Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 18:19

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 209 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ELLIPSIS 14 Volgende
Auteur Bericht
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 09 Aug 2008, 22:44 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Loup schreefColon
Van Slingerland is inderdaad een prima winkel. Qua assortiment kunnen ze niet tippen aan Van Dalen, maar de service is prima. Leuk feitje is dat je daar juist wel de dames moet hebben voor goed advies. ;)


Kun je nagaan hoe lang ik al niet meer bij Van Dalen ben geweest want ik had precies het tegenbeeld in mijn herinnering: Van Dalen voor de sigaren, Van Slingerland voor de accesoires.
Destijds had Van Dalen vooral Davidoff als het exclusieve topsegment in huis en Van Slingerland (tot op heden)
ST Dupont, wat nog exclusiever en duurder is.
Maar het blijkt inmiddels dus "gespiegeld"...wellicht een goede reden om weer eens bij de gebroeders binnen te stappen na al die jaren...ik verwacht dat Ed me na al die jaren nog steeds herkent. In elk geval ken ik een van de verkoopsters aldaar (een brunette) heel goed... :wink:

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 09 Aug 2008, 22:59 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Aug 2006, 13:31
BerichtenCOLON 2809
WoonplaatsCOLON Barendrecht
Nee, sorry, vooral qua sigaren steekt Van Dalen er boven uit. Qua accesoires spant het erom, denk ik.

_________________
When God created man, She was only joking...


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 09 Aug 2008, 23:07 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Loup schreefColon
Nee, sorry, vooral qua sigaren steekt Van Dalen er boven uit. Qua accesoires spant het erom, denk ik.


Ah...right, mijn fout... :wink:

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 11 Aug 2008, 15:17 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 07 Aug 2008, 15:23
BerichtenCOLON 843
Net weer even naar van Dalen gelopen (even de benen strekken tijdens werk) en ben er goed geholpen door een van de dames, maar toch merkte ik weer vooroordelen op...

Ik was opzoek naar een "lichte, zoete, misschien zelfs fruitige sigaar" en stond in de klimaatkamer bij de Griffin selectie te kijken met een Jose Marti Masaya in mn hand (wat me een erg mooie sigaar lijkt, ben zeker te spreken over de robusto van dit merk) en het eerste wat ze me dood leuk vertelde was: "als je opzoek bent naar een sigaar met aardbeien smaak moet je even buiten kijken" :P

Maargoed na een korte babbel over mn recente sigaren belevingen had ze er denk ik wel vertrouwen in dat ik redelijk wat ervaring aan het opbouwen was.

Uiteindelijk terug naar kantoor gegaan met de eerder genoemde "Jose Marti Masaya" en een "Griffin Maduro #500"

Zal binnenkort even posten hoe ze waren.

Kom er net achter dat ik weer ben vergeten naar de jubileum uitgave te vragen :( Ik liep binnen met dat in mn achterhoofd, maar na het gesprek ben ik het helemaal vergeten.

Kreeg overigens wel een flyer mee met daarop dat ze 6 september een demonstratie hebben voor het ambachtelijk rollen van sigaren.

van 13:00 t/m 17:00 in de Van Dalen winkel. Weet helaas niet of ik dan nog in het land ben.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 11 Aug 2008, 16:04 
Offline
Double-Corona
Double-Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007, 20:31
BerichtenCOLON 152
WoonplaatsCOLON Loubès Bernac (Frankrijk)
CBL, misschien zien ze in jouw wel de nieuwe Toon Hermans en testen ze niet jouw kennis van de sigaren, maar je gevoel voor humor. kan me niet an de indruk ontrekken dat je buiten moet zoeken naar een sigaar met aardbeien smaak een grapje is.

Wind je niet op en zie de humor er van. Wordt het leven een stuk vrolijker van.


floor

_________________
Het leven is te kort om slechte wijn te drinken


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 11 Aug 2008, 16:13 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 07 Aug 2008, 15:23
BerichtenCOLON 843
Ik heb een prima gevoel voor humor hoor Floor ;) Niemand kan meer van cabaret en stand-up comedy genieten als deze jongen :p

Maar buiten de klimaatkamer bij van Dalen zijn wel degelijk aardbeien sigaren te vinden, zowel aardbeien als druiven, sinaasappel e.a. fruit smaken. In fel gekleurde tubes :)


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 11 Aug 2008, 16:33 
Offline
Double-Corona
Double-Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007, 20:31
BerichtenCOLON 152
WoonplaatsCOLON Loubès Bernac (Frankrijk)
Je heb mij niet horen zeggen dat je geen gevoel voor humor hebt. Ik heb alleen gezegd dat zij dat gevoel misschien testen. Het kan zomaar gebeuren in deze uiterst serieuse aangelegenheid, wat toch sigaren roken is.

_________________
Het leven is te kort om slechte wijn te drinken


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 11 Aug 2008, 17:51 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Aug 2006, 13:31
BerichtenCOLON 2809
WoonplaatsCOLON Barendrecht
floortje schreefColon
Het kan zomaar gebeuren in deze uiterst serieuse aangelegenheid, wat toch sigaren roken is.


Ach, zo serieus moet je het toch ook niet nemen? :) Het is vooral lekker. Er zijn sommigen die het bijna als kunst zien. Allemaal leuk en aardig, maar niks voor mij. Voornaamste is dat het gewoon lekker is. ;)

_________________
When God created man, She was only joking...


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 11 Aug 2008, 17:57 
Offline
Double-Corona
Double-Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007, 20:31
BerichtenCOLON 152
WoonplaatsCOLON Loubès Bernac (Frankrijk)
Ik bedoelde het ook alleen maar schertsend, Loup.
Floor

_________________
Het leven is te kort om slechte wijn te drinken


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 11 Aug 2008, 18:24 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Aug 2006, 13:31
BerichtenCOLON 2809
WoonplaatsCOLON Barendrecht
floortje schreefColon
Ik bedoelde het ook alleen maar schertsend, Loup.
Floor


Sorry, sarcasme blijf lastig op te pikken via de pc. ;)

_________________
When God created man, She was only joking...


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 23 Aug 2008, 23:57 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Jan 2008, 23:36
BerichtenCOLON 446
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
Ray schreefColon
Jammer dat jullie deze ervaringen hebben, ik heb ze totaal niet en ik ben geen klant voor de 'kistjes bovenin', maar gewoon een (denk ik) doorsnee klant die af en toe tussen de 2 en 10 sigaren koop, en dat niet elke week. Ik word wel altijd hartelijk ontvangen, met of zonder koffie, krijg zo af en toe wat toegestopt om te proberen en ze hebben altijd tijd voor me. Ook maak ik altijd wel een praatje met de heren over de dagelijkse dingen, je kent het wel; hoe is het, alles goed enz enz.

Ook kom ik wel eens klanten tegen die wel een kistje kopen maar zelf ook geen boe of bah zeggen....

Misschien dat we een keer samen kunnen gaan om jullie imago wat omhoog te brengen :mrgreen: :lol: :mrgreen:

Nee hoor, onzin :wink:

Hee, zo gaat het bij mij nou ook! Ik haal er meestal tussen de 4 a 8 en als ik weer eens op mijn 'lijstje' sta te kijken is Ed erg geinteresseerd wat ik nu weer heb genoteerd.
Ik moet ook echt mee naar het uitje met hun naar de sigarenfabriek! Ik ga me binnenkort opgeven!

_________________
"Terwijl je een sigaar rookt ontdek je dingen. Je wordt creatief. Misschien is het alsof je een wordt met de sigaar. Je verliest jezelf erin: alles vervaagt: je zorgen, je problemen, je gedachten. Ze gaan op in rook, en de sigaar en jij komen tot rust."
Raul Julia (Amerikaans acteur, Puerto Ricaan van geboorte)


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 24 Aug 2008, 00:00 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Jan 2008, 23:36
BerichtenCOLON 446
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
Epicure schreefColon
Toen ik begin jaren negentig nog in het centrum van Rotterdam woonde (Burg. van Walsumweg), zat Van Dalen nog in een stuk kleinere winkel dan nu. Ik kocht daar mijn eerste sigaren, shortfillers van uiteenlopende merken. Zo langzaamaan werd ik vaste klant, en niet alleen voor sigaren maar ook voor diverse accesoires zoals knippers en kokers. Aanvankelijk werd ik voor mijn gevoel met enig dedain benaderd, doch allengs werden mijn visites langer en de gesprekken met een van de broers over sigaren en alles wat daar mee samenhing langer en langer. In de zomer van 1997 haalde Ed (klopt dit?) mij over om over te stappen op de longfillers, vlak voor mijn zomervakantie.
Ik vergeet nooit meer het gevoel toen ik mijn eerste longfiller rookte: ik proefde als het ware "de tropen": dat humus- en mestachtige aroma, de body, de volheid en noem maar op. Affijn, dat was mijn "omslagpunt" maar dan in positieve zin. Daarna ben ik nog vele malen teruggeweest op tijdstippen dat het rustig was in de zaak om meestal pas na een a twee uur later met een voorraad longfillers en weer een Davidoffknipper huiswaarts te keren. Op het laatst daalden Ed en ik veelal gezamenlijk af in het museum beneden in de "basement". Na mijn verhuizing naar Brabant eind 1997 ben ik niet meer bij Van Dalen geweest. Ik kocht mijn sigaren her en der in West-Brabant en in Dordrecht en Sliedrecht. Voor accesoires hoefde ik dankzij het internet de deur niet meer uit en momenteel voor sigaren eigenlijk ook al niet meer (met dank aan dit forum en Gesto.... :wink: )
Van Dalen in Rotterdam is en blijft een topadres om sigarenaankopen te doen en het is een prachtige winkel.
Overigens is Van Slingerland aan de Nieuwe Binnenweg ook niet te versmaden als je een fraaie aansteker, knipper of asbak zoekt met name van ST Dupont...een waar Walhalla voor de liefhebber van exclusieve rookaccesoires en schrijfgerei, echter geen sigaren...

Ed klopt helemaal! Daar kan ik het beste mee overweg!

_________________
"Terwijl je een sigaar rookt ontdek je dingen. Je wordt creatief. Misschien is het alsof je een wordt met de sigaar. Je verliest jezelf erin: alles vervaagt: je zorgen, je problemen, je gedachten. Ze gaan op in rook, en de sigaar en jij komen tot rust."
Raul Julia (Amerikaans acteur, Puerto Ricaan van geboorte)


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 24 Aug 2008, 00:20 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Nov 2007, 22:06
BerichtenCOLON 5014
WoonplaatsCOLON Deventer
.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 24 Aug 2008, 02:20 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Epicure schreefColon
Na mijn verhuizing naar Brabant eind 1997


Hey een brabander!
En als het niet te persoonlijk wordt mag ik vragen waar?


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 01 Sep 2008, 21:31 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Ronald schreefColon
Ik moet ook echt mee naar het uitje met hun naar de sigarenfabriek! Ik ga me binnenkort opgeven!


Als je hiermee de 'Agio'-dag bedoeld moet je inderdaad mee gaan (en als je moet werken gewoon vrije nemen) want het is een geweldige dag. Alles is helemaal tip top geregeld, gewoon super.

De rest vertel ik niet dat moet je zelf maar ervaren :wink:

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 209 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ELLIPSIS 14 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 6 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.