Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 19:40

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 148 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 ELLIPSIS 5 6 7 8 9 10 Volgende
Auteur Bericht
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 04 Jan 2008, 20:08 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Apr 2007, 10:57
BerichtenCOLON 1272
WoonplaatsCOLON Maastricht e.o.
hanomag85 schreefColon
mickey: wat dacht je van een cubaanse rum bij je cubaanse sigaar?
bijvoorbeeld een havana club anejo 7 anos?
echt super rum!!!

jan


Hmm, heb ik nog nooit geprobeerd. Klinkt als een goed idee. Ik heb hier alleen maar van die standaard Bah-Cardi staan. Is de havana club anejo 7 anos bij elke slijterij verkrijgbaar of alleen bij de betere speciaalzaak?

_________________
"Cigar smoking is a hobby; cigarette smoking is an addiction"
- David Sabot -


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 05 Jan 2008, 02:47 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Vanavond, eigenlijk nunet in de schuur, van een MC no.2 met een mooi glas Chieftains Caol Ila Rum finish 12 Y genoten.

De MC no.2 is echt heerlijk en de Whisky daarbij was echt super.
De neus was erg aromatisch met veel hinten van rum en toch krachtig met turf en zeewier.
Smaak was een harmonie tussen zoet (de rum) en aroma's van de zee en turf met een hint van kampvuur.
De afdronk was subliem, heerlijk zacht zoetig en warm maar toch ook kruidig en rokerig wat Caol Ila eigen is.

Dus een heerlijke combi van een krachtige, mooie volle sigaar en een heerlijke Whisky.

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 05 Jan 2008, 14:57 
de havana club anejo 7 anos is bij een goede slijterij verkrijgbaar.
prijs dacht ik 27,95 euro voor 0,7 liter.
dit vind ik de lekkerste rum van havana club. :partyman:


jan


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 05 Jan 2008, 15:16 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
hanomag85 schreefColon
de havana club anejo 7 anos is bij een goede slijterij verkrijgbaar.
prijs dacht ik 27,95 euro voor 0,7 liter.
dit vind ik de lekkerste rum van havana club. :partyman:


jan


Havana 7 anos is inderdaad een hele lekkere rum
Welke ook lekker is om te proberen is de Havana Club Añejo Especial, deze is iets goedkoper, rond de 18 euro dacht ik.

Als je trouwens Rum gaat proberen moet je (je moet niks natuurlijk) het wel bij bruine rum houden, witte is meer voor de mix, bruin kan ook wel voor de mix natuurlijk maar puur is lekkerder (vind ik :wink: ).

Andere merken welke zeker het proberen waard zijn;
Brugal Rum Extra Viejo 8 Years
El Dorado 15 of 21 Years
Mathusalem 15 Years

En zo zijn er nog veel meer 8)

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 05 Jan 2008, 15:56 
Offline
Panatella
Panatella

GeregistreerdCOLON 26 Dec 2007, 00:20
BerichtenCOLON 49
Zojuist voor de Havana Club anejo 7 anos gestaan maar toch niet meegenomen, ik heb geen enkele ervaring met rum en zou 'm liever eerst eens proeven dan een hele fles aanschaffen.

Dus toch maar op safe gespeeld en een 2004 Arran Rum Cask CS(58.6%) LE #238/251 genomen :D


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 06 Jan 2008, 14:50 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Jeronimo schreefColon
Dus toch maar op safe gespeeld en een 2004 Arran Rum Cask CS(58.6%) LE #238/251 genomen :D


Dat ziet er ook lekker uit :wink:

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 21 Mrt 2008, 20:37 
Offline
Double-Corona
Double-Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007, 20:31
BerichtenCOLON 152
WoonplaatsCOLON Loubès Bernac (Frankrijk)
Vanavond in een waterig zonnetje een AVO domain 60 gerookt, hierbij een 12 jaar oude CRAGGANMORE SPEYSIDE MALT gedronken. Ik ken hem niet, maar Ray zal hier als Wiskey freak alles over kunnen vertellen.
De sigaar en de Wiskey was een prachtige combimatie. Bij de avondmaaltijd ( gegrilde sardines) drinken wij een mooie witte Bergerac.

_________________
Het leven is te kort om slechte wijn te drinken


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 22 Mrt 2008, 08:55 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Ik had de Graggenmore pas geleden op in The Three Swallows. Ik moet zeggen dat ik het een vrij pittige whiskey vond. Vergeleken met de Dalwinnies dan. Ik denk dat dit soort whiskey's enorm goed te combineren is met een nederlands sigaartje. Een stevige Deli-zandblad maat Corona of een groot uitgevallen panatella om de pit erin te brengen.

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 22 Mrt 2008, 09:30 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
floortje schreefColon
Vanavond in een waterig zonnetje een AVO domain 60 gerookt, hierbij een 12 jaar oude CRAGGANMORE SPEYSIDE MALT gedronken. Ik ken hem niet, maar Ray zal hier als Wiskey freak alles over kunnen vertellen.
De sigaar en de Wiskey was een prachtige combimatie. Bij de avondmaaltijd ( gegrilde sardines) drinken wij een mooie witte Bergerac.


Ik heb hem zelf ook gehad. Was zeker een lekkere whisky.
Lekker vol met veel smaken. Ik weet nog iets van kruiden (pittig), graan, iets turf, beetje rokerig met toch ook iets van fruit.
Ik vond het een lekkere whisky voor zo 2 of 3 glaasje bij een sigaar.

Ook eens gelezen in een van de bladen dat deze whisky door Michael Jackson (en nee, niet de zanger maar de helaas overleden whiskygoeroe) deze whisky een cijfer heeft gekregen van 8.75, wat erg hoog is voor een whisky in deze prijsklasse. Dus kortom, voor deze prijs is het een toppertje :wink:

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 30 Mrt 2008, 10:19 
Offline
Double-Corona
Double-Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007, 20:31
BerichtenCOLON 152
WoonplaatsCOLON Loubès Bernac (Frankrijk)
Hy Ray, gisteravond bij vrienden de volgende whisky gedronken:

EDRADOUR malt 11 jaar oude Highland. De fles was vierkant en zat in een houte kistje en bevatte maar een halve liter. Mijn vriend vertelde dat deze uit een fabriekje komt waar maar 3 mensen werken, had hij van zijn leverencier. Ken jij deze whisky en wat vind je als expert hiervan.

Mij gaf hij een gevoel of er een bom ontplofte in mijn mond. De afdronk was een stuk aangenamer als het drinken zelf. Hier had ik geen sigaar bij moeten roken denk ik, want je smaakpapillen rollen als vanzelf je mond uit.

_________________
Het leven is te kort om slechte wijn te drinken


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 30 Mrt 2008, 14:21 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
floortje schreefColon
Hy Ray, gisteravond bij vrienden de volgende whisky gedronken:

EDRADOUR malt 11 jaar oude Highland. De fles was vierkant en zat in een houte kistje en bevatte maar een halve liter. Mijn vriend vertelde dat deze uit een fabriekje komt waar maar 3 mensen werken, had hij van zijn leverencier. Ken jij deze whisky en wat vind je als expert hiervan.

Mij gaf hij een gevoel of er een bom ontplofte in mijn mond. De afdronk was een stuk aangenamer als het drinken zelf. Hier had ik geen sigaar bij moeten roken denk ik, want je smaakpapillen rollen als vanzelf je mond uit.


Ik ken deze whisky alleen van naam maar na jou beschrijving ben ik er wel benieuwd naar.
Ik hou af en toe wel van een explosie in de mond (zelf heb ik een fles smokehead staan en dit is ook een ploffer in de mond) maar zoals jij al zegt, zonder sigaar want dat is zonde.
Als ik iets meer weet (m.a.w. hem gedronken hebt) laat ik weten wat ik er van vind :wink:

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 24 Apr 2008, 16:59 
Offline
Sigarenplatform's journalistieke team
Sigarenplatform's journalistieke team
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2008, 21:40
BerichtenCOLON 3367
WoonplaatsCOLON Aan de goede kant van de Maas
Heb nog weinig over Islay whisky's gelezen, die smaken lekker rokerig, ik drink ze graag samen met een sigaar b.v. een Ardbeg ten of een Laphroaig quarter cask.

p.s. in Den Bosch zit ook de whisky koning op het Hinthammereinde hij heeft c.a. 1400 soorten op voorraad, prijzen zijn zeer schappelijk en ook veel keuze in liter flessen (voor de groot verbruikers :P ).

Gr. Rene


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 24 Apr 2008, 17:18 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Renefatdude schreefColon
Heb nog weinig over Islay whisky's gelezen, die smaken lekker rokerig, ik drink ze graag samen met een sigaar b.v. een Ardbeg ten of een Laphroaig quarter cask.


Mijn favoriete streek :D

Kijk wel goed welke sigaar je bij deze sterke jongens rookt, want een te slappe sigaar valt anders helemaal in het niet.

En als je van Islay houd neem dan eens een Caol Ila.....geweldig spul.

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 24 Apr 2008, 17:50 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Ik dronk pas geleden een whiskey die uitermate rokerig smaakte. Ik dronk hem na de Mc Phails W vd M in The Three Swallows. Anyway, de whiskey was erg aangenaam ( ben de naam echt kwijt ), maar ik vond de rokerigheid van de drank niet zo plezant. Sterker nog, de volgende ochtend was dit rokerige nog erg aanwezig en proefde ik het bij mijn koffie. Ik weet het het klinkt sterk, maar is echt waar.
De McClelland is in de aanbieding bij Gall en Gall, zal die eens proberen. probeer eigenlijk zowiezo meer levenswater uit de laatste tijd, het is best een avontuur, soms even slikken :? , en het heeft een aangenaam karakter.
Ps, ik rookte een Bolletje van de Olifant bij bovenstaand. Viel compleet in het niet, ondanks dat het een olifant was :wink:

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 24 Apr 2008, 18:18 
Offline
Sigarenplatform's journalistieke team
Sigarenplatform's journalistieke team
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2008, 21:40
BerichtenCOLON 3367
WoonplaatsCOLON Aan de goede kant van de Maas
Coal Ila cask strenght is net op :( heb bij Ardbeg hun nieuwe comitte botteling besteld, hoop dat ik bij de gelukkigen zit die 1 van de 5000 flessen krijgen.

Bij Gall en Gall is de Glenmorangie 10 whisky van de maand en dus in de aanbieding, die is erg zacht endelikaat dus......

Rene


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 148 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 ELLIPSIS 5 6 7 8 9 10 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 5 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.