Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 20:38

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 06 Aug 2014, 14:53 
Offline
Cigarillo
Cigarillo

GeregistreerdCOLON 09 Apr 2014, 09:58
BerichtenCOLON 7
Inleiding:
Naar aanleiding van mijn vorige topic had ik beloofd een klein reisverslag te geven over mijn trip(je) naar Cuba. Hieronder heb ik opgedeeld per dag wat we zoal gedaan hebben. Als je vragen hebt, stel ze gerust, daarom post ik het ook. Uitgebreid is het niet, aangezien ik dan 20blz zou kunnen vullen. De reis hebben we voornamelijk geboekt vanwege de cultuur (en stiekem natuurlijk de sigaren), de bedoeling was dan ook om zoveel mogelijk gezien te hebben.

Om een idee te geven wat we zoal gezien hebben, kan je hieronder zien welke trip we gemaakt hebben met de huurauto. In totaal hebben we ongeveer 1250km gereden gedurende 14 uur. De trip in verkorte URL:

http://goo.gl/9KwM59

Dag 1: Aankomst in Havana, een man stond ons op de wachten aan de luchthaven met mijn naam op een bordje. Eerste indruk: Goed geregeld! Deze persoon heeft ons ook een taxi aangewezen die ons dan naar het hotel bracht. Daar aangekomen hebben we in het hotel zelf iets gegeten, en hebben we Calle Obispo afgewandeld. Calle Obispo is één van de straatjes waar het meest te zien valt in het oude stads gedeelte van Havana. Na die wandeling zijn we, moe van de reis, maar in bed gekropen.

Dag 2: Een dag vol rondleidingen:
• Drie uur durende trip met oldtimer door de vier stadsdelen van Havana
• Eén uur op het kerkhof van Havana
• Twee uur door het oude stadsgedeelte waar we de vier pleintjes hebben gedaan en uitleg kregen van een Nederlandstalige gids.
De laatste rondleiding stopt aan “La Bodeguita de Media” het beroemde ‘Café’ waar Ernest Hemmingway zijn Mojito kwam drinken.

Dag 3: Vertrek vanuit Havana richting Viñales, een trip van ongeveer 2 uur. Echter zijn wij er vakkundig in geslaagd om deze trip 11uur te laten duren. Koffieplantages in Artemisa, natuurlijke waterval van Soroa, deze lagen oorspronkelijk niet op de route maar op de onze dus wel (En vooral die waterval is echt een aanrader!). Je kan onderaan die waterval zwemmen en er staat een kraampje waar je het sap vers uit de kokosnoot, of eender welke andere vrucht, kan drinken. Tot we op zoek gingen naar grot van Ché Guevara hadden we alles vlot gevonden echter hebben we ten eerste die grot nooit gevonden, en ten tweede hebben we ergens een verkeerde weg genomen waardoor we uiteindelijk aan het rijden waren op een pad, enkel toegankelijk voor terreinwagens. Dit laatste stuk heeft ons maar liefst 2 uur gekost om 10km af te leggen. Uiteindelijk zijn we er toch geraakt.
Soroa waterval:
Afbeelding

Dag 4: Viñales en Pinar del Rio. ’S Morgens naar Pinar del Rio vanwege da sigaren fabriek, helaas zagen we daar alleen het rollen en Quality Control. Ondanks de korte aard, vond ik het toch de moeite.
In de namiddag hebben we een paardrijtocht gemaakt door de vallei van Viñales. Dit is ook zeker een aanrader! De Gids nam ons mee naar enkele boeren die tabak teelden, het is van deze boeren dat ik de eerste sigaren gekocht heb. Niet te vergelijken qua smaak met de duurdere merken, maar zo lekker! De bladen waren gefermenteerd in enkel honing en ananassap, echt geweldig om de sigaren “first hand” te proeven maar ook een uitgelezen kans om een gesprek te hebben met de boeren en hoe het leven er voor hen aan toe gaat.
Dag 5: De trip van Viñales naar Trinidad via Cienfugeos heeft weinig bijzonders te melden, het was vooral lang rijden (8uur). Voor de mensen die dezelfde route willen volgen, in Cienfuegos valt niets bijzonder of speciaals te zien. (Naar mijn mening, buiten een Moors paleis maar da duurt hooguit 10min)

Aangekomen in Trinidad waren verbluft door de tweede Casa Particulares waar we verbleven (Dit zijn huizen van Cubanen omgebouwd tot bed-and-breakfasts) Een zwembad met uitzicht op het gebergte was blijkbaar één van de faciliteiten.

Dag 6: Hier zou ik graag meer uitgebreid gaan over Trinidad, echter ben ik deze dag ziek geworden hierdoor zijn we snel door Trinidad gewandeld en hebben we ’s avonds in onze Casa gegeten. Waar het eten trouwens fantastisch was, kreeft met soep en nagerecht voor 12euro. Mocht je ooit in een Casa blijven slapen, probeer er te eten, het is zeker even lekker als op restaurant en doordat het voor jou gemaakt is heeft het toch net dat tikkeltje meer!

Dag 7: Niet dat ik deze dag veel beter was, maar het rusten had me goed gedaan! Tijd om te vertrekken naar onze laatste halte: Varadero! Maar niet zonder te stoppen in Santa Clara, hier ligt immers de Cubaanse held Ché Guevara begraven. Naast zijn tombe en die van zijn kompanen is er ook een klein museum aan hem gewijd, er mochten echter geen foto’s getrokken worden, een foto van buitenaf mocht wel.

Afbeelding

Dag 8-11: De laatste dagen zijn we dan in Varadero gebleven in een all-in hotel. Weinig cultuur aan, behalve het bezoek aan Casa del Habano waar ik een (kleine) voorraad sigaren heb ingeslagen om toch weer even verder te kunnen. Ook kan je in het centrum van Havana leuke souvenirtjes kopen in de vele kraampjes.

Beetje moeilijk te geloven misschien, maar dit was dus mijn reisverslag in het kort, heb je vragen, of wil je iets meer weten? Laat het horen en ik doe mijn best om je de info te geven die je zoekt.

Note: Ik had ook graag meer foto's toegevoegd die ik getrokken heb, echter beperkt de site mij tot een grootte van 50Kb en mijn foto's zijn 7,3Mb. Plus dan kan ik ze nog niet inline toevoegen.

Grtz,
Gette


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 06 Aug 2014, 15:01 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Jun 2013, 09:06
BerichtenCOLON 1162
Mooi reisverslag!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 06 Aug 2014, 15:21 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Je moet terug naar Havanna, je hebt geen drankje gedaan op dakterras bij Hotel Ambos Mundos. :mrgreen:

Mooi reisverslag hoor! Damn krijg weer himmel heimwee naar Havanna...... :cry:

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 06 Aug 2014, 15:35 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Mei 2010, 13:19
BerichtenCOLON 4006
leuk verslag
zie dat je er duidelijk van hebt genoten!
en ja, dat verloren rijden etc hoort erbij...

_________________
Fumando las penas van pasando y . . . si fumas habanos nunca las tendras.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 06 Aug 2014, 16:30 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 05 Aug 2009, 21:01
BerichtenCOLON 2189
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Mijn beste,

Heerlijk om te lezen en mooi om te zien!!
Dank voor het delen. :wink:

_________________
“Sanis Sigaro Vita Lacune” (zonder Sigaar is het leven ledig).


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 06 Aug 2014, 18:54 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 30 Aug 2012, 19:50
BerichtenCOLON 1047
WoonplaatsCOLON Almere-Buiten
Mooi verslag!

Post je ook je verworven sigaren in het aankopen toppic, altijd leuk om te zien wat iemand uit het beloofde land mee terug brengt ;)...

Grtz Thomas.

_________________
"Ask Not What Your Country Can Do For You. Ask What You Can Do For Your Country" JFK


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 07 Aug 2014, 12:41 
Offline
Cigarillo
Cigarillo

GeregistreerdCOLON 09 Apr 2014, 09:58
BerichtenCOLON 7
Waarde heren,

Dank voor de positieve reacties, dat ga ik zeker doen! (Alhoewel er niet echt iets speciaals bijzat).
Ook de nieuwe humidor zal ik even laten zien :-)

Grtz


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 07 Aug 2014, 18:24 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 14 Dec 2012, 17:23
BerichtenCOLON 631
WoonplaatsCOLON Gent
Gette schreefColon
Waarde heren,

Dank voor de positieve reacties, dat ga ik zeker doen! (Alhoewel er niet echt iets speciaals bijzat).
Ook de nieuwe humidor zal ik even laten zien :-)

Grtz


Mooi verslag ! voor herhaling vatbaar reis naar Cuba / Havana ?

Ja, de nieuwe humidor moeten we zeker ook eens kunnen bewonderen ! :wink:


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 07 Aug 2014, 19:59 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Aug 2011, 12:16
BerichtenCOLON 929
WoonplaatsCOLON Den haag
Mooie trip hoor ,,, =D>
Bedankt voor het delen ,

Onno,

_________________
“Life has no limitations, except the ones you make.”


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 2 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.