Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 10:14

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 08 Feb 2010, 00:31 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 21 Aug 2009, 10:35
BerichtenCOLON 1312
WoonplaatsCOLON Emmeloord
Na veel te hebben gelezen lijkt het me leuk eens een pijp aan te schaffen.
Hoe meer ik lees over de verschillende type pijpen des te meer vragen er rijzen.
Ik nijg naar het volgende model van het merk Savinelli, de Silver 616, hoewel ik de Silver 606 ook erg mooi vind.
Dit is tevens mijn eerste vraag, de 606 is 1,5 cm langer dan de 616 (14cm), ik heb ergens gelezen dat een langere pijp mildere rook produceert. Is dit al merkbaar met 1,5 cm verschil?
Mijn tweede vraag is over het filter, de pijp is uitgevoerd met een 6mm filter. Ik lees dat er ook veel pijpen zijn met een 9mm filter, is er een merkbaar verschil? Ik kan de pijp uiteraard ook zonder filter roken maar indien ik een filter wil gebruiken welke is dan beter een 6mm of de 9mm?

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Feb 2010, 04:37 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Een pijp kopen, mijn beste Richard, is geen onaangeroerde aangelegenheid. Liefst koopt de beginnende pijprokert zijn degen voor de schermkunst der pijproken in de speciaalzaak. Zodat hij het ding ziet, voelt, en kijkt of hij er een klik mee heeft. tevens kan voor de beginnennde rokert een niet te dure pijp aangeraden worden, thans, een te minder dure kan blijven nare bijsmaken geven. Kijkt u eens op de website van pfeife.de als u toch via internet wil bestellen. liefst start men met een rechte pijp daar de gebogen kromme variant wat ingewikkelder rookt. tevens weet u dat stampen de kunst der pijproken is, de pijp toch wel een keertje of 8 a tien gerookt moet zijn voordat de beginnerssmaakjes wegvallen. Houdt dat in gedachten voordat u het kostbare device vroegtijdig aan de welbekende wilg hangt.
Savinelli is over het algemeen een peperduur merk, maar wat u wilt. de pijp, van gerenomeerde merken, tussen de drie en 5 tientjes moeten voldoende zijn om de beginner op weg te helpen. houdt er rekening mee, dat pijproken zichzelf moet leren. Het is een kunst, en net als Thai Chi in het park,..je moet er een beetje getikt voor zijn. denkt niet dat een dure pijp u de hobby wel zal leren. u neemt een knoeste beginnerspijp, een degelijke peterson of Big Ben,...en gaat aan de studie. Tabak uitzoeken ( voor den beginner raad ik erinmore mixture aan ), stampertje kopen, ragers en een flesje puike wijn, of iets anders. Neemt een flink glas, of twee, u zet een mooi wals van Strauss op op, en gaat al wenend en walsend aan de slag met uw device. De eerste keer kan tegenvallen, tweede keer wordt beter, and so on.

Kijk naar stop en rook methodes op youtube. alles bekijken, en dan nog een keer. daar bent u wel even mee zoet. Zoek op "dubinthedam" ( prima vids, heeft bijna alles mbt pijproken op zijn page staan ) zoek op de "frank method"over stoppen etc etc.

Verwittig ons voor de aankoop, dan kunnen we er met een deskundige jury over buigen.

richard,

succes !!

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Feb 2010, 19:46 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 21 Aug 2009, 10:35
BerichtenCOLON 1312
WoonplaatsCOLON Emmeloord
Don Fernando schreefColon
lastige vraag waarop ik je het antwoord helaas schuldig moet blijven, maar ik rook dan ook pas 2 weken pijp. mocht je hier niet het juiste antwoord krijgen, probeer het dan eens op pijprokersforum.nl


Heb ik gedaan maar daar vond ik ook geen antwoord op deze vragen.

Bas schreefColon
Een pijp kopen, mijn beste Richard, is geen onaangeroerde aangelegenheid. Liefst koopt de beginnende pijprokert zijn degen voor de schermkunst der pijproken in de speciaalzaak. Zodat hij het ding ziet, voelt, en kijkt of hij er een klik mee heeft. tevens kan voor de beginnennde rokert een niet te dure pijp aangeraden worden, thans, een te minder dure kan blijven nare bijsmaken geven. Kijkt u eens op de website van pfeife.de als u toch via internet wil bestellen. liefst start men met een rechte pijp daar de gebogen kromme variant wat ingewikkelder rookt. tevens weet u dat stampen de kunst der pijproken is, de pijp toch wel een keertje of 8 a tien gerookt moet zijn voordat de beginnerssmaakjes wegvallen. Houdt dat in gedachten voordat u het kostbare device vroegtijdig aan de welbekende wilg hangt.
Savinelli is over het algemeen een peperduur merk, maar wat u wilt. de pijp, van gerenomeerde merken, tussen de drie en 5 tientjes moeten voldoende zijn om de beginner op weg te helpen. houdt er rekening mee, dat pijproken zichzelf moet leren. Het is een kunst, en net als Thai Chi in het park,..je moet er een beetje getikt voor zijn. denkt niet dat een dure pijp u de hobby wel zal leren. u neemt een knoeste beginnerspijp, een degelijke peterson of Big Ben,...en gaat aan de studie. Tabak uitzoeken ( voor den beginner raad ik erinmore mixture aan ), stampertje kopen, ragers en een flesje puike wijn, of iets anders. Neemt een flink glas, of twee, u zet een mooi wals van Strauss op op, en gaat al wenend en walsend aan de slag met uw device. De eerste keer kan tegenvallen, tweede keer wordt beter, and so on.

Verwittig ons voor de aankoop, dan kunnen we er met een deskundige jury over buigen.

richard,

succes !!


Ik begrijp je volkomen dat je een goedkope pijp adviseert, maar ik heb een Amerikaanse website gevonden waar deze pijp voor 60 euro wordt aangeboden en ik ben na veel vergelijken een beetje gek geworden op dat model en uiterlijk. Pfeife.de had ik overigens al bekeken.
Ik overweeg wel misschien een recht model aan te schaffen.
Ik zal wanneer ik een pijp heb zeker een blikje Erinmore mixture gaan proberen.
Ik moet ook maar op zoek naar een dansschool want walsen kan ik niet :) Strauss download ik wel 8)
Ik zal jullie zeker informeren voordat ik overga tot aankoop.


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 4 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.