Afgelopen weekend mijn route een beetje aangepast en maar eens bij de Whisky & Cigar salon langs geweest.
Na een uur rijden kwamen we aan in een zeer ruime en prettige zaak waar ik meteen werd geholpen. Er is een zeer ruim assortiment erg mooie whisky's aanwezig welke mooi en overzichtelijk staan uitgestald in mooie houten kasten. De zaak oogt netjes evenals de inloop humidor waar een selectie met mooie longfillers liggen. Ik werd goed geadviseerd in mijn keuze en heb zo ook een aantal nieuwe longfillers meegenomen om te proberen.
Voor in de rooksalon heb ik de Buena Vista gekozen om eens te proberen, daarbij werd een Aberlour 10y. Speyside whisky geadviseerd. De sigaar en whisky gingen inderdaad goed samen zonder elkaar te overheersen. In de rooksalon zijn alle benodigdheden aanwezig om je sigaar te roken en werd mij en mijn medereiziger een karaf water aangeboden.
Heerlijk kunnen zitten in de rooksalon aan de grote tafel en genoten van de sigaar en whisky. Ik heb uiteindelijk de whisky niet hoeven betalen en heb nog een "grote" longfiller (Alec Bradl meegekregen om te proberen.
Al met al was het de reis naar Gronau waard en zal ik hier vast vaker komen en dan nog wat langer voor bijvoorbeeld twee sigaren aangezien het toch een uur rijden is voor mij.
BijlageColon
WP_20140906_004.jpg [ 49.08 KiB | 26455 keer bekeken ]