Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 14:46

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 TitelCOLON Dublin 2014
BerichtGeplaatstCOLON 23 Okt 2014, 13:03 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010, 10:27
BerichtenCOLON 2748
WoonplaatsCOLON Tielt-Winge
Gisteren was het weer zover.
Kwik, Kwek en Kwak zouden samen met broer Pedro de Cuba onze vrienden bij Fox in Dublin gaan bezoeken. Vluchten waren al lang lang geleden geboekt en betaald en alles was klaar voor weer maar eens een onvergetelijke dag in het patattenland.
Alles was inderdaad minutieus gepland tot de dag voordien.
Amice Koen moest op het allerlaatste moment forfait geven wegens afspraken op zijn werk. Koen kennende heeft hij er alles aan gedaan om nog zaken te verzetten maar hij gaf het minder dan 5% kans dat hij het zou halen.
Twee minuten later amice Michel aan de telefoon. Hij voelde zich niet zo lekker en dacht dat hij de griep ging krijgen. Deelname morgen : zeer twijfelachtig.
Dat zag er allemaal niet goed uit. Nu ben ik groot genoeg om alleen naar Dublin te vliegen maar als je alles geregeld hebt voor vier dan ga je ook graag met vier.
Mijn broer was gelukkig nog gezond en had niks speciaals voor op het werk dus met een beetje geluk zou het een trip met 2 worden. Afspraak was : Op wie woensdag nacht of 's morgens voor 7 uur nog een SMS geeft dat hij onderweg is zal gewacht worden aan de check-in. Anders gaat de rest om 8 voorbij de douane.
Woensdag morgen dan. Ik was om 4 uur wakker maar moest pas iets voor 6 uit bed.
Toch maar even kijken op de GSM en om iets over 5 een SMS van Michel. "Ben onderweg" Om 6.40 ben ik dan zelf met mijn broer vertrokken richting Charleroi.
Onderweg kreeg ik steeds de laatste updates door van Michel en om 8.15 Hr waren we met z'n drietjes in de luchthaven. Voor wie nog steeds denkt dat Walen niet werken moet ik helaas melden dat ze dan 's morgens massaal in de file gaan staan om naar de bakker te gaan want het was druk onderweg. We waren nog net op tijd om in te checken. Koen is er helaas niet geraakt en heeft waarschijnlijk de hele dag lopen vloeken. Met een vertraging van 45 minuten zijn we dan uiteindelijk vertrokken.
Ook dit jaar was het vliegtuig nog niet half vol. 75 personen om precies te zijn.
De vlucht ging verder zonder problemen. Dit jaar besloten we om eens met de bus vanuit Dublin Airport naar het centrum te karren ipv met de taxi. Het was niet alleen de helft goedkoper, het was nog sneller ook. Zodoende stonden we om 11.30 Hr local time in de winkel. Als oude vrienden werden we begroet door Rob, David en Yiorgos met uitstekende Midleton James Fox single cask van 1999 en een Flor de Cano ER UK.
Er werd honderduit gebabbeld over sigaren, BTW, Cuba, erfenisrechten en aanverwante zaken en de whiskey vloeide rijkelijk.
Rond 13 Hr werden we dan meegenomen naar een schitterend restaurant op 2 minuten lopen van de zaak. The bank is een oude bank die nu dienst doet als Bistro Restaurant en serveert uitstekende maaltijden. Daar zijn we gebleven tot 14.30-15.00 Hr om vervolgens terug af te zakken naar de Kelder van het paradijs.
Het was zo stilaan tijd om de oude meuk op tafel te gooien. Er werden kisten Partagas Fox Sel. van 1968 gekeurd en goed bevonden, Partagas piramides EL 2000, Quay D'Orsay Imperiales par Este, R+J half a corona's uit de jaren stillekes en meer van dat lekkers. Van bewondering krijg je dorst dus de fles werd weer boven gehaald en een 2de Flor de Cano werd in de hens gestoken. Voor we het goed en wel beseften was het 16.30 Hr en stilaan tijd om terug naar de luchthaven af te zakken. De busrit verliep zonder problemen en om 19.15 (weer een dik half uur later dan voorzien) waren we weer airborne. 21.45 Hr hadden we weer Belgische bodem onder de voeten. Aangekochte sigaren werden verdeeld en iedereen ging moe maar voldaan richting eigen bed terug. Ik was om 23.15 Hr weer thuis en heb bij een Upmann rakkertje de dag nog even aan me voorbij laten gaan op het terras.

Ik denk dat Michel binnenkort nog foto's zal plaatsen of een link naar Foto's plaatsen.

Het was weer maar eens een onvergetelijke dag die we volgend jaar weer gaan over doen en ik hoop dat Koen dan ook weer van de partij is.

_________________
Happy smoking, Afficionado


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Dublin 2014
BerichtGeplaatstCOLON 23 Okt 2014, 16:06 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Mei 2013, 06:19
BerichtenCOLON 456
WoonplaatsCOLON Antwerpen
Klinkt alweer geweldig :) Benieuwd naar de foto's!


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Dublin 2014
BerichtGeplaatstCOLON 23 Okt 2014, 16:27 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
Haha, dot is zo herkenbaar he =D>

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Dublin 2014
BerichtGeplaatstCOLON 23 Okt 2014, 16:36 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Mei 2010, 13:19
BerichtenCOLON 4006
Afficionado schreefColon
Koen is er helaas niet geraakt en heeft waarschijnlijk de hele dag lopen vloeken.


dat klopt helemaal!
de hele dag zitten ketteren...
dat wordt weer wat langer brommen in het voorgeborchte :oops:

zie dat jullie een fijne dag hebben gehad
de volgende keer wel van de partij!

_________________
Fumando las penas van pasando y . . . si fumas habanos nunca las tendras.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Dublin 2014
BerichtGeplaatstCOLON 23 Okt 2014, 19:26 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009, 15:04
BerichtenCOLON 2998
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
Mooi verslag van een heerlijk decadent shopdagje :D


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Dublin 2014
BerichtGeplaatstCOLON 24 Okt 2014, 19:52 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie

GeregistreerdCOLON 19 Okt 2013, 08:54
BerichtenCOLON 331
Hèhè keek er al naar uit waneer dit verslag gedeponeerd werd op het forum .


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Dublin 2014
BerichtGeplaatstCOLON 25 Okt 2014, 07:12 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 30 Aug 2012, 19:50
BerichtenCOLON 1047
WoonplaatsCOLON Almere-Buiten
Mooi verslag van een exclusief tripje =D>

Grtz Thomas.

_________________
"Ask Not What Your Country Can Do For You. Ask What You Can Do For Your Country" JFK


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Dublin 2014
BerichtGeplaatstCOLON 25 Okt 2014, 17:53 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Jun 2013, 09:06
BerichtenCOLON 1162
Eindelijk ook op de social media.

https://www.facebook.com/groups/193952657293242/

Een verslagje


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Dublin 2014
BerichtGeplaatstCOLON 25 Okt 2014, 22:57 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Aug 2011, 12:16
BerichtenCOLON 929
WoonplaatsCOLON Den haag
Rijk de Gooier schreefColon
Eindelijk ook op de social media.

https://www.facebook.com/groups/193952657293242/" onclick="window.open(this.href);return false;

Een verslagje



gewoon echt gaaf mannen!! =D> =D> =D>

Onno,

_________________
“Life has no limitations, except the ones you make.”


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 4 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.