Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 10:06

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 07 Mei 2014, 11:01 
Offline
Churchill
Churchill

GeregistreerdCOLON 25 Jul 2012, 12:35
BerichtenCOLON 245
Bolletje schreefColon
Marchello schreefColon
Leuke rondleiding door vaak een nog leukere dame (he Tim) en in perfect Engels overigens.


Drink al 14 jaar geen alcohol meer en van rum was ik nooit fan, maar heb nog nooit zo van een alcoholisch gerelateerde tour genoten als bij de Havana Club rondleiding! :mrgreen:



Dat belooft! :mrgreen:


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 07 Mei 2014, 17:25 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Nov 2009, 23:48
BerichtenCOLON 2331
WoonplaatsCOLON Playa del Almeros
krijgen we wel een reisverslag van je? Altijd leuk om terug te lezen en voor de reizigers na jou 8)

_________________
De echte sigarenliefhebber zit op: www.sigarenplatform.nl
Volg mij op www.twitter.com/marcelbakker
Volg mij op www.facebook.com/bakkermarcel
Volg mij op instagram: marchello1959


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 07 Mei 2014, 19:40 
Offline
Churchill
Churchill

GeregistreerdCOLON 25 Jul 2012, 12:35
BerichtenCOLON 245
Marchello schreefColon
krijgen we wel een reisverslag van je? Altijd leuk om terug te lezen en voor de reizigers na jou 8)


Dat ben ik van plan ja, heb veel geleerd (en genoten) van de reisverslagen voor mij, dus hopelijk kan ik ook mijn steentje bijdragen.

Bij deze is de vlucht geboekt dus het is officeel, den deze gaat naar Havana! :mrgreen:


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 07 Mei 2014, 22:08 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Aug 2011, 12:16
BerichtenCOLON 929
WoonplaatsCOLON Den haag
VDP schreefColon
Marchello schreefColon
krijgen we wel een reisverslag van je? Altijd leuk om terug te lezen en voor de reizigers na jou 8)


Dat ben ik van plan ja, heb veel geleerd (en genoten) van de reisverslagen voor mij, dus hopelijk kan ik ook mijn steentje bijdragen.

Bij deze is de vlucht geboekt dus het is officeel, den deze gaat naar Havana! :mrgreen:



Ik ben helemaal niet jaloers hoor :^o :^o :^o

gaaf man, alvast heel veel plezier!! en we wachten je verslag af!!

Onno,

_________________
“Life has no limitations, except the ones you make.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Mei 2014, 11:21 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 14 Dec 2012, 17:23
BerichtenCOLON 631
WoonplaatsCOLON Gent
Hier zijn de plaatsen-adressen te vinden van de LCDH in Cuba:

http://www.lacasadelhabano.com/web/inde ... ranquicias


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 09 Mei 2014, 07:38 
Offline
Churchill
Churchill

GeregistreerdCOLON 25 Jul 2012, 12:35
BerichtenCOLON 245
cliff schreefColon
Mooi plan! =D>

Wat betreft de overnachting, kan ik je zeker een casa particular aanraden en dan zeer zeker
Dat op de prado 20,
Bovenaan heb je iets meer dan 180* zeezicht plus panoramisch uitzicht op havana... Allemaal met een sigaar in de mond als je wil :mrgreen:


We zijn volop casa's aan 't bekijken. Bedoel je deze? http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review- ... _Cuba.html


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 09 Mei 2014, 09:45 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Jan 2010, 15:32
BerichtenCOLON 659
WoonplaatsCOLON Gent, België
Rijk de Gooier schreefColon
Voor jezelf en je vriendin samen:


5. Salon Rojo (muziek)


Euuuhhhh hier zou ik nu niet dadelijk met de vriendin naartoe, is meer het etablissement waar je met een "nieuwe " vriendin buiten komt... 8-[

_________________
“Any cigar smoker is a friend, because I know how he feels.”
- Alfred de Musset


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 09 Mei 2014, 09:54 
Offline
Churchill
Churchill

GeregistreerdCOLON 25 Jul 2012, 12:35
BerichtenCOLON 245
Custom56 schreefColon
Rijk de Gooier schreefColon
Voor jezelf en je vriendin samen:


5. Salon Rojo (muziek)


Euuuhhhh hier zou ik nu niet dadelijk met de vriendin naartoe, is meer het etablissement waar je met een "nieuwe " vriendin buiten komt... 8-[


:mrgreen: Of met herpes? Bedankt voor de waarschuwing!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 09 Mei 2014, 14:03 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Jun 2013, 09:06
BerichtenCOLON 1162
Custom56 schreefColon
Rijk de Gooier schreefColon
Voor jezelf en je vriendin samen:


5. Salon Rojo (muziek)


Euuuhhhh hier zou ik nu niet dadelijk met de vriendin naartoe, is meer het etablissement waar je met een "nieuwe " vriendin buiten komt... 8-[


Voor vrijwel elke serieuze uitgaansgelegenheid in Cuba geldt dat er veel jiniteras op zoek zijn naar een paar(t)(d)je om op te rijden... dat is nu eenmaal onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Het is aan jezelf om hier al dan niet op in te gaan, bedenk dat jij bepaalt hoe ver je hierin gaat. Niet anders dan een avond stappen hier...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 09 Mei 2014, 14:10 
Offline
Churchill
Churchill

GeregistreerdCOLON 25 Jul 2012, 12:35
BerichtenCOLON 245
Rijk de Gooier schreefColon
Custom56 schreefColon
Rijk de Gooier schreefColon
Voor jezelf en je vriendin samen:


5. Salon Rojo (muziek)


Euuuhhhh hier zou ik nu niet dadelijk met de vriendin naartoe, is meer het etablissement waar je met een "nieuwe " vriendin buiten komt... 8-[


Voor vrijwel elke serieuze uitgaansgelegenheid in Cuba geldt dat er veel jiniteras op zoek zijn naar een paar(t)(d)je om op te rijden... dat is nu eenmaal onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Het is aan jezelf om hier al dan niet op in te gaan, bedenk dat jij bepaalt hoe ver je hierin gaat. Niet anders dan een avond stappen hier...


In ons belgenlandje heb ik toch nooit zomaar oneerbare voorstellen gekregen zonder dat ik er om vroeg :D Ik weet wel dat het in de Balkanlanden een serieus probleem is, daar kan je de gewone bars niet onderscheiden van de 'bars' en daar kost gewoon kijken je al een aardige duit (vrienden van me zijn zo serieus opgelicht). Nu ja, hopelijk laten de chica's ons wel gerust als ze zien dat we een koppeltje zijn. En anders volgt er misscchien een erg pikant reisverslag :mrgreen: (just kidding, vooraleer m'n vriendin dit leest en ik alleen kan gaan :mrgreen:)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 09 Mei 2014, 14:13 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Jun 2013, 09:06
BerichtenCOLON 1162
VDP schreefColon
Rijk de Gooier schreefColon
Custom56 schreefColon
Rijk de Gooier schreefColon
Voor jezelf en je vriendin samen:


5. Salon Rojo (muziek)


Euuuhhhh hier zou ik nu niet dadelijk met de vriendin naartoe, is meer het etablissement waar je met een "nieuwe " vriendin buiten komt... 8-[


Voor vrijwel elke serieuze uitgaansgelegenheid in Cuba geldt dat er veel jiniteras op zoek zijn naar een paar(t)(d)je om op te rijden... dat is nu eenmaal onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Het is aan jezelf om hier al dan niet op in te gaan, bedenk dat jij bepaalt hoe ver je hierin gaat. Niet anders dan een avond stappen hier...


In ons belgenlandje heb ik toch nooit zomaar oneerbare voorstellen gekregen zonder dat ik er om vroeg :D Ik weet wel dat het in de Balkanlanden een serieus probleem is, daar kan je de gewone bars niet onderscheiden van de 'bars' en daar kost gewoon kijken je al een aardige duit (vrienden van me zijn zo serieus opgelicht). Nu ja, hopelijk laten de chica's ons wel gerust als ze zien dat we een koppeltje zijn. En anders volgt er misscchien een erg pikant reisverslag :mrgreen: (just kidding, vooraleer m'n vriendin dit leest en ik alleen kan gaan :mrgreen:)


Ik doelde meer op dat je ten allen tijde zelf bepaald hoe ver je gaat, hetzij hier als je in de kroeg een mooie dame zou tegenkomen, hetzij daar in een bar/discotheek. Het dient wel gezegd dat daar in elke uitgaansgelegenheid 'mogelijkheden' zullen zijn en dat dit hier niet zo is.

De dynamiek is wellicht enigzins anders daar, maar men zal je echt niet lastig vallen als je als paar op stap gaat.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 26 Jun 2014, 12:57 
Offline
Churchill
Churchill

GeregistreerdCOLON 25 Jul 2012, 12:35
BerichtenCOLON 245
Nu D-Day nadert heb ik nog twee vraagjes voor de ervaren Cuba-ganger. Allereerst, is het de moeite om een Havanoscope te kopen en zoja vind ik die in de reguliere sigarenhandel? Ten tweede vroeg ik me af of ik alleen de CUC moet aanschaffen of zijn de nationale peso's ook beschikbaar voor toeristen? En kan ik die gewoon afhalen in een wisselkantoor? Of is dat niet de moeite om te doen? Iets meer dan twee vraagjes precies :mrgreen: Heb alvast een rough guide gekocht waar erg veel in te lezen stond, maar 't is toch altijd handiger als je over sommige zaken persoonlijke ervaringen kan te weten komen...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 26 Jun 2014, 13:13 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Jun 2013, 09:06
BerichtenCOLON 1162
VDP schreefColon
Nu D-Day nadert heb ik nog twee vraagjes voor de ervaren Cuba-ganger. Allereerst, is het de moeite om een Havanoscope te kopen en zoja vind ik die in de reguliere sigarenhandel? Ten tweede vroeg ik me af of ik alleen de CUC moet aanschaffen of zijn de nationale peso's ook beschikbaar voor toeristen? En kan ik die gewoon afhalen in een wisselkantoor? Of is dat niet de moeite om te doen? Iets meer dan twee vraagjes precies :mrgreen: Heb alvast een rough guide gekocht waar erg veel in te lezen stond, maar 't is toch altijd handiger als je over sommige zaken persoonlijke ervaringen kan te weten komen...


1. Neem voldoende euro's mee als handvoorraad. Just in case er storing is in de ATM.

2. Wisselen kan bij zgn. Cadeca's, officiële wisselkantoren. Ik zou voornamelijk CUC's wisselen en wellicht een paar euro aan Pesos Nationales. Wissel nooit 'zwart' ivm mogelijke oplichting en tel bij de Cadeca's altijd uw wisselgeld na.

3. Als je naar Havana gaat staat er een aardig artikel over de diverse casa's op Cigar Affecionado. in de sectie over Cuba.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 26 Jun 2014, 15:11 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010, 10:27
BerichtenCOLON 2748
WoonplaatsCOLON Tielt-Winge
Euro's mee nemen en daar wisselen in CUC. Ik heb die andere peso nog nooit nodig gehad.
Iedereen wil daar Euro of CUC.
Wisselen in de officiele wisselkantoren en NOOIT op straat. Vaak krijg je ook iets minder in de wisselkantoren in het hotel dan bij de wisselkantoren buiten de hotels.
Voordeel in de hotels is dat je bijna nooit moet wachten in een ellenlange rij.

Bezoek gewoon de casa's. Ik neem toch nooit mee wat ik op voorhand gedacht had mee te zullen nemen :-) Ook hier weer. Koop in de casa's en NIET op straat, tenzij je een liefhebber van bananen sigaren bent.

Voor wat betreft de bars nog een goede tip. Indien de dames te opdringerig worden of indien het gewoon elke twee minuten andere dames zijn die je komen vragen om hun vriend voor de avond te zijn, dan geef je de eerstvolgende dame een paar CUC en betaal je een drankje met het vriendelijk verzoek de andere dames van je nek te houden. Works every time :-) Voor minder dan 10 CUC heb jij een rustige avond en de dames hebben ook een rustige avond gehad en toch nog wat verdiend.
I you can't beat them, employ them :mrgreen:

Voor de rest veel plezier.

_________________
Happy smoking, Afficionado


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 2 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.