Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 14:03

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 209 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ELLIPSIS 14 Volgende
Auteur Bericht
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 15 Jul 2008, 17:53 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Apr 2007, 10:28
BerichtenCOLON 2757
WoonplaatsCOLON Rhoon
Loup schreefColon
En Hajenius... Ik ken de zaak niet. Het merk vind ik ronduit bagger, maar goed, dat hoeft niets te zeggen. Wel staat de zaak in 020, dus dan wordt het weer principieel he. :P


100% mee eens!!

_________________
Robert


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 15 Jul 2008, 18:24 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Cohiba schreefColon
De laatste tijd heb ik ook wel eens het gevoel dat je niet gewoon rustig rond kunt kijken in de humidor, zonder dat er iemand achteraan holt.


En dat heb ik nou bij Hajenius, je word daar behandeld als 'toerist' en het moet maar snel snel en je kan nog geneens even rondkijken.

Van Dalen vind ik een superzaak, al mag het assortiment iets uitgebreider zijn en niet zoveel Davidoff. De dames weten wel iets van sigaren maar lang niet alles. De gebroeders weten soms net iets te veel :D Ik bedoel ze blijven maar praten en vertellen, niets dan goeds natuurlijk.

Het vreemde is dat ik niemand hoor over Cuesta-Rey of de NPU.....

Cuesta-Rey leuke winkel en ander assortiment.
NPU geweldige zaak waar het ook nog eens goed vertoeven is, mooie lounge waar je heerlijk een sigaar kan roken samen met de daar aanwezige (vaste) klanten, en natuurlijk een uitgebreid assortiment.

Maar ja, het ging hier om van Dalen.....topzaak vind ik 8)

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 15 Jul 2008, 19:01 
Offline
Double-Corona
Double-Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007, 20:31
BerichtenCOLON 152
WoonplaatsCOLON Loubès Bernac (Frankrijk)
Ook ik vind Van Dalen een prima zaak. De broertjes hebben mij bij de hand genomen en ingewijd in sigarenland. Gulzig als ik ben wilde ik gelijk aan de longfillers, vonden zij wat erg vroeg, eerst maar eens een doosje Olifant zeiden zij, want anders zit je straks weer aan de sigaretten. Ik heb hun benadering voor de beginnende sigarenroker erg gewaardeerd. Elk bezoek was een verrassing. Waar zou ik nu weer mee thuiskomen. Van hun kennis heb ik veel opgestoken en veel ervan gebruik ik nog elke dag. Kortom een prima zaak.

floor

_________________
Het leven is te kort om slechte wijn te drinken


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 31 Jul 2008, 15:40 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Apr 2007, 10:28
BerichtenCOLON 2757
WoonplaatsCOLON Rhoon
Ray schreefColon
Ik was vanmiddag weer even bij de gebroeders.

Ik was op zoek naar een sigaartje 'voor tussendoor' en ik wilde eens iets anders proberen. Het is dus een kistje van 10 handgemaakte petit corona shortfiller uit Nicaragua geworden welke van Dalen onder eigen naam verkoopt. Wel leuk zo'n kistje met je eigen naam erop :D .

Ik ben benieuwd hoe ze smaken, straks ga ik er straks één nemen en dan horen jullie het wel.

Ook werd mij verteld dat van Dalen dit jaar 80 jaar bestaat en dat ze hiervoor een soort jubileum sigaar uit gaan brengen. Deze sigaar krijgt dan netje een eigen bandje e.d.
Ze hebben al een sigaar op het oog maar willen deze eerst laten proeven door een aantal van hun klanten.....laat ik er daar nou één van zijn :roll:
De sigaar is van formaat een corona en het binnengoed komt uit cuba, verder heb ik geen info maar ik moest hem maar eens proberen, nou dat doen we dan maar.

Ook heb ik nog 2 sigaren van Vasco da Gamma meegenomen welke een 2e fermentatie hebben gehad in Port vaten. Sigaren zitten in een mooie bordeaux rode koker (is trouwens wel een shortfiller) en vallen onder de serie 'Wine Cigar'. Ziet er overgens mooi uit, zowel de koker als de sigaar.
Dus ook deze maar eens proberen.

Na zo'n middagbezoekje kan je het dan ineens druk hebben he........


Voor de mensen die intresse hebben, de jubileum sigaren zijn te koop.

_________________
Robert


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 31 Jul 2008, 17:18 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Jan 2008, 23:36
BerichtenCOLON 446
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
Ik heb er ook 2 gekregen! Die waren echt wel lekker! Leken wel cubanen, maar ik verwacht dat ze toch iets nicaracuaans (?) of dominicaans hebben vanwege hun subtiele maar constante smaak die erg lekker (houtig, ...) is


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 31 Jul 2008, 20:23 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Ronald schreefColon
Ik heb er ook 2 gekregen! Die waren echt wel lekker! Leken wel cubanen, maar ik verwacht dat ze toch iets nicaracuaans (?) of dominicaans hebben vanwege hun subtiele maar constante smaak die erg lekker (houtig, ...) is


Kijk hier eens.....

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 09 Aug 2008, 14:10 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 07 Aug 2008, 15:23
BerichtenCOLON 843
Hoe smaken de jubileum sigaren? Binnenkort eens proberen.

Om even terug te komen op de negatieve reacties op zowel Van Dalen als Hajenius.

Bij Hajenius wordt je in de klimaatkamer idd behandelt als een klein kind die snoep uitzoekt waarbij de winkelbediende erbij staat als een moeder die alles in de gaten houdt.

Dat gezegd hebbende wordt elke klant bij Hajenius wel als gewaardeerde klant behandelt. Ze weten daar dat ongeacht wat je uitgeeft elke klant gelijk is.

Bij Van Dalen vindt ik dat toch stukken minder. Ik heb vaak het gevoel dat er daar een beetje naar me wordt neergekeken ongeacht of ik tijdens mijn pauze in mn pak binnen wandel of in het weekend in jeans en sneakers.

Misschien denken ze dat ik als 21 jarige nog niet volledig van sigaren zou kunnen genieten, ik weet het niet, maar het maakt niet uit of ik een dure limited edition cubaan haal of een wat "goedkopere" sigaar uit Nicaragua, ze schijnen zelden onder de indruk te zijn van mijn bezoekjes.

Maar buiten dat hebben ze een indrukwekkende selectie en ze schijnen erg veel kennis te hebben.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 09 Aug 2008, 14:24 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Aug 2006, 13:31
BerichtenCOLON 2809
WoonplaatsCOLON Barendrecht
Ik moet zeggen dat ik dat nog nooit heb gehad. Toegegeven, het zijn wat 'aparte' types, maar ik heb nimmer als onvriendelijk of ongeïnteresseerd beschouwd. De dames daarentegen zijn een ander verhaal. Het is me wel opgevallen dat zij, indien zij zich ermee bemoeien, nog wel eens wat anders naar bepaalde klanten kijken. Maar goed, als jij het zo hebt ervaren, dan zal het ongetwijfeld zo zijn geweest.

_________________
When God created man, She was only joking...


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 09 Aug 2008, 14:37 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 07 Aug 2008, 15:23
BerichtenCOLON 843
Ik denk dat ze daar wat meer waarde hechten aan hun vaste klanten. Soms sta ik in de klimaatkamer en lopen er mensen naar binnen, pakken een trappetje, klimmen omhoog en pakken rustig een kistje of 2 van welke sigaar dan ook zonder problemen of wat dan ook, dus ik denk dat je daar eerst gezien moet worden ofzo. Ik moet overigens wel toegeven dat de echte negatieve ervarigen redelijk lang geleden zijn geweest (toen ik net was begonnen met roken) en dat het de laatste tijd wel meevalt (al kom ik er wel een stuk minder regelmatig dan voorheen)

Overigens vind ik de dames daar altijd wel redelijk vriendelijk, al dan niet slecht geinformeerd en wantrouwend (ze weten zelde de prijs van sigaren en geloven me nooit als ik zelf met de prijs kom, ookal is het nooit voorgekomen dat ik een verkeerde prijs zei :p)

En over het aansteken van de sigaren wil ik al helemaal niet beginnen bij deze vrouwen [-(


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 09 Aug 2008, 14:40 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Aug 2006, 13:31
BerichtenCOLON 2809
WoonplaatsCOLON Barendrecht
CBL schreefColon
Ik denk dat ze daar wat meer waarde hechten aan hun vaste klanten. Soms sta ik in de klimaatkamer en lopen er mensen naar binnen, pakken een trappetje, klimmen omhoog en pakken rustig een kistje of 2 van welke sigaar dan ook zonder problemen of wat dan ook, dus ik denk dat je daar eerst gezien moet worden ofzo. Ik moet overigens wel toegeven dat de echte negatieve ervarigen redelijk lang geleden zijn geweest (toen ik net was begonnen met roken) en dat het de laatste tijd wel meevalt (al kom ik er wel een stuk minder regelmatig dan voorheen)

Overigens vind ik de dames daar altijd wel redelijk vriendelijk, al dan niet slecht geinformeerd en wantrouwend (ze weten zelde de prijs van sigaren en geloven me nooit als ik zelf met de prijs kom, ookal is het nooit voorgekomen dat ik een verkeerde prijs zei :p)

En over het aansteken van de sigaren wil ik al helemaal niet beginnen bij deze vrouwen [-(


Klinkt bekend. Bij m'n eerste bezoeken gingen de dames ook terug de klimaatkamer bij gebrek aan een bandje, ondanks het feit dat ik de goede prijs doorgaf. Gelukkig is dat bijgedraaid (kan ze ook geen ongelijk geven hierin).

_________________
When God created man, She was only joking...


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 09 Aug 2008, 21:39 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Jammer dat jullie deze ervaringen hebben, ik heb ze totaal niet en ik ben geen klant voor de 'kistjes bovenin', maar gewoon een (denk ik) doorsnee klant die af en toe tussen de 2 en 10 sigaren koop, en dat niet elke week. Ik word wel altijd hartelijk ontvangen, met of zonder koffie, krijg zo af en toe wat toegestopt om te proberen en ze hebben altijd tijd voor me. Ook maak ik altijd wel een praatje met de heren over de dagelijkse dingen, je kent het wel; hoe is het, alles goed enz enz.

Ook kom ik wel eens klanten tegen die wel een kistje kopen maar zelf ook geen boe of bah zeggen....

Misschien dat we een keer samen kunnen gaan om jullie imago wat omhoog te brengen :mrgreen: :lol: :mrgreen:

Nee hoor, onzin :wink:

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 09 Aug 2008, 22:03 
Offline
Double-Corona
Double-Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007, 20:31
BerichtenCOLON 152
WoonplaatsCOLON Loubès Bernac (Frankrijk)
Ik heb de zelfde ervaring met van Dalen als Ray, sterker zij hebben mij als beginnend sigarenroker met veel interesse bij de hand genomen, gewoon met een doosje Hollandse shortfillers. Want de inloop humidor was toen nog voor mij verboden gebied. Hun motto was "bij het begin beginnen" Elke week moest ik verslag uitbrengen van wat ik gerookt had. Dat bepaalde de volgende aankoop. Ik kom er nu niet zo veel meer, maar als ik in Nederland ben word ik nog altijd fantastisch ontvangen, koffie en een praatje over de waddezee.


Floor

_________________
Het leven is te kort om slechte wijn te drinken


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 09 Aug 2008, 22:28 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Aug 2006, 13:31
BerichtenCOLON 2809
WoonplaatsCOLON Barendrecht
Begrijp me niet verkeerd, ik bedoelde juist duidelijk te maken dat ik bij Van Dalen nooit onvriendelijk ben behandeld. Integendeel zelfs. Enige opmerking dat de dames in het begin de prijs nog wel eens gingen controleren van een sigaar (indien de prijs er niet opstond), maar ook dat kan ik ze niet kwalijk nemen.... in het weekend laat ik het scheren nog wel eens voor wat het is enzo, vast geen betrouwbaar uiterlijk. :mrgreen:

_________________
When God created man, She was only joking...


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 09 Aug 2008, 22:29 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Toen ik begin jaren negentig nog in het centrum van Rotterdam woonde (Burg. van Walsumweg), zat Van Dalen nog in een stuk kleinere winkel dan nu. Ik kocht daar mijn eerste sigaren, shortfillers van uiteenlopende merken. Zo langzaamaan werd ik vaste klant, en niet alleen voor sigaren maar ook voor diverse accesoires zoals knippers en kokers. Aanvankelijk werd ik voor mijn gevoel met enig dedain benaderd, doch allengs werden mijn visites langer en de gesprekken met een van de broers over sigaren en alles wat daar mee samenhing langer en langer. In de zomer van 1997 haalde Ed (klopt dit?) mij over om over te stappen op de longfillers, vlak voor mijn zomervakantie.
Ik vergeet nooit meer het gevoel toen ik mijn eerste longfiller rookte: ik proefde als het ware "de tropen": dat humus- en mestachtige aroma, de body, de volheid en noem maar op. Affijn, dat was mijn "omslagpunt" maar dan in positieve zin. Daarna ben ik nog vele malen teruggeweest op tijdstippen dat het rustig was in de zaak om meestal pas na een a twee uur later met een voorraad longfillers en weer een Davidoffknipper huiswaarts te keren. Op het laatst daalden Ed en ik veelal gezamenlijk af in het museum beneden in de "basement". Na mijn verhuizing naar Brabant eind 1997 ben ik niet meer bij Van Dalen geweest. Ik kocht mijn sigaren her en der in West-Brabant en in Dordrecht en Sliedrecht. Voor accesoires hoefde ik dankzij het internet de deur niet meer uit en momenteel voor sigaren eigenlijk ook al niet meer (met dank aan dit forum en Gesto.... :wink: )
Van Dalen in Rotterdam is en blijft een topadres om sigarenaankopen te doen en het is een prachtige winkel.
Overigens is Van Slingerland aan de Nieuwe Binnenweg ook niet te versmaden als je een fraaie aansteker, knipper of asbak zoekt met name van ST Dupont...een waar Walhalla voor de liefhebber van exclusieve rookaccesoires en schrijfgerei, echter geen sigaren...

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 09 Aug 2008, 22:33 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Aug 2006, 13:31
BerichtenCOLON 2809
WoonplaatsCOLON Barendrecht
Van Slingerland is inderdaad een prima winkel. Qua assortiment kunnen ze niet tippen aan Van Dalen, maar de service is prima. Leuk feitje is dat je daar juist wel de dames moet hebben voor goed advies. ;)

_________________
When God created man, She was only joking...


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 209 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ELLIPSIS 14 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 4 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.