Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 20:21

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 16 Mei 2008, 09:24 
Offline
Double-Corona
Double-Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2008, 09:17
BerichtenCOLON 184
WoonplaatsCOLON Utrecht
BijlageColon
matafina2.jpg
matafina2.jpg [ 23.15 KiB | 2608 keer bekeken ]


Bij De Oude Tijd in Utrecht heb ik het Robusto model gekocht van de Dannemann Artist Line Mata Fina Reserva 2003. De sigaar kostte rond de acht euro. Aangezien de bazin er niet was, heb ik deze sigaar op goed geluk gekocht en omdat ik een liefhebber van Mata Fina tabak ben. Bovendien heeft de sigaar een mooi zijde-achtig maduro dekblad.

Op internet lees ik: Dennemann is een merk dat vooral in Duitsland populair is in het segment van de gearomatiseerde goedkope sigaartjes en cigarillo's. De Reserva 2003 is echter een uitzondering, en mag een sigaar van uitstekende kwaliteit genoemd worden.

Het knippen ging gemakkelijk, evenals het aansteken. De brandeigenschappen waren redelijk. Ik heb twee keer moeten bijbranden. De as was mooi glad en ik hoefde pas vrij laat af te tikken. De trek was precies goed.

De eerste smaken waren die van zachte tabak. Aangenaam, maar niet echt mata-fina achtig. Ik vond dat de smaak zich verder niet goed ontwikkelde, waardoor de sigaar een beetje saai werd om te roken. Let wel: het aroma was geurig, maar niet interessant genoeg. Er zat weinig 'body' in. Wat later (nog voordat ik 2/3 had gerookt) kreeg de sigaar een branderig luchtje dat het roken tot een onaangename bezigheid maakte, waarna ik de sigaar ter ruste heb gelegd.

Leuk om een keer gerookt te hebben, maar niet een sigaar die ik vaker zou roken. Voor deze prijs zijn naar mijn mening veel betere sigaren te koop.


BijlagenCOLON
matafina.jpg
matafina.jpg [ 17.63 KiB | 2607 keer bekeken ]

_________________
'Een gewoonte, onaangenaam voor het oog, hinderlijk voor de neus, schadelijk voor het brein, gevaarlijk voor de longen en die in hare stinkende zwarte walmen het meest gelijkt op de gruwelijke dampen der helle'
(King James I of England)
Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Mei 2008, 12:42 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Ik had er ooit sigaartjes van, verpakt per 3 of vijf dacht ik, in zilverfolie omgerold. Prachtige sigaartjes waren dat. Goede tabak, brand, trek en consistentie. Niets mis mee.
Prachtig review sander !!

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Mei 2008, 13:25 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Danneman website

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 4 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.