON 761
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Pijproken is nog meer dan sigaarroken een rust gevende of eisende bezigheid.

Het te warm worden van de pijp is een euvel dat mij ook vaak overkomt en me weer even bij bepaald dat je moet genieten en mijmeren....

_________________
Groet,

GMac
_________
The end of a good smoke is a little saddening. In some regard, it's a bit like losing a best friend who had time to sit and listen. ~ ZenWarrior


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: mijn eerste
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jul 2009, 21:45 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Jul 2008, 16:31
BerichtenCOLON 495
WoonplaatsCOLON Meise
ik vind het idd meer relaxerend, mede omdat mijn vrouw hier om de ene of de andere reden minder moeilijk over doet dan de sigaren. ik vind het mooi te kunnen afwisselen tussen beiden, het zal mij allesinds nog lang bezig houden (zowel de pijp als de sigaren.

_________________
-Steven-
A dirty mind is a joy for life
http://mobro.co/stevendevuyst


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: mijn eerste
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jul 2009, 21:46 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Mei 2008, 18:12
BerichtenCOLON 761
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Magic Dragon schreefColon
Ik heb mij goed laten informeren, heb 5 pagina's tellende informatie meegekregen bij Verloo.

Dat had ik eigenlijk wel verwacht gezien de kwaliteit van de pijp. Niet zo zeer van het merk, ken het ook niet, maar meer omdat ik op de foto's geen "vulgaten" zie. Pijpen worden veelal van wortelhout gemaakt. het is moeilijk om een egaal stuk te vinden. Bij goedkopere pijpen worden de gaatjes opgevuld met vloeibaar hout, iets wat je snel kunt zien als je de pijp goed bekijkt.

_________________
Groet,

GMac
_________
The end of a good smoke is a little saddening. In some regard, it's a bit like losing a best friend who had time to sit and listen. ~ ZenWarrior


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: mijn eerste
BerichtGeplaatstCOLON 17 Jul 2009, 07:06 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Jul 2008, 16:31
BerichtenCOLON 495
WoonplaatsCOLON Meise
bij Verloo heb ik enkel wat tabak gekocht, maar daar zijn ze eigenlijk altijd al heel behulpzaam geweest, ook toen ik met sigaren begon heb ik een hoop info gekregen.
De pijp op zich was helemaal niet duur 17€ maar ik heb ze via Elie gekocht (Belgische freehand pijpenmaker) Deze was uiteraard niet 1 van zijn pijpen, maar ik denk dat hij deze zelf meebrengt vanuit Frankrijk. :wink:

_________________
-Steven-
A dirty mind is a joy for life
http://mobro.co/stevendevuyst


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 3 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.