Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 20:40

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 03 Nov 2008, 14:35 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Mei 2008, 18:12
BerichtenCOLON 761
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Na een draadje van Ray getrashed te hebben over de Fuente Fuente Opus, leek het me wel leuk om eens een draadje te starten over één van mijn favoriete onderwerpen.

De betere sigaarbars in de betere hotels van de Europa/de Wereld.

Ik ben zelf een tijd lang internationaal consultant geweest en heb daardoor een flink aantal mooie hotels mogen bezoeken. Een mooi hotel betekent niet direct ook een mooie bar met dito gevulde humidor.

Ik zal zelf wel ff starten met twee hotels waar je zeker goed terecht kan voor een goede nacht slaap, maar vooral om tot in de late uurtjes een goede sigaar te roken.

Maar ja ik hoor graag van andere nog andere tips. Ik ben altijd in voor iets anders.

_________________
Groet,

GMac
_________
The end of a good smoke is a little saddening. In some regard, it's a bit like losing a best friend who had time to sit and listen. ~ ZenWarrior


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Nov 2008, 14:41 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Mei 2008, 18:12
BerichtenCOLON 761
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Het mooiste hotel dat ik ken en waar ik graag kwam is en was Beau Rivage Palace in Lausanne. Ik kwam hier een tijd lang voor een klant met het HQ in Lausanne. Dit was zeker geen straf.
Afbeelding

Voor de kenners die herkennen de hang out van het Nederlands team van de laatste EK in Zwitserland. Kijk de heren hadden ook smaak.

Mooi hotel, waanzinnig uitzicht bij het ontbijt.
Afbeelding

Maar 's avonds was de English Bar de place to be. Uniek verzameling whiskey's (20 tot 30 jaar oud) en een hele mooie humidor.
Afbeelding

Voor mij de beste plek om 's avond een sigaar te roken.....

GMac

_________________
Groet,

GMac
_________
The end of a good smoke is a little saddening. In some regard, it's a bit like losing a best friend who had time to sit and listen. ~ ZenWarrior


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Nov 2008, 15:08 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Absoluut magnifieke entourage om een longfiller te degusteren; zo'n ambiance geeft waarschijnlijk ook een extra dimensie aan de smaak van je sigaar... :wink:

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Nov 2008, 15:14 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Prachtig.

Maar ook in Zwitserland lijkt een rookverbod onvermijdelijk.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Nov 2008, 15:18 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Schitterend!
Ik kom helaas nooit op de harde weg dus in zo`n hotel al helemaal niet. :D


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Nov 2008, 16:10 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Raleigh schreefColon
Schitterend!
Ik kom helaas nooit op de harde weg dus in zo`n hotel al helemaal niet. :D


Ik dacht dat jou beroep ook over de harde weg ging.......of ga jij door de lucht?

Terug,
Mooi Hotel, daar kan ik ook wel een aantal avonden doorbrengen denk ik. Iets voor een volgende meeting......

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Nov 2008, 20:32 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Okt 2008, 20:59
BerichtenCOLON 552
WoonplaatsCOLON Nunspeet
Mooi thread,

ben zelf nog steeds veel als internationaal consultant onderweg, en altijd lastig om een paar goede locatie te vinden om die sigaar te nuttigen. Veel in Praag geweest, kan daar Hotel Le Palais aanbevelen:

http://www.palaishotel.cz/" target="_blank" target="_blank

Prima bar en humidor;
BijlageColon
image_hotel_exterior_frontview_1.jpg
image_hotel_exterior_frontview_1.jpg [ 43.66 KiB | 10446 keer bekeken ]





O ja, en een officieel Leading Small Hotels of the World; Praag een schitterende stad overigens!

_________________
'Cigar smoking knows no politics. It's about the pursuit of pleasure, taste, and aroma'


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Nov 2008, 09:26 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Laatst ben ik hier geweest, samen met mijn vrouw en de buren. Goed hotel, leuke kamers, lekker eten en drinken verzorgd door een uitmuntende bediening en in een goede omgeving.

Afbeelding

Voor mijn werk zit ik ook weleens in een hotel, maar dat zijn dan meer de van der Valks en Ibis hotels e.d. Maakt verder niet uit als het eten en de bedden maar goed zijn, het is toch alleen maar voor het werk.

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Nov 2008, 21:09 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Mei 2008, 18:12
BerichtenCOLON 761
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Ik weet dat er een paar mensen op dit forum ook in de IT zitten. Op dit moment houd Gartner weer zijn jaarlijkse fall symposium Cannes. Op zich niet zo belangrijk, maar mocht je op kosten van de baas, natuurlijk in het kader van training, er na toe worden "gestuurd", dan is het natuurlijk wel belangrijk om te weten wat de beste plek is om een sigaar te verassen.

The place to be is het Carlton Hotel op La Croisette (dit is de boulevard langs het strand).
Afbeelding

In de lobby zit de "Bar des Célébrités". Ze hebben daar een mooie selectie sigaren, vooral Cubanen: Cohiba VI, MC no. 2, etc.
Afbeelding

Helaas is de selectie whisky's niet zo best, maar een Oban 12y, met een mooie Cohiba IV is natuurlijk geen straf. Reken wel op stevige prijzen, dus breng de company credit card.

GMac

_________________
Groet,

GMac
_________
The end of a good smoke is a little saddening. In some regard, it's a bit like losing a best friend who had time to sit and listen. ~ ZenWarrior


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Nov 2008, 21:25 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
GMac schreefColon
Reken wel op stevige prijzen, dus breng de company credit card.

GMac

Ik zal het eens voorstellen maar weet het antwoord al...............................die hebben we niet! :D :D


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 22 Jul 2009, 22:37 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Mei 2008, 18:12
BerichtenCOLON 761
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Ik kan ondertussen melden dat het ook perfect sigaarroken is in het Conrad in Brussel. Mooie bar Loui. Zeer imposante selectie longfillers en dito malt. De menukaart voor de malts is in boekvorm. Veel kleinere merken en oudere jaren. De humi is een mooi kabinet met vooral veel Davidoff. Moet nog even de totale selectie bekijken.

Is i.i.g. beter dan het nabij gelegen Hilton. Bar is veel mooier en heeft een aparte rooksectie.

Aanrader. In de vakantie zijn er mooie aanbiedingen. Je kan nu een kamer boeken voor 98 per nacht. Wel voor twee nachten. Maar wel iets moois om de vrouw mee naar toe te nemen. Alleen wel de CC blokkeren voor de nabij gelegen kledingboutiques!

_________________
Groet,

GMac
_________
The end of a good smoke is a little saddening. In some regard, it's a bit like losing a best friend who had time to sit and listen. ~ ZenWarrior


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Jul 2009, 06:37 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Goeie tip. Ik was vorige week in hotel Feldberger Hof in Feldberg (nabij Freiburg). Geen mooie sigaren- of whiskybar (het is meer een wintersport- en gezinshotel) maar wel een smoker's lounge. Niet bepaald een "leading hotel to smoke a cigar" maar wel zo'n beetje het enige dat je nog kunt verwachten in een land met een rookverbod.

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Jul 2009, 07:44 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007, 11:23
BerichtenCOLON 2922
WoonplaatsCOLON Sweikhuizen (Sjweikese)
GMac schreefColon
The place to be is het Carlton Hotel op La Croisette (dit is de boulevard langs het strand).
Afbeelding

Daar heb ik ook eens een nachtje verbracht, op kosten van Epson (die introduceerden toen een hele berg nieuwe producten, en ik was toen nog actief voor een aantal computertijdschriften). De lobby van het hotel was prachtig, maar de kamers vond ik ronduit tegenvallen. Slecht bed, slecht kussen en vooral: idioot klein. Ook het ontbijt stelde niet veel voor (alleen zoetigheid, nauwelijsk vlees, en slappe Franse koffie). En dat kost dan 500 euro per nacht (in 2002 of zo)... Wat wel lekker decadent was: het eigen strand. Je steekt de straat over, in je badjas (waardoor al die rijke stinkers in hun Ferrari's en Porsches moeten stoppen ;) ), loopt naar het privé strand, en er komt een mannetje naar je toe om je een badhandoek te geven en naar de stoel te begeleiden. Ik lag toen al om 8 uur 's morgens in de zee te dobberen, en dan zijn er een paar bulldozers actief om het strand weer recht te schrapen en aan te vullen.

Nee, ik heb absoluut in betere hotels gezeten. In Frankrijk heb ik ooit een paar dagen in het Royal Barriere in Deauville (Normandie) gezeten, met dank aan HP (wegens het HP Lab). Dat is zonder uitzondering het mooiste hotel wat ik ooit heb gehad en ook een prima locatie. Ook het eten was goed te pruimen. Toen rookte ik nog geen sigaren (hooguit eentje per jaar), maar het viel me wel op dat het hotel zeer sigaarvriendelijk was.
Vorige jaar nog een week in Seattle/Bellevue in het Hyatt Regency gezeten wegens een symposium by Microsoft. Super hotel, erg ruim van opzet, klassieke inrichting (vooral de liften tot de 25e etage of zo zijn prachtig), en de idioot grote slaapkamer had een bed waar makkelijk vier mensen in pasten, als je eerst de tien kussen eraf haalde. Maar helaas, zoals overal in de States: roken overal verboden. Ook geen rooklounge of zo. En als je buiten stond te roken (bij +1 tot +3 graden in de wind) dan werd je nog scheef aangekeken door voorbijgangers. Nee, dat was geen sigaarvriendelijke omgeving.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Jul 2009, 08:36 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Mei 2008, 18:12
BerichtenCOLON 761
WoonplaatsCOLON Rotterdam
"Place to be" wat betreft het Carlton is ook vooral de Lobby bar. Het Carlton is wel echt vergane glorie. Ik zelf zat qua hotel liever in het Martinez. Maar daar is de bar sigaar-technisch minder. Sowieso vind ik Cannes nou niet echt goed qua hotels. Het brengt al het goede van Frankrijk bij één. Duur, arrogante service, slecht eten en vergane glorie.

Hyatt hotels zijn inderdaad goed. Het bizarste hotel waar ik in de US heb gezeten, is het W-hotel in Chicago. W is een keten van Starwood (oa. Sheraton, Westin, etc.). W-hotels is de trendy design poot.

De W in Chicago center is een Al Capone hotel gone Lounge.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De mannelijke bediening bestaat gespierde negers in zwart t-shirt en broek. De vrouwelijke helft bestaat uit jonge strakke dames in zwarte fluwelen weinig verhullende flodder jurkjes, waar voorover bukkend, ja de klant zit laag op de lounge bank, de perziken zowat uit komen rollen.

Ook hier helaas geen rook lounge. Wel zijn er mooie cigar lounges in Chicago.

_________________
Groet,

GMac
_________
The end of a good smoke is a little saddening. In some regard, it's a bit like losing a best friend who had time to sit and listen. ~ ZenWarrior


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Dec 2009, 19:32 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Mei 2008, 18:12
BerichtenCOLON 761
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Vorige week in Hotel des Indes geweest. Ik had van een restaurant waar ik een paar weken eerder gegeten hadden, dat daar een Cigar Lounge zou zitten.
Afbeelding
Na een vergader dinner hadden we de lounge op het oog voor een afsluitende na bespreking. Dit is ons zeer goed bevallen.
Afbeelding
Ik denk dat dit één van de mooiere lounges in Nederland is. Geheel in stijl van het hotel. De ambiance is perfect. Sigaren en drank bestel je aan de bar en worden vervolgens nagebracht. De sigaren kunnen in rust bij een open haard (gel) vuurtje worden verast.

De selectie whisky's en cognac is ruim, met een enkele mooie verrassingen, maar verder wel veilig. De sigaren selectie is (hopelijk nog) beperkt met de meer standaard sigaren, oa. Cohiba's, MC (wel met een no 5 LE) en Cuesta Rey no 9. Dit mag wat mij betreft iets uitdagender en breder.

Voor de die-hard die standaard hier de ambtenaren en ministers wil vergasten kan er een humi-kastje worden gehuurd.

Ik heb i.i.g. mijn nieuwe adresje gevonden als ik met Klink over een nieuwe opdracht moet worden gesproken. :lol:

_________________
Groet,

GMac
_________
The end of a good smoke is a little saddening. In some regard, it's a bit like losing a best friend who had time to sit and listen. ~ ZenWarrior


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 2 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.