Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 12:28

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 03 Feb 2011, 21:56 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009, 21:02
BerichtenCOLON 1454
Ik ga eind maart een lang weekend naar Barcelona.

Mannetje voor sigaren, vrouwtje voor de kleren en andere zaken. :mrgreen: Die stedemtrips zijn zoooo'n mooi excuus :lol:

Buiten Gimeno, wat is nu echt een topzaak om naar naartoe te gaan? Mbt leuke dingen en eventueel ook wat ouder spul.

_________________
Gentlemen, you may smoke.” (ending the long ban on smoking held by Queen Victoria in the early 20th Century) – King Edward VII


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Feb 2011, 22:00 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Mei 2010, 13:19
BerichtenCOLON 4006
* la casa de l'gars (rosello 232)
* estanco crivilles (rambla del passeig 50)
* l'estanco de laietana (via laietana 4)
* estanco pastor (rambla de cataluna 6)

als je me je mail pm't scan ik je het lijste van l'AdC in en heb je gelijk de telefoonnumers ook

_________________
Fumando las penas van pasando y . . . si fumas habanos nunca las tendras.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Feb 2011, 22:34 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008, 20:43
BerichtenCOLON 2851
WoonplaatsCOLON Brugge
AdC schreefColon
* la casa de l'gars (rosello 232)
* estanco crivilles (rambla del passeig 50)
* l'estanco de laietana (via laietana 4)
* estanco pastor (rambla de cataluna 6)

als je me je mail pm't scan ik je het lijste van l'AdC in en heb je gelijk de telefoonnumers ook


vorig jaar nog eens naar laietana geweest, echt de moeite niet meer. Was een wereldzaak een paar jaar geleden, maar de spaanse wetgever verbood verzenden naar het buitenland (ze deden het toch, had daar ook enkele kistjes van). Toen zijn ze 'gepakt', zijn er daar een paar ontslagen (waaronder mijn 'pennenvriend') en ipv 10 kistjes van elke havanna die je je maar kan inbeelden waren het er hooguit nog 1 geopend en als je geluk had 1 gesloten. Heel lege kelder :cry: Vroeger lagen er massa's sigaren ook boven, en toen ik de laatste keer was, lagen er nog 30 of zo?! #-o
ze focussen zich nu vooral op schrijfgerief, postwerk en zegels en zo. [-(

jammer

_________________
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Feb 2011, 13:46 
Offline
Corona
Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Sep 2010, 22:10
BerichtenCOLON 63
WoonplaatsCOLON Nijmegen
Hallo CigarJunkie,

Ik heb omstreeks de kerstdagen een bezoek gebracht aan Gimeno en daar een H. Upman Magnum 50 en een Partagas serie P no.2 gekocht. De sigaren kwamen uit de kast achter de toonbank aan de voorzijde van de winkel. De vriendelijke verkoper had niet erg veel kennis van zaken maar was geduldig en opende verschillende kisten... veel en dan bedoel ik veeeeel van de sigaren waren erg droog. Ik heb nog gevraagd of ze meer soorten hadden maar dit was het, geen limitada's en geen regionales. Nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat ze in de kelder een walk-in humidor hebben :| kan iemand hier duidelijkheid in geven, ik zie namelijk dat enkele mensen op dit platform ook mooie dingen hebben gekocht bij Gimeno.

Op de terugweg heb ik op het vliegveld van Barcelona nog een mooie humidor van VegaFina in mijn handen gehad met 30 robusto's.... wellicht een mooie tip :wink:


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Feb 2011, 13:56 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008, 20:43
BerichtenCOLON 2851
WoonplaatsCOLON Brugge
Ozzie schreefColon
Hallo CigarJunkie,

Ik heb omstreeks de kerstdagen een bezoek gebracht aan Gimeno en daar een H. Upman Magnum 50 en een Partagas serie P no.2 gekocht. De sigaren kwamen uit de kast achter de toonbank aan de voorzijde van de winkel. De vriendelijke verkoper had niet erg veel kennis van zaken maar was geduldig en opende verschillende kisten... veel en dan bedoel ik veeeeel van de sigaren waren erg droog. Ik heb nog gevraagd of ze meer soorten hadden maar dit was het, geen limitada's en geen regionales. Nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat ze in de kelder een walk-in humidor hebben :| kan iemand hier duidelijkheid in geven, ik zie namelijk dat enkele mensen op dit platform ook mooie dingen hebben gekocht bij Gimeno.

Op de terugweg heb ik op het vliegveld van Barcelona nog een mooie humidor van VegaFina in mijn handen gehad met 30 robusto's.... wellicht een mooie tip :wink:


ja, bovenaan zijn het de inderdaad erg droge singles, beneden in de kelder (niet zo groot maar wel volgestouwd) hebben ze alle kisten die ze verkopen, zitten enkele mooie tussen!

_________________
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Feb 2011, 14:00 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008, 03:15
BerichtenCOLON 1336
WoonplaatsCOLON Voorburg
Je hebt bij de Gothische Kerk een tabacco zaak nr ... die had wel wat leuke sigaren liggen.
verder de bovenstaande adressen idd, maar wat Yapi zegt over l'estanco de laietana is waar bespaar je de wandeling.

Loop voor de rest in de Tabacco zaakjes in kom je wel eens wat aparts tegen.

_________________
Beware of what you wish for.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 30 Jul 2012, 19:04 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Sep 2011, 23:01
BerichtenCOLON 1256
WoonplaatsCOLON antwerpen
Dit weekend naar barcelona de sigarenzaak duaso eens bezoeken.
Denk wel dat deze zaak goede kwaliteit verkoopt!
En deze man is heel vriendelijk via mail.
Dit kan niet gezegd worden van gimeno die reageren gewoon niet!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 31 Jul 2012, 15:14 
Offline
Corona
Corona

GeregistreerdCOLON 15 Feb 2012, 21:43
BerichtenCOLON 68
Tja l'estanc laietana, lees mn verslagje hieronder maar en Gimeno zeer zeker wel bezoeken. Gewoon aangeven dat je naar de kelder wilt waar alle re's liggen.

Hier onder mn impressie van laietana van ongeveer 3 jaar geleden:

CitaatColon
Een kleine impressie van mn bezoekje aan deze zaak. Helaas geen fotos aangezien de mevrouw het niet toe stond. Is maar goed ook dan is de schokfactor niet zo hoog.

Deze zaak ligt aan de Via Laietana nummer 4, vrij makkelijk te vinden deze straat en niet ver van het centrum.

Bij binnenkomst was al snel duidelijk dat ze het niet zo op de tourist hebben en al helemaal niet als ze geen spaans spreken. Mooi dacht ik, toch proberen :twisted: .

Humidor is in het spaans vrijwel hetzelfde en prompt kreeg ik de humidors achter de toonbank te zien. Nadat ik vermelde met handgebaren "grote humidor, Hecho en cuba" ging er een lampje branden. Ik mocht mee de kelder in.

De kelder is gewoon verbonden met de rest van de winkel, geen aparte deur of iets wat de kamer op klimaat houd. Er staat wel een gigantisch installatie om alles op de juiste lv te houden maar omdat de ruimte niet afgesloten is heeft dit weinig nut. Resultaat, sigaren dichtbij de installatie zijn beschimmeld, sigaren verder door in het keldertje zijn droog.

Er stond niet veel in de kelder en enkele kisten waren gewoon leeg. Paar kistjes in de handen gehad en boxcodes bekeken maar het viel allemaal tegen. En zoals al gemeld schimmel! Toen ik ernaar wees en mn schoonvader over het verschil tussen schimmel en bloom vertelde werd er een beetje schimmel weggeveegd en gezegd "normal". Tsja :| Geen enkele Limitada of Regionale editie in huis!

Uiteindelijk een 4tal Punch petit coranation tubes genomen en weer naar boven.

Daar viel mn oog op een kleine kast humidor met daarin Op vocht een kistje La gloria cubana Medaille d'or No.1.Deze worden niet meer gemaakt en daarnaast niet in Nederland verkocht.

Daar meer over in het aankopen topic.

De dame in kwestie begon steeds luider spaans te spreken...ik steeds meer Nederlands bedoel waarom zou ik het proberen als de verkoper het geeneens probeert. Mensen voor me die een losse sigaar wilde kopen met de pin kregen nee te horen, geen pin. Terwijl ik een minuut later gewoon wel met de pin kon betalen :?:



Zou ik deze zaak aanraden....neen. Te onvriendelijk, slechte kwaliteit, matig assortiment. Maar dat neemt niet weg dat als je even door de ellende heen wilt je de zaak toch kunt bezoeken en wie weet vnd je toch iets leuks.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 31 Jul 2012, 19:22 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Aug 2011, 12:16
BerichtenCOLON 929
WoonplaatsCOLON Den haag
OP dit moment zit ik niet in barcelona maar in zuidspanje,
Mijn ervaring is dat je ook gewoon een shop TABACO in kan stappen want als het een beetje behoorlijke is hebben ze een walk in humidor ,

Ik heb er vandaag in Marbella meerdere bezocht en uiteindelijk gevonden wat ik zocht.
Dus zou ik dat zeker aanraden om te proberen.

oalfa,

_________________
“Life has no limitations, except the ones you make.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 31 Jul 2012, 19:27 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Sep 2011, 23:01
BerichtenCOLON 1256
WoonplaatsCOLON antwerpen
Zal wel een lekker weertje daar zijn geniet ervan!
Als ik een tabaco zaak tegen kom zal ik wel eens binnen gaan kijken.
En goed voelen naar de kwaliteit van de sigaren natuurlijk bedankt!

oalfa schreefColon
OP dit moment zit ik niet in barcelona maar in zuidspanje,
Mijn ervaring is dat je ook gewoon een shop TABACO in kan stappen want als het een beetje behoorlijke is hebben ze een walk in humidor ,

Ik heb er vandaag in Marbella meerdere bezocht en uiteindelijk gevonden wat ik zocht.
Dus zou ik dat zeker aanraden om te proberen.

oalfa,


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 4 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.