Sigarenplatform

Het is momenteel 19 Apr 2024, 20:07

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 13 Sep 2009, 12:28 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Nov 2007, 22:06
BerichtenCOLON 5014
WoonplaatsCOLON Deventer
Dit weekeinde kwam naar aanleiding van een artikel van een newbee, ( cognac)
iets naar voren wat ik me tot nu toe niet echt had gerealiseerd.
We praten er wel over, maar niemand heeft dit item goed in kaart gebracht.
Welke sigaar past qua smaakeigenschappen bij welk drankje ?
Die sigaren beginnen we onderhand allemaal wel te kennen , maar de dranken ??

Ik zal een voorzetje geven met een foto , hoewel ik me na verloop van tijd na veel
proeven en zoeken heb georienteerd op slechts een beperkt aantal drankjes.
De resultaten zal ik proberen om te zetten in realistische proeverijen, bv. twee
of drie flessen Cognac en een aantal bijpassende sigaren , één sigaar per fles per
deelnemer. Zo houden we de kosten en drankgebruik in de hand.
Bij Cognac denk ik aan Frankrijk, de wat subtielere smaken, maar ook soms krachtiger
dranken , zowel cognac als wijn.
Vaak rook ik de wat oudere Especial sigaren zoals de MC of een Trindad , soms een Cohiba
bij mijn heerlijke Ansac V.S.O.P . De wat ruwere V.S. combineer ik dan met een subtiele
Diplomaticos, maar de nummers 2 Upmann en Monte Cristo staan ook regelmatig in vuur en vlam
in deze combinatie.
Kom dus met leuke combinaties, dan ga ik daar mee aan de slag. MC
Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 13 Sep 2009, 12:49 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Richard,

Leuk initiatief maar dit is een van de vele voorbeelden van ymmv ofwel: degustibus non est disputandum....zo veel hoofden, zoveel meningen...elk het zijne....het zou me werkelijk verbazen als hier een communis opinio uitkomt, ongeacht welke drank je ook als uitgangpunt neemt...maar ja...ik drink dan ook geen gedistilleerd.... :wink:

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 13 Sep 2009, 16:16 
Lijkt me ook een goed plan Richard =D> =D>
Gezellig,hoop dat ik nu eens niet moet werken
Ik houd ook wel van een lekkere cognac :mrgreen:

Hanomag


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 13 Sep 2009, 16:25 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Nov 2007, 22:06
BerichtenCOLON 5014
WoonplaatsCOLON Deventer
Epicure schreefColon
Richard,

Leuk initiatief maar dit is een van de vele voorbeelden van ymmv ofwel: degustibus non est disputandum....zo veel hoofden, zoveel meningen...elk het zijne....het zou me werkelijk verbazen als hier een communis opinio uitkomt, ongeacht welke drank je ook als uitgangpunt neemt...maar ja...ik drink dan ook geen gedistilleerd.... :wink:


Peter dan stel ik voor dat we ter afsluiting van het jaar een exclusieve
vintage champagne/sigaren proeverij organiseren.
Kost wat, maar dan heb je ook wat ....................... :rolleyes:

http://www.champagne-roederer.com/en/ed ... patch.html
MC


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 14 Sep 2009, 10:01 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Nov 2007, 22:06
BerichtenCOLON 5014
WoonplaatsCOLON Deventer
Het begint zich toch wel af te tekenen, De Cognac drinkers zijn zwaar in de minderheid.

( Maar dat was me al eerder opgevallen)

Misschien een toch iets minder toegankelijk drankje ?

Prijstechnisch kan ik het niet verklaren, een fles goede ( oude) Whisky is

kostbaarder als een flesje Cognac, maar zelfs de oudste Schotten vinden

gretig aftrek .

Zou het een Imago kwestie zijn misschien ?

MC


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 14 Sep 2009, 10:18 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007, 11:23
BerichtenCOLON 2922
WoonplaatsCOLON Sweikhuizen (Sjweikese)
Heeft wellicht ook met algemene smaakvoorkeuren te maken. Over smaak valt niet te twisten, maar puur statustisch zullen meer mensen chocolade lekker vinden, dan dat er mensen zijn die spruitjes lekker vinden. Zoiets is er wellicht ook bij cognac en whisk(e)y. Ik drink zelf best graag een cognacje (maar ook andere brandewijn-gerelateerde dranken), maar desondanks drink ik liever een rum of whiskey. Een rum of het liefst bij een sigaar, en een lekkere gerookt smakende zware Schotse whisky, of een milde Ierse whiskey geheel solo. Dus ondanks dat ik cognac graag drink, koop ik het hoogst zelden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 14 Sep 2009, 10:39 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie

GeregistreerdCOLON 10 Jun 2009, 09:49
BerichtenCOLON 3123
geen idee! maar het klopt wel; mijn kast is thuis voor een kleine 30 flessen whisky (in meer of mindere mate van leeg-zijn :wink: ) en maar voor 1 fles cognac.
vreemd, want die ene fles is wel erg lekker, maar ik pak hem echt zelden :?

_________________
afgehaakt


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 14 Sep 2009, 19:53 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 18 Aug 2009, 23:42
BerichtenCOLON 126
WoonplaatsCOLON Haarlem
Hmmm, dit doet me denken, tussen m'n flessen whisky, moet nog ergens een 10 jaar oude K.W.V. staan.

Edit:
Het is een Brandy geen Cognac, en er zit nog maar heel weinig in............... Misschien straks maar even opmaken.

Wat zeggen de cognac drinkers hier? Een brandy hoeft toch niet minder te zijn dan een cognac, net zoals Japanse whisky's niet onder doen voor de schotse......

_________________
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
...
It is sometimes an appropriate response to reality to go insane.
-- Philip K. Dick


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Sep 2009, 15:34 
Offline
Corona
Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Sep 2009, 14:22
BerichtenCOLON 74
WoonplaatsCOLON Haarlem
lot schreefColon
Wat zeggen de cognac drinkers hier? Een brandy hoeft toch niet minder te zijn dan een cognac, net zoals Japanse whisky's niet onder doen voor de schotse......


True, maar in de hoofdregel zijn de meeste brandy's wel minder dan de gemiddelde cognac. Al is het wel een kwestie van persoonlijke smaak....

_________________
http://www.cognacreview.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Sep 2009, 00:25 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 18 Aug 2009, 23:42
BerichtenCOLON 126
WoonplaatsCOLON Haarlem
Cognac schreefColon
True, maar in de hoofdregel zijn de meeste brandy's wel minder dan de gemiddelde cognac. Al is het wel een kwestie van persoonlijke smaak....


Gemiddelde ongetwijfeld, maar ik denk dat het buiten kijf staat dat er hele goede brandies bestaan, en hele slechte cognac's, of niet?

Nu we het er toch over hebben, mijn fles K.W.V. is nu op, heb je toevallig een suggestie voor een leuke cognac(of brandy) om aan te schaffen voor bij de sigaar. De afdronk/nasmaak moet zo droog mogelijk zijn, waar velen hier (ook wat betreft sigaren) van zoet houden, vindt ik persoonlijk een te zoete nasmaak nooit echt prettig.

_________________
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
...
It is sometimes an appropriate response to reality to go insane.
-- Philip K. Dick


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Sep 2009, 07:21 
Offline
Corona
Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Sep 2009, 14:22
BerichtenCOLON 74
WoonplaatsCOLON Haarlem
lot schreefColon
Cognac schreefColon
De afdronk/nasmaak moet zo droog mogelijk zijn, waar velen hier (ook wat betreft sigaren) van zoet houden, vindt ik persoonlijk een te zoete nasmaak nooit echt prettig.


De meeste cognacs zijn wel een beetje zoet, je zou de Delamain Pale & Dry XO kunnen proberen, die is een stuk droger (lees: minder zoet) dan de meeste cognacs.

Welke cognac trouwens ook wel wat voor jou zou kunnen zijn is de Montifaud VS of VSOP (nog niet beoordeeld op Cognac Review, echter is deze zeer aan te raden) beiden zijn wel iets zoeter dan de Delamain, maar hebben een leuker prijskaartje 8)

_________________
http://www.cognacreview.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Sep 2009, 07:53 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 18 Aug 2009, 23:42
BerichtenCOLON 126
WoonplaatsCOLON Haarlem
Cognac schreefColon
lot schreefColon
Cognac schreefColon
De afdronk/nasmaak moet zo droog mogelijk zijn, waar velen hier (ook wat betreft sigaren) van zoet houden, vindt ik persoonlijk een te zoete nasmaak nooit echt prettig.


De meeste cognacs zijn wel een beetje zoet, je zou de Delamain Pale & Dry XO kunnen proberen, die is een stuk droger (lees: minder zoet) dan de meeste cognacs.

Welke cognac trouwens ook wel wat voor jou zou kunnen zijn is de Montifaud VS of VSOP (nog niet beoordeeld op Cognac Review, echter is deze zeer aan te raden) beiden zijn wel iets zoeter dan de Delamain, maar hebben een leuker prijskaartje 8)


Bedankt. Ik zal van het weekend wel even bij de slijter binnenlopen en kijken of hij een van deze heeft staan.

_________________
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
...
It is sometimes an appropriate response to reality to go insane.
-- Philip K. Dick


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Sep 2009, 22:58 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 18 Aug 2009, 23:42
BerichtenCOLON 126
WoonplaatsCOLON Haarlem
Geen van deze stonden bij mijn slijter. Hij raadde me een of een Remy Martin, een Hennessy of een derde waarvan ik me de naam niet meer kan herinneren.

Het is de Hennessy geworden. Vindt het scherpe waarover word gesproken in de review op cognacreview.nl overigens wel meevallen, vind hem echter minder dan de K.W.V.

Ik zag ook nog sigaren gedrenkt in Brandy liggen bij de slijter, maar ben daar maan vanaf gebleven.

_________________
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
...
It is sometimes an appropriate response to reality to go insane.
-- Philip K. Dick


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Sep 2009, 07:01 
Offline
Corona
Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Sep 2009, 14:22
BerichtenCOLON 74
WoonplaatsCOLON Haarlem
Beste Lot,

Hennessy is altijd een goede keus hoor! Welke Hennessy heb je gekozen? Waarschijnlijk de VSOP, die valt idd wel mee met de scherpte..... Niet een te zoete afdronk? Ben benieuwd!

Een brandy (geen cognac dan) is meestal wel iets scherper dan een cognac dus het kan wel kloppen, dat je de K.W.V. wat scherper vondt.

3e cognac: Martell of Courvoisier? 8)

Zag een tijdje geleden op Ebay Courvoisier sigaren die 1,5 jaar in een leeg cognac vat hadden gelegen. Jammer dat ik deze toen niet kon krijgen, lijkt me best eens grappig om te proberen.

_________________
http://www.cognacreview.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Sep 2009, 08:27 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Nov 2007, 22:06
BerichtenCOLON 5014
WoonplaatsCOLON Deventer
Cognac schreefColon
Beste Lot,
Hennessy is altijd een goede keus hoor! Welke Hennessy heb je gekozen? Waarschijnlijk de VSOP, die valt idd wel mee met de scherpte..... Niet een te zoete afdronk? Ben benieuwd!
Een brandy (geen cognac dan) is meestal wel iets scherper dan een cognac dus het kan wel kloppen, dat je de K.W.V. wat scherper vondt.
3e cognac: Martell of Courvoisier? 8)
Zag een tijdje geleden op Ebay Courvoisier sigaren die 1,5 jaar in een leeg cognac vat hadden gelegen. Jammer dat ik deze toen niet kon krijgen, lijkt me best eens grappig om te proberen.


Gelukkig maar dat de alcohol van die Courvoisier sigaren is vervluchtigd,
anders was je er vlot mee klaar ! Afbeelding

MC


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 15 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.